تاريخ انتشار: 13 شهريور 1397 ساعت 00:15:41
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدودهم)

گفتم: آقاجون مدیرعامل سایپا در جلسه دیروز کمیسیون مجلس گفت: پیش فروش ۱۷ هزار خودرو به قیمت روز سایپا با استقبال ۷۵۰ هزار نفری با حداقل ۱۰۰ میلیون موجودی در کارت بانکی همراه بود.
گفت: مشکل حجم عظیم پس انداز سرگردان حتما مهمترین عامل تورم افسار گسیخته است بنابر اظهارات مدیر عامل سایپا حداقل ۷۵۰ هزار نفر با آورده سرگرانی معادل ۷.۵ هزار میلیارد تومان با هدف سرمایه گذاری در طرح خرید خودرو به بازار سایپا وارد و حداقل قدرت خرید ۷.۳ هزار میلیارد تومانی با اضطراب و هیجان بیشتر به بازار بازگشتند.
گفتم: سرگردانی و اضطراب پس انداز به معنای هشدار به تمام زوایای اقتصادی و اجتماعی است. یعنی هیچ مورد و موصوعی معصون از ویرانی نیست چنانکه طی هفته گذشته کشور تخریب اعتبار و اعتماد به بازار را با موضوع پوشک تجربه کرد.
گفت: دقیقا باید درک کنیم که در برابر سونامی پس انداز و سرمایه سرگردان عمومی تفاوتی بین بازار فولاد ، خودرو ، موشک ، سکه و پوشک نیست تا جایی که اخیرا مقام معظم رهبری دقیقا به موضوع کمبود پوشک بعنوان اقدام خرابکارانه اشاره فرمودند.
گفتم: با توجه به آثار ویرانگر پس انداز و سرمایه سرگردان چرا سونامی سرمایه سرگردان با تسویه  و پرداخت سپرده دو صندوق مالی و اعتباری منحله حداقل به اندازه ۲۰ هزار میلیارد تومان شارژ گردید.
گفت: نهادهای مالک یا سپرده گذار عمده صندوق های مالی و اعتباری که در اعلام ورشکستی و ایجاد صف سپرده گذار در اردیبهشت ۹۶ دخیل بودند باید پاسخگوی فاجعه امروز آثار ویرانگر سونامی پس انداز و سرمایه سرگردان باشند، سونامی ای که با طرح و برنامه های معمول قابل مهار و مدیریت نبوده و نخواهد بود.
گفتم: پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی علی رغم مشکلات فنی و برخی فساد پذیری هایی که توسط برخی مراجع قانونی ادعایی موفق به جمع آوری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان پس انداز و نقدینگی سرگردان شد، مهار طلایی ای که اگر طی پنج ماه ۹۷-۹۶عملیاتی نمی شد باید قدرت ویران کننده پس انداز سرگردان امروز را بعلاوه ۱۱ هزار میلیارد تومان مذکور محاسبه می کردیم.
گفت: بله طرح جذب ۱۱ هزار میلیارد نقدینگی سرگردان و مضطرب که در آستانه موفقیت با اعلام ارائه طرح ممنوعیت پیش فروش سکه توسط چند نماینده و اعلام وصول فوری توسط هئیت رئیسه مجلس ناکام و اهداف واگذاری مذکور غیر قابل دسترس شد.
گفتم: وقتی مقام معظم رهبری ایجاد کمبود پوشک در ایام خاص را اقدامی خرابکارانه اعلام می فرمایند، نمی توان و نباید ناکارآمد سازی طرح پیش فروش ۷.۵ میلیون سکه به مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان برای مدیریت سونامی پس انداز و سرمایه سرگردان و مضطرب اجتماعی را خیانت آشکار عوامل نفوذی دشمن دانست؟
گفتم: این روزها مقامات رسمی، بسیار از عناوین مافیای خودرو ، مافیای سکه ، مافیای برنج و... تا مافیای تست کنکور و اقلام دارویی و شیر خشک و پوشک نوزادان استفاده می کنند، اما همچنان در پذیرش فساد ساختاری و ساختار فاسد مقاومت و انکار می کنند که به معنای نادیده انگاری واقعیت های متزلزل کننده اقتصاد پویا ، مستقل و کارآمد است.
گفت: آقاجون اقتصاد از پیچیده ترین و موثرترین فصول مشترک علوم انسانی و ریاضی است که براساس حقایق و واقعیات طراحی و اقدام می کند، رفتار و برنامه ریزی اقتصادی بسیار متاثر از اقتصاد سیاسی است که بایدها و نبایدهای یا ابعاد و زوایای فکری مسیر برنامه ریزی و حرکت اقتصادی را مشخص می سازد، این در شرایطی است که واضعین اقتصاد سیاسی تا امروز هرگز مایل به پذیرش مسئولیت آثار و تبعات چارچوب های اعمالی نبوده و نیستند.

  تعداد بازديدها: 3863
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81057
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.