تاريخ انتشار: 16 آبان 1397 ساعت 00:01:24
دشمنان می‌خواهند اختلاف بین جریانات را دامن بزنند/ کشور نیازمند بازسازی اقتصادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا تحریم‌ها علیه ملت ایران بد، ظالمانه، نامردی و خلاف مقررات بین‌المللی است و در همه سطوح هم محکوم است. آن‌ها تصورشان این است که می‌توانند به این شکل تسویه حساب کنند اما اشتباه می‌کنند. ملت ما ملت هوشیاری است و راه‌های مختلفی طی شده است. رهبری هم تمهیدات مختلفی اندیشیده‌اند. اگرچه با مشکلاتی مواجه هستیم و همه ملت هم می‌دانند تقصیر مسئولان کشور نیست این دشمنان بودند که پیمان‌شکنی کردند و حالا باید بدانند اگر پیمان شکنی کردند، باید خسارت بدهند.

به گزارش ایسنا؛ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند همه صحنه بین‌المللی را همراه خود کنند و شرایط را هم نمی‌توانند سخت‌تر از این کنند، گفت: استقامت ما در جنگ باعث شده امروز آنها جرأت جنگ با ایران را نداشته باشند؛ بنابراین اگر در اقتصاد هم مقاوم باشیم به دنبال تحریم نخواهند رفت و اگر بروند هم تاثیری نخواهد داشت.

علی لاریجانی در همایش ۱۵ هزار شهید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که عصر امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: تحریم‌ها گاهی به نفع اقتصاد کشور است به شرط این که زمینه حضور مردم در اقتصاد فراهم شود که ان شاءالله این اتفاق می‌افتد. ما معتقدیم این روحیه باعث می‌شود تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود و تولید و بهره‌وری هم افزایش پیدا می‌کند؛ در این صورت دشمنان ما نمی‌توانند در مورد تحریم‌ها توفیق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با دقت راه را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم می‌کنند، اضافه کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند همه صحنه بین‌المللی را همراه خود کنند، آنها شرایط را هم نمی‌توانند سخت‌تر از این کنند اما اگر ما روی پای خود بایستیم آنها را مایوس می‌کنیم همچنان که روحیه استقامت ما در جنگ باعث شده امروز آنها جرأت جنگ با ایران را نداشته باشند؛ بنابراین اگر در اقتصاد هم مقاوم باشیم به دنبال تحریم نخواهند رفت و اگر بروند هم تاثیری نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: ملتی می‌تواند سرافراز باشد که هم مجاهد باشد و هم جوانمرد. در انقلاب ما وقتی جنگ تمام شد و قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد، دشمن دوباره حمله کرد و جبهه‌ها پر از نیروی بسیجی شد. برخی گفتند الان وقت حمله است اما امام (ره) گفتند پیمانی که قبول کردیم را نقض نمی‌کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه گاهی برخی مشکلات کشور عظمت انقلاب را پنهان می‌کند یادآور شد: انقلاب اسلامی انقلاب بزرگی بود و اهداف بزرگی هم دارد اما مسیر سختی را طی کرده ما از گردنه‌های بزرگی عبور کرده‌ایم. از تجزیه‌طلبی در ابتدای انقلاب تا ترور شخصیت‌ها و تحمیل ۱۷ هزار شهید از سوی جریانات منحرف و منافقین. آن‌ها حتی علیه ما جنگ راه انداختند اما موفق نبودند زیرا راه درست بود و از راهبری داهیانه امام (ره) و رهبری برخوردار هستیم.

رییس مجلس با بیان اینکه عظمت ملت ایران در منطقه دیده می‌شود افزود: گاهی می‌گویند ائتلاف استراتژیک علیه ایران درست می‌کنیم آن هم با کشورهای کوچک منطقه. مگر قبلا این ائتلاف را درست نکردند؟ زمانی که حادثه اهواز رخ داد، چند کشور منطقه جسارت کردند. آن‌ها باید بدانند با چه کشوری حرف می‌زنند. البته آن‌ها می‌دانند با ملت مقاومی طرف هستند. الان هم دشمنان ما بساط تحریم اقتصادی را راه انداختند زیرا تصور می‌کردند تحریم اقتصادی ما را به جان هم می‌اندازند.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند اختلاف بین جریانات را دامن بزنند و بنیه اقتصادی ایران را از بین ببرند. قطعا تحریم‌ها علیه ملت ایران بد، ظالمانه، نامردی و خلاف مقررات بین‌المللی است و در همه سطوح هم محکوم است. آن‌ها تصورشان این است که می‌توانند به این شکل تسویه حساب کنند اما اشتباه می‌کنند. ملت ما ملت هوشیاری است و راه‌های مختلفی طی شده است. رهبری هم تمهیدات مختلفی اندیشیده‌اند. اگرچه با مشکلاتی مواجه هستیم و همه ملت هم می‌دانند تقصیر مسئولان کشور نیست این دشمنان بودند که پیمان‌شکنی کردند و حالا باید بدانند اگر پیمان شکنی کردند، باید خسارت بدهند. ایران کشور کوچکی در منطقه نیست بلکه اصالت دارد و باتمدن است.

