تاريخ انتشار: 09 مهر 1397 ساعت 22:35:01
این «مغزهای کوچک زنگ زده»!


جان آدم‌ها می‌شود بازیچه آنها. اینها همان‌هایی هستند که از دارو هم پول در می‌آورند و از خون مردم برای خود خانه می‌سازند و در ظاهر از زندگی خود لذت می‌برند. لقمه در خون می‌زنند تا به اصطلاح شاهانه زندگی کنند.

عصر ایران؛ کم کم همه آدم‌ها متفق القول به این نتیجه رسیده‌اند که دنیای این روزها، دنیای خوبی نیست. دنیایی که یا جنگ است یا آدم‌ها به دنبال پر کردن جیب خود هستند. دنیایی که آدم‌های کوچک در آن بزرگی می‌کنند، قاعدتا نمی‌تواند دنیای خوبی باشد.

دنیایی که مغزهای کوچک زنگ زده در آن حکمرانی می‌کنند باید از هر گوشه‌اش آتش جنگ به آسمان برسد.

نمونه‌های این آدم‌ها به شدت قابل رویت هستند. نمونه‌اش همین جناب ترامپ. یک تنه در مسیر صلح جهان ایستاده است و تصور می‌کند همه جهان باید گوش به فرمان جنابشان باشد. گویی او امپراطور همه جهان است و دیگران رعیت او. اگر بخواهیم کمی بدون تعارف صحبت کنیم او فکر می‌کند چوپان است و ما گوسفند.

از این جنس سیاستمدارها در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم به وفور یافت می‌شوند کسانی که دوست دارند به جای همه تصمیم بگیرند.

جدا از سیاستمدارها، آدم‌های دیگری هم هستند که زندگی را برای مردم در دنیا تلخ می‌کنند. از این جنس آدم‌ها بسیار دیده‌اید. زندگی مردم از لحاظ اقتصادی سخت می‌شود و آنها به واسطه اینکه پول دارند شروع می‌کنند به خریدن و فروختن. به احتکار کردن و پخش کردن.

جان آدم‌ها می‌شود بازیچه آنها. اینها همان‌هایی هستند که از دارو هم پول در می‌آورند و از خون مردم برای خود خانه می‌سازند و در ظاهر از زندگی خود لذت می‌برند. لقمه در خون می‌زنند تا به اصطلاح شاهانه زندگی کنند.

همه زندگی را با پول تلخ نمی‌کنند گاهی آدم‌هایی هستند که فحش می‌دهند. ناسزا می‌گویند، غیبت می‌کنند و یا اهل قضاوت آدم‌ها هستند. مغزهای این افراد هم کوچک و زنگ زده است. روح مردم از زندگی با این افراد در آزار است. کسانی که می‌خواهند کمبودهای زندگی خود را با فحش دادن جبران می‌کنند. همیشه آدم‌های موفق درگیر این آدم‌های حسود هستند.

خیلی‌ها نمی‌توانند موفقیت دیگران را ببیند به خاطر همین تلاش می‌کنند، زمین را به زمان بدوزند تا آنها را از عرش به فرش برسانند. این جنس آدم‌های برای دنیا مضر هستند و باید تلاش کرد دور آنها را خط کشید تا جهان بهتری داشته باشیم.

در کنار این افراد، آدم‌های متعصب هم برای دنیا خطرناک هستند. کسانی که بر قرائت خاص خودشان ازیک دین، ملیت، فرهنگ و ... تعصب دارند و دیگران را تکفیر می‌کنند. داعش را ببیند و بفهمید که چقدر این مغزهای کوچک زنگ زده برای دنیا و انسانیت خطرناک هستند. آنها خود را به حق می‌دانند و دیگران را ناحق. خود را بهترین می‌دانند و دیگران را بدترین. این افراد فضا را مسموم می‌کنند و رنگ خون به جهان می‌زنند.

این‌ها نمونه‌ای از افرادی هستند که جهان را اینگونه تیره و تار کردند. مغزهای زنگ زده‌ای که فقط تلخی به بار می‌آورند. امان از دست این آدم‌ها و فغان از این جهان ترسناک.

* تیتر برگرفته از نام فیلم « مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی است.

  تعداد بازديدها: 1599
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81306
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.