تاريخ انتشار: 31 مرداد 1397 ساعت 16:45:12
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدویکم)

گفتم: آقاجون یک روز بعد از توضیحات مقامات درباره حضور کشتی های صیادی چینی در خلیج فارس و دریای عمان صیادان محلی چهار استان تاکید دارند که چینی ها خلیج فارس و دریای عمان را از کف جارو کرده، حتی تخم ماهی‌ها و صدف‌ها را هم می‌برند چیزی برای ما باقی نگذاشته‌اند.
گفت: خروج رسمی توتال هم از پارس جنوبی اعلام شد، ضمنا چین که ۳۰% قرار داد را در اختیار داشت با در اختیار گرفتن سهم ۵۱% توتال با ۸۱% سهم قرارداد در پارس جنوبی فعال خواهد بود.
گفتم: ارتباط موضوع جایگزینی شرکت چینی با توتال در پارس جنوبی و سکوت ایران در مقابل صیادی ویرانگر کشتی های چینی در خلیج فارس و دریای عمان چیست؟
گفت: قرارداد نفتی جدید (IPC) با کنسرسیوم توتال (۵۱%) ، چین(۳۰%) و ایران(۱۹%) نفتی در حال انعقا بود که اصولگرایان مجلس مانند ذالنوری ، قدوسی ، زاکانی و ... طرح سه فوریتی ممانعت از قرار داد را ارائه دادند و گفتند.
- دوست‌داران انقلاب اسلامی ، عزیزان میهن‌دوست و تلاشگر برای سربلندی ایران ، سروران علاقه‌مند به پاکی و صداقت ، بزرگواران خیرخواه برای جوانان و آینده این مرز و بوم اینجا موضوعی اصلی است نه فرعی، وقت آتش به اختیار، فریاد کشیدن و اقدام مناسب است.
- ده‌ها قرار داد ننگین و فساد آلود کرسنت از این قرارداد جوانه خواهد زد.
- جالب اینکه یکی از نمایندگان روحانی مجلس رسما از پشت تریبون مجلس ضمن مخالفت با توتال، معترض بود که چرا وزارت نفت پروژه بهره‌برداری از پارس جنوبی را به شرکت‌های روسی واگذار نکرده است.

گفتم: بهرحال نگران نقاط ضعف فرم جدید قراردادهای نفتی بودند، مدعی بودند نقاط ضعف شکل جدید قراردادهای نفتی (IPC) می تواند مورد سوء استفاده طرف خارجی قرار گیرد.
گفت: چین هم در همان شرایط با سهم ۳۰% دومین عضو خارجی همان کنسرسیوم بود، اما هرگز مورد اشاره و اعتراض هیچ دلواپس و نماینده ی مجلس قرار نگرفت چنانکه امروز با سهم ۸۱% دقیقا با همان قرار داد قرار است تنها طرف خارجی ایران در پارس جنوبی باشد و باز هم حضور انحصاریش مورد انتقاد و اعتراض هیچ دلواپسی نیست.
- ضمن اینکه روسیه هم از نظر بسیاری از ایرانیان خارج است، اگر چه یکی از نمایندگان روحانی مجلس به نبودنش در پارس جنوبی و شاید هر کجای ایران معترض بود و وامصیبتا سر می داد.

گفتم: یعنی برخی نمایندگان و دلواپسان قرارداد نفتی چین و روسیه را خارجی نمی دانستند یا احتمال سوء استفاده توسط شرکت های چینی و روسی را متصور نمی دانند؟
گفت: آقاجون واقعیت اینکه قراره خیلی ها خیلی چیزها رو نبینند مثل اینکه قرارداد پنج جانبه خزر رو بدتر از عهد نامه گلستان و ترکمنچای اعلام کنند، اما هرگز به روسیه بعنوان غارتگر ایران در گلستان و ترکمنچای اشاره نکنند. علی الظاهر باید باور کنیم چین و روسیه در هر شرایطی جزو خانواده هستند و نباید مورد اعتراض و انتقاد قرار گیرند.

  تعداد بازديدها: 3666
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80935
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.