تاريخ انتشار: 20 شهريور 1397 ساعت 18:23:12
هیچ کس حق ندارد عزاداری سالار شهیدان(ع) را به خط بازی های سیاسی آلوده کند/ مطرح کردن مسائل سیاسی نباید باعث اختلاف افکنی در میان مردم و یا مردم با مسئولین شود


ذاکرین اهل بیت حتما باید در شعرهای خود از شعرهای انقلابی و حماسی استفاده کنند و حتما علیه دشمن و به نفع انقلاب، ایران و اسلام سخن بگویند. اما به هیچ عنوان نباید فکر کنند استفاده از اشعار حماسی یعنی اینکه می توانند از احساسات مذهبی و دینی مردم به نفع خط بازی، باند بازی و جناح بازی خود استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه سیاست با خط بازی فرق دارد، گفت: ما در زیارتنامه ائمه معصومین(ع) می خوانیم «وساسة العباد»، یعنی شما سیاستگذاران جامعه هستید. بنابر این سیاست غلط نیست ولی استفاده نادرست از این موضوع غلط است. نباید این دو را با هم اشتباه گرفت.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار جماران در واکنش به فعالیت سیاسی مداحان اظهار داشت: اصل عاشورا یک عمل سیاسی است و نباید از سیاست جدا شود. کسانی که در این ایام و لیالی تریبون هایی در اختیار دارند باید مسائل سیاسی را هم مطرح کنند. اما توجه داشته باشند که مطرح کردن این مسائل نباید به وحدت ملت ما خدشه وارد کند و باعث اختلاف افکنی در میان مردم و یا مردم با مسئولین کشور شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ماه محرم از ماه هایی است که موجب وحدت ملت ما می شود، تأکید کرد: سیاسی بازی غیر از سیاست است. نه تنها سیاست چیز بدی نیست، بلکه ما در زیارتنامه ائمه معصومین(ع) می خوانیم «وساسة العباد»، یعنی شما سیاستگذاران جامعه هستید. بنابر این سیاست غلط نیست ولی استفاده نادرست از این موضوع غلط است؛ نباید این دو را با هم اشتباه گرفت.

وی با تأکید بر اینکه سیاست به معنای تدبیر جامعه است و بدی ندارد، افزود: مداحان باید ویژگی های حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مسائل حکومت، تدبیر و سیاست جامعه را بیان کنند؛ اینها هم باید مطرح شود و فقط مسأله گریه نباشد. البته ابا عبدالله الحسین(ع) قتیل العبرات(کشته ی اشک ها)است و باید این مسأله هم باشد. اما مهمترین مسأله ای که باید به آن دقت کنیم انتقال فلسفه قیام امام حسین(ع) است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر اینکه سیاست بازی و خط بازی با سیاست فرق دارد، گفت: ذاکرین اهل بیت حتما باید در شعرهای خود از شعرهای انقلابی و حماسی استفاده کنند و حتما علیه دشمن و به نفع انقلاب، ایران و اسلام سخن بگویند. اما به هیچ عنوان نباید فکر کنند استفاده از اشعار حماسی یعنی اینکه می توانند از احساسات مذهبی و دینی مردم به نفع خط بازی، باند بازی و جناح بازی خود استفاده کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد آسیبی که سیاست زدگی مداحان می تواند به وحدت کشور وارد کند، گفت: خط بازی غلط است و هیچ کس نمی تواند به بهانه اینکه ائمه معصومین سیاست مدار بوده اند و یا بهانه های شبیه به این مراسم عزاداری برای سالار شهیدان را به خط بازی های سیاسی آلوده کند.

  تعداد بازديدها: 1808
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81119
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.