تاريخ انتشار: 09 آبان 1397 ساعت 21:22:20
جنایت جدید عربستان؛ قتل 2 دختر سعودی که درخواست پناهندگی سیاسی از آمریکا داده بودند

با فاش شدن اطلاعات جدیدی که مادر این دو دختر سعودی به پلیس ارائه کرد، تحقیقات درباره آنها مسیر دیگری را طی می کند و پرسش هایی را درباره دست داشتن طرف های رسمی عربستانی در حادثه مطرح می کند به ویژه آن که عربستان سعودی با فشارهای بین المللی زیادی پس از اعتراف این کشور به قتل«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول رو به رو است

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو دختر عربستانی که جسدهای آنها در وضعیتی مبهم در نیویورک پیدا شد درخواست پناهندگی سیاسی از آمریکا کرده بودند.

پلیس آمریکا اعلام کرد که مادر این دو دختر به بازپرس ها گفت که یک روز پیش از پیدا شدن جسدهای آنها یکی از مسئولان سفارت عربستان  در آمریکا در تماسی تلفنی با وی به خانواده اش دستور داد که ایالات متحده آمریکا را ترک کنند زیرا دو دخترش درخواست پناهندگی سیاسی داده اند.

پیش از این پلیس بر این باور بود که چه بسا این دو خواهر دست به خودکشی زده اند اما پرسش هایی درباره چگونگی ناپدید شدن شان مطرح شده است و اینکه چگونه سر از نیویورک در آورده اند.

با فاش شدن اطلاعات جدیدی که مادر این دو دختر سعودی به پلیس ارائه کرد، تحقیقات درباره آنها مسیر دیگری را طی می کند و پرسش هایی را درباره دست داشتن طرف های رسمی عربستانی در حادثه مطرح می کند به ویژه آن که عربستان سعودی با فشارهای بین المللی زیادی پس از اعتراف این کشور به قتل«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول رو به رو است با علم به اینکه خاشقجی در واشنگتن اقامت داشت.

پلیس آمریکا جسدهای دو خواهر عربستانی که یکی 22 و دیگری 16 دارد را در ساحل رودخانه «هدسون» در ایالت نیویورک پیدا کرد که به همدیگر بسته شده بودند.

تا روز گذشته –سه شنبه- بازپرس های آمریکایی مشخص نکرده بودند که چگونه این دو دختر جان خود را از دست داده اند.

پلیس تأکید کرد که تحقیقات نشان داده است که هیچ گونه اثر یا علامت واضحی از کبودی روی بدن های آنها دیده نشده است و هر دو نیز لباس کامل پوشیده بودند.

روزنامه دیلی میل انگلیس نیز نوشت که تحقیقات فاش کرده است که آخرین مکانی که خواهر بزرگتر که «روتانا فارغ» نام دارد در آن ساکن بود یک آپارتمان مجلل در خانه های مسکونی«اسکایلاین» واقع در شهر«ولز چیرین» در ایالات «ویرجینیا» بوده است.

این روزنامه در ادامه نوشت که دو خواهر پیش از انتقال به ایالات متحده آمریکا به همراه مادرشان که در ایالت ویرجینیا زندگی می کند در شهر«جده» در عربستان زندگی می کردند.

تحقیقات پزشکی درباره علت مرگ تأکید کرده است که نبود شوک واضح نظریه پریدن آنها از رودخانه «جورج واشنگتن» را بعید می داند.

بیانیه سفارت عربستان سعودی

کنسولگری عربستان سعودی در نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد که « یک وکیل مدافع را برای پیگیری گسترده پرونده تعیین کرده است.»

در این بیانیه آمده است که «مسئولان سفارتخانه در واشنگتن با خانواده دو دختر تماس گرفتند و بر حمایت و کمک به این خانواده در این زمان بسیار دشوار تأکید کردند.»

سفارت عربستان سعودی به اتهام های مادر این دو دختر درباره دریافت تماس از طرف های عربستانی در واشنگتن و درخواست آنها برای خروج خانواده از آمریکا واکنشی نشان نداده است.

همچنین  درباره حضور دو دختر در واشنگتن  سفارت عربستان تأکید کرد که دو خواهر همراه با برادرشان در پایتخت آمریکا  بودند.

  تعداد بازديدها: 1660
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81633
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.