تاريخ انتشار: 15 مهر 1397 ساعت 12:48:10
آخرین توئیت جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی منتقد پیش از ناپدید شدنش

خاشقجی در این توئیت در حساب توئیتری خود در اول ماه اکتبر جاری نوشت: «لندن را در حالی ترک می کند که فلسطین در خاطرم است.»

به گزارش جماران به نقل از عربی 21، فعالان در شبکه های اجتماعی آخرین توئیت «جمال خاشقجی» نویسنده و روزنامه نگار منتقد عربستانی را پیش از ناپدید شدنش داخل کنسولگری عربستان در استانبول را باز نشر کردند.

خاشقجی در این توئیت در حساب توئیتری خود در اول ماه اکتبر جاری نوشت: «لندن را در حالی ترک می کند که فلسطین در خاطرم است.»

وی در ادامه نوشت:« در یک کنفرانس شرکت کردم و با پژوهشگران و فعالانی از سراسر جهان آشنا شدم که به عدالت مساله خود ایمان دارند.»

خاشقجی در ادامه نوشت:« به رغم قدرت لابی اسرائیلی که هر گونه همبستگی با آن(فلسطین) را محدود کرده است اما صدای آن در این جا همچنان بالاست.»

شب گذشته برخی منابع خبری از قتل« جمال خاشقجی» توسط حکومت عربستان سعودی داخل کنسولگری این کشور و انتقال جسد وی به بیرون از آن حکایت دارد.

حساب توئیتری بازداشت شدگان دیدگاه در عربستان اعلام کرد که برخی خبرها مبنی بر پیدا شدن جسد جمال خاشقجی در یکی از مناطق شهر استانبول وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که پلیس ترکیه بر این باور است که خاشقجی به دست تیمی متخصص از عربستان که برای قتل خاشقجی به استانبول آمده  به قتل رسید و  این تیم پس از قتل این نویسنده و روزنامه نگار عربستانی ترکیه را ترک کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از برخی منابع ترک اعلام کرد که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه اشاره به این دارد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است.

این منابع تأکید کردند که قتل عمدی بوده است و جسد وی به خارج از کنسولگری عربستان در استانبول منتقل شده است.

روزنامه واشنگتن پست در واکنش به خبر قتل خاشقجی نوشت که اگر خبر قتل خاشقجی قطعی باشد این اتفاق تحولی خطرناک برای ساکت کردن صداهای روزنامه نگاران آزاد عربستان است.

همچنین پیشتر پلیس ترکیه اعلام کرد جمال خاشقجی نویسنده عربستانی از زمانی که وارد کنسولگری عربستان شد از آن خارج نشده است.

منابع امنیتی ترکیه نیز گفتند که 15 عربستانی از جمله چند مسئول همزمان با ناپدید شدن خاشقجی با دو هواپیما وارد استانبول شدند.

این منابع امنیتی تأکید کردند که مسئولان عربستانی همزمان با حضور خاشقجی داخل کنسولگری عربستان در استانبول وارد آن شدند و ساعاتی بعد به کشورشان بازگشتند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در این زمینه گزارش داد که مقامات امنیتی ترکیه اعلام کردند جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی ازدواج وارد کنسولگری عربستان سعودی شده و بازنگشته است.

این خبرگزاری افزود که گفته می شود گروهی 15 نفره از شهروندان سعودی شامل چند مقام دولتی این کشور با 2 هواپیما به استانبول وارد شده در همان ساعات در کنسولگری این کشور در استانبول حضور یافته و سپس به کشورهای مبداشان بازگشته اند.

تحقیقات نیروهای امنیتی ترکیه به دستور دادستانی کل استانبول آغاز شده است. 

آناتولی تأکید کرد که  خاشقجی در ساعت 13 روز دوم اکتبر وارد سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول شده و از آن زمان به بعد خبری از وی در دست نیست. انجمن «خانه رسانه‌های عرب در ترکیه» نیز در این رابطه اعلام کرد که جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد دولت عربستان سعودی پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول ناپدید شده است.

همان روز ناپدید شدن این نویسنده عربستانی «خدیجه» نامزد جمال خاشقجی به رسانه های جمعی گفت که پس از ورود آقای خاشقجی به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، تقریبا تا نیمه شب منتظر مانده، اما خبری از بازگشت او نشده است.

  تعداد بازديدها: 1577
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81342
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.