تاريخ انتشار: 11 مهر 1397 ساعت 23:12:15
سرباز هخامنشی به میراث فرهنگی تحویل داده شد

رییس جمهوری در بازگشت از سفر خود به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، سردیس سرباز هخامنشی را که به طور غیرقانونی از ایران خارج شده بود، بازگرداند.

در مراسمی با حضور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نیز معاون اداری‌ -مالی وزارت امور خارجه، سردیس سرباز هخامنشی به‌طور رسمی به سازمان میراث‌ فرهنگی تحویل داده شد.

در این مراسم که روز چهارشنبه ۱۱ مهر در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با حضور جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی و مسئولان وزارت امور خارجه، سردیس سرباز هخامنشی به طور رسمی به مسئولان سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شد.

علی‌ اصغر مونسان - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در این مراسم بازگشت این شیء تاریخی را یک اقدام مهم در دولت تدبیر و امید خواند و گفت: تلاش می‌کنیم و امیدواریم که سایر اشیای تاریخی ما در آمریکا نیز  هر چه زودتر به کشور باز گردانده شود.

مونسان با اشاره به اهمیت این شیء تاریخی و لزوم آشنایی مردم و علاقه‌مندان با این اثر تاریخی بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای نمایش این اثر تاریخی مهم در چند شهر بزرگ انجام می شود.

محمدتقی صابری - معاون اداری مالی وزارت امور خارجه - نیز در مراسم تحویل این اثر تاریخی به سازمان میراث فرهنگی گفت: خوشحالیم که با پیگیری های خوبی که صورت گرفته است و با تعامل بسیار خوب بین میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه توانستیم این شیء تاریخی ارزشمند را به کشور باز گردانیم.

او افزود: وزارت امور خارجه تلاش و پیگیری‌های لازم را برای بازگرداندن سایر آثار تاریخی انجام خواهد داد.

*ایسنا

  تعداد بازديدها: 1780
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81321
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.