تاريخ انتشار: 06 مهر 1397 ساعت 19:23:03
مراسم نامگذاری قلّه شهید آتش نشان امید عباسی در ارتفاعات لتمال منطقه 22 تهران

این مراسم امروز جمعه 1397/7/6  از ساعت 7 صبح در ایام ماه محرم ، واپسین روز هفته ی دفاع مقدس و در آستانه ی روز آتش نشان ، با کوهپیمایی در ارتفاعات لتمال کن با حضور شهردار محترم منطقه 22 ، تنی چند از مسئولین شهرداری و اهالی قدر شناس منطقه برگزار و تا ساعت حدود 9.30 قله را فتح نمودند و پس از صرف صبحانه ، مقابل لوح یادبود شهید آتش نشان امید عباسی که بمنظور نامگذاری قله تعبیه شده بود گرد هم آمده و توسط والده ی شهید و شهردار محترم رونمایی شد.

تصویری از والده ی محترم شهید امید عباسی

در ادامه حضار بسمت جایگاه رفتند و مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید ، آنگاه توسط آقای علی اکبر پورسلطان دو غزل به نام های آتش بجان و از دل آتش که اولی در توصیف شهدای آتش نشان در سانحه ی ساختمان پلاسکو و دیگری در نکوداشت شهید فداکار امید عباسی (که در سال 1395 هنگام نجات دختر بچه ای در طبقه نهم برجی در شهرک شهید باقری با دادن اکسیژن خود جان ریحانه کوچولو را نجات داده و بعلت استنشاق گازهای سمی به شهادت رسید)  خوانده شد.

آنگاه آقای دیبا ریاست آتش نشانی منطقه 22 طی سخنانی کوتاهی به تجلیل از مقام شهدای ساختمان پلاسکو و شهید عباسی ارائه پرداختند.

آقای طاهر الدینی مسئول کانون ورزشی سماء و گروه کوهنوردی منطقه که در به سرانجام رساندن این نامگذاری سهم بسزایی دارند به جایگاه آمده و از همگان خواستند سرود ای ایران همخوانی شود.

سپس آقای دکتر نوذرپور شهردار منطقه 22 به ایراد سخنرانی پرداخته و ضمن تجلیل از مقام آتش نشانان فداکار از برگزار گنندگان و دست اندرکاران این مراسم قدردانی نمودند.

در خاتمه گروه همنوازی دمّام به اجرای برنامه پرداختند.

پس از پایان مراسم شرکت کنندگان به آنسوی قله رفته و از هنرنمایی گروه بندبازی ایرانی دیدن نمودند

شایان ذکر است این مراسم به همت مدیریت فرهنگی هنری ، سازمان آتش نشانی ، اداره ی حریم بانی و کانون ورزشی سماء شهرداری منطقه 22 برگزار گردید.

  تعداد بازديدها: 4123
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81281
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.