تاريخ انتشار: 08 آذر 1397 ساعت 22:27:58
مسلمانان بخشی از آلمان هستند


زیهوفر افزود: مسلمانان همانند دیگر شهروندان این کشور از حقوق و وظایفی برخوردار هستند. اصلا هیچگونه تردیدی در این رابطه وجود ندارد.

وزیر کشور آلمان در نخستین روز کنفرانس اسلام در آلمان تاکید کرد مسلمانان بخشی از جامعه آلمان هستند. این اظهارات موجب شد تا برخی از آن به تغییر موضع هورست زیهوفر یاد کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان در چهارمین کنفرانس اسلام در آلمان تاکید کرد: مسلمانان به آلمان تعلق دارند.

زیهوفر افزود: مسلمانان همانند دیگر شهروندان این کشور از حقوق و وظایفی برخوردار هستند. اصلا هیچگونه تردیدی در این رابطه وجود ندارد.

این سیاستمدار محافظه‌کار آلمانی که به زودی از رهبری حزب اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (CSU) کناره‌گیری خواهد کرد، ماه مارس با بیان اینکه "اسلام به آلمان تعلق ندارد" و اینکه "آلمان با مسیحیت شکل گرفته است"جنجال به پا کرد.

با این حال زیهوفر ماه مارس در مصاحبه با بیلد گفته بود: مسلمانانی که در اینجا زندگی می کنند، طبیعتا بخشی از آلمان هستند. قطعا این به معنای آن نیست که ما سنت‌ها و رسوم ویژه کشورمان را با تصورات غلط از دست بدهیم.

این سخنان موجی از انتقادات را روانه زیهوفر کرد و او از آن زمان تلاش بسیاری برای تلطیف مواضعش انجام داده است. کنفرانس اسلام آلمان که سال ۲۰۰۶ با پیگیری وولفگانگ شویبله، وزیر کشور سابق آلمان راه‌اندازی شد، مسلمانان آلمان و مقام‌های دولت‌های فدرال و محلی را گردهم می‌آورد. هدف کنفرانس مذکور ارتقای مشارکت دینی و اجتماعی مسلمانان در آلمان و توسعه بیشتر گفت‌وگوها میان نمایندگان دولت و سازمان‌های اسلامی است.

زیهوفر که ریاست این کنفرانس را بر عهده دارد، امسال با دعوت از تعداد بیشتری از خداشناسان لیبرال و کارشناسان به جز سازمان‌های اسلامی تغییراتی در آن ایجاد کرد. این نشست‌ها در سال‌های اخیر با موضوعاتی همانند آموزش‌ها و مراقبت‌های دینی سر و کار داشته است. تمرکز کنفرانس امسال روی نفوذ خارجی در مساجد و جوامع مسلمانان در آلمان است. اما نقش خداشناسی اسلامی در دانشگاه‌های آلمان هم مورد توجه است.

  تعداد بازديدها: 1748
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81893
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.