رییس مجلس با بیان اینکه شرایط فعلی کشور نیازمند بازسازی اقتصادی است تصریح کرد: البته این کار زحمت زیادی دارد اما نتیجه بزرگی به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: با گرامی داشت یاد شهدای نیروی انتظامی اظهار کرد: ثمره خون این شهیدان باعث شد انقلاب سرپا و با استقامت بایستد و ملت بزرگ ایران با عزتمندی زندگی کند.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی یک نیروی بسیار مهم برای کشور است و فعالیت‌هایش هم گسترده و متنوع است. از ایجاد نظم در راهنمایی و رانندگی تا مبارزه با اشرار و کسانی که نظم عمومی را به هم می‌زنند و صیانت از مرزها و مبارزه با قاچاق. این‌ها وظایف متنوعی است که بر عهده نیروی انتظامی قرار دارد و همه باید قدردان تلاش‌های نیروی انتظامی باشند.

وی با اشاره به خدمات نیروی انتظامی در مراسم اربعین تصریح کرد: این جمعیت در فاصله زمانی کوتاه باید از مرزها به سرعت عبور می‌کردند و به وطن برمی‌گشتند. این ایجاد انضباط و امنیت، کار بزرگی بود. حرکت وسیعی برای آسایش وسیعی انجام شد که جای تقدیر دارد.

لاریجانی ادامه داد: اینکه امروز مردم ایران با امنیت در کشور زندگی می‌کنند مدیون زحمات عزیزان ما در نیروی انتظامی است؛ چه در ایجاد امنیت در شهرها و چه مرزها. خصوصا خانواده شهدا و کسانی که با همه هستی برای آسایش مردم تلاش کردند و فراموش نمی‌شوند.

رییس مجلس همچنین گفت: شهید مطهری می‌فرمود که خون شهدا حماسه‌ای در ملت ایجاد می‌کند و به ملت روحیه می‌دهد. در واقع داشتن تفکر مجاهدانه باعث ایجاد روحیه حماسی بین ملت می‌شود و این روحیه برای کشور عزت ایجاد می‌کند.

وی همچنین گفت: یکی از افتخارات مسلمان‌ها این است که هم ۲۳ سال زندگی پیامبر اسلام سیره‌ای به جا گذاشت و هم زندگی ائمه که مجموعا ما ۲۷۳ سال تجربه زیست پاک را داریم که خللی در آن نیست و می‌توانیم از افکار، روش و زندگی آن‌ها استفاده کنیم. یکی از مسائل مهمی که در زندگی پیامبر و ائمه دیده می‌شود روحیه استقامت در راه بود. اینکه اسلام در بطن جامعه جاهلی توانست رشد کند به سادگی انجام نشد بلکه پیامبر چه در مکه و چه در مدینه مشکلاتی را متحمل شد.

لاریجانی با اشاره به ایستادگی پیامبر در قبال تخریب و ترور شخصیت گفت: این استقامت‌ها باعث شد حرکت اسلامی گسترش پیدا کند. در طول حیات ایشان جنگ‌های زیادی رخ داد و ایشان مجاهدت‌هایی داشتند. در آن زمان بضاعت مسلمانان زیاد نبود اما استقامت می‌کردند. آن‌ها در شعب ابی‌طالب محاصره اقتصادی شدند ولی به سختی روزگار گذراندند. اینکه در فاصله کوتاهی تفکر اسلامی به سمت ایران آمد و امپراطوری را گرفت و چند کشور مهم را درنوردید، نتیجه آن زندگی مقاوم بود. اگر آن استقامت‌ها نبود این عزت هم به وجود نمی‌آمد. امروز هم آنچه باید سرافرازی یک ملت می‌شود، روحیه استقامت است.

وی با اشاره به نگرانی پیامبر (ص) از تخفیف دین در جامعه اظهار کرد: نگرانی این بود که پوسته‌ای از دین باقی بماند و حقیقت آن از بین برود. همچنان که  اوایل انقلاب گروه‌های مختلف دم از اسلام انقلابی می‌زدند اما منحرف بودند آن‌ها پوسته اسلام را داشتند ولی حقیقتش را از بین می‌بردند. آن زمان جریان چپ در کشور رایج بود. آن‌ها می‌گفتند مستضعفین همان پرولتاریاست و شهید مطهری با این تفکر مبارزه می‌کرد.

  تعداد بازديدها: 1787
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81689
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.