تاريخ انتشار: 13 آبان 1397 ساعت 20:50:52
حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور اختیاری است

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: دور دوم اعزام‌ها از ۱۲ آبان شروع شد البته اردوی راهیان نور کاملاً اختیاری است.

به گزارش ایسنا، مجتبی ندافیان معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی بیان کرد:۸ آبان ماه یادآور دلاورمردی حماسه‌سازان دفاع مقدس است و دانش‌آموزانی که در کنار کم سن بودن کارهای بزرگی رقم زدند.

وی افزود: بسیج دانش‌آموزی چند سالی است که نگاه تحولی را مد نظر قرار داده و دانش‌آموز محوری با رویکرد تربیتی و جهت‌گیری انقلابی سرلوحه ماست. در سال‌های گذشته مسئولان بسیج دانش‌آموزی، معلمان بودند اما با نگاه دانش‌آموز محوری و تمرین مسئولیت‌پذیری در دوره متوسطه، دانش‌آموزان عهده‌دار مسئولیت بسیج دانش‌آموزی در مدارس شدند.

ندافیان گفت: تابستان امسال ۱۷ هزار نفر از دانش‌آموزان بسیجی، آموزش تشکیلاتی و بصیرتی دیدند تا از مهر در مدارس با کمک مدیر و معلم مسئولیت‌هایی که بر عهده آنها قرار گرفته، انجام دهند.

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به این که شعار امسال سازمان بسیج دانش‌آموزی، دانش‌آموز انقلابی و مدرسه انقلابی است، افزود: ۳ برنامه را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم از جمله اردوهای جهادی و سازندگی و اردوهای راهیان نور است که. ۱۵ مهر امسال افتتاحیه اردوی راهیان نور را از شهر نجف‌آباد داشتیم. در این شهرستان یک مدرسه حدود ۲۴۰ شهید در دوران انقلاب تقدیم کرده است. البته اردوی راهیان نور کاملاً اختیاری است و به دلیل محدودیت منابع به برخی مدارس یک اتوبوس سهمیه می‌دهیم اما چون استقبال دانش‌آموزان زیاد است مجبور به قرعه‌کشی می‌شویم.

ندافیان خاطرنشان کرد: از ۱۵ مهر تا آخر مهر دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی غرب و پسران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که به دلیل پیاده‌روی اربعین اردوها متوقف شد و از ۱۲ آبان مرحله دوم اردوها را آغاز کردیم که دختران به جنوب و پسران به غرب و شمال غرب کشور اعزام می‌شوند تا با آرمان‌های شهدا بیعت کنند.

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: شهید فهمیده یک اسوه و الگو برای دانش‌آموزان است و البته همانند او در دوران مقدس کم نبودند. مانند شهید نظیف که در سن ۱۱ سالگی به شهادت رسید. تلاش می‌کنیم تا در تولیدات خود دانش‌آموزان را با سبک زندگی شهدا آشنا کنیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان بسیجی قرار است در مدرسه نقش‌های مهمی را ایفا کنند. بنابراین شرط معدل برای ما بسیار مهم است و دانش‌آموزانی که درس‌شان خوب است باید عهده‌دار مسئولیت شوند. از نخبگان دانش‌آموزی در هر شهر پنج پسر و پنج دختر در حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی سازماندهی شده و استعداد آنها کشف و به مرحله استانی معرفی می‌شوند.

ندافیان ادامه داد: در سطح استان نخبگان بسیج دانش‌آموزی دور هم جمع شده و مسائل را پیگیری می‌کنند و در درون خود هیأت‌ رئیسه را تعیین می‌کنند که به مسائل و مطالبات استان و مشکلات دانش‌آموزان می‌پردازند. ۵ نفری که از هر استان انتخاب می‌شوند در اجلاسیه کشوری دور هم حضور می‌یابند و در مجموع ۳۲۰ نفر دانش‌آموز پسر و دختر بسیجی هستند.

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموزان نخبه بسیجی کادری برای آینده انقلاب هستند و آنها به عنوان رویش‌های انقلاب قابلیت این را دارند که ارکان نظام را به دست بگیرند.

  تعداد بازديدها: 1504
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81672
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.