تاريخ انتشار: 08 آذر 1397 ساعت 22:32:06
آمریکا 15 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان می فروشد

وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که این کشور در راستای یک توافق دفاعی با عربستان سعودی، 15 میلیارد دلار تسلیحات به ریاض می فروشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا افزوده است: مقام های سعودی و آمریکایی روز دوشنبه گذشته توافقی را امضا کردند که بر اساس آن عربستان سعودی 44 فروند موشک تاد را در کنار موشک ها و تجهیزات دیگر از این کشور خریداری می کند.

تاد (THAAD) مخفف (Terminal High Altitude Area Defense) یا «پدافند هوایی مرحله پایانی ارتفاع بالا» است که یک سامانهٔ موشکی ضد بالیستیک است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده‌است.

وزارت خارجه آمریکا افزوده است: موضوع فروش سامانه ضد موشکی تاد از دسامبر 2016 مطرح بود که پس از گفت و گوی تلفنی اخیر میان رئیس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان قرارداد آن نهایی شد.

یک مقام سعودی به رویترز گفته است، موضوع این قرارداد تسلیحاتی در تماس تلفنی اواخر سپتامبر میان دونالد ترامپ و سلمان بن عبددالعزیز مورد بررسی قرار گرفت.

دولت ترامپ و شرکت های اسلحه سازی آمریکا در هفته های گذشته و پس از قتل جمال خاشقچی تلاش کردند تا قرارداد 120 میلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان را حفظ کنند.

جیمز متیش وزیر دفاع آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه به کنگره رفتند و در مقابل فشارهای داخلی و جهانی که به منظور مجازات عربستان ایجاد شده است، از این متحد عرب خود دفاع کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اما تاکنون با وجود مدارک آشکار، از نقش مستقیم بن سلمان در قتل خاشقچی چشم‌پوشی کرده است.

خاشقچی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، چند هفته پیش برای کارهای اداری به کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرد و در آنجا به قتل رسید.

*عصرایران

  تعداد بازديدها: 1706
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81894
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.