تاريخ انتشار: 11 آذر 1397 ساعت 20:15:25
ظریف: همه جا واقعیت را گفته ام / گروه‌هایی ممکن است منافعی داشته باشند و به دنبال فضاسازی علیه تصویب لوایح ضدپولشویی باشند / در ایران به مانند همه دنیا پولشویی وجود دارد / حرف‌هایم در این خصوص کاملاً واضح است


ظریف وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که من به عنوان فردی که همواره از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده‌ام می‌گویم که در ایران به مانند همه دنیا پولشویی وجود دارد اما امیدوارم با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس ارائه شده جلوی رخنه این کار را بگیریم.

ظریف وزیر امور خارجه گفت که من به عنوان فردی که همواره از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده‌ام می‌گویم که در ایران به مانند همه دنیا پولشویی وجود دارد اما امیدوارم با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس ارائه شده جلوی رخنه این کار را بگیریم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که عصر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاسخ به سؤالات اعضای این کمیسیون حاضر شده بود، گفت: سؤالات نمایندگان ملت در این کمیسیون بسیار گسترده بود به طوری که از فعالیت وزارت خارجه در حوزه‌های اقتصادی تا روابط با همسایگان و تعیین سفرا را شامل می‌شد.

وی سؤالات نمایندگان ملت را بسیار مفید دانست و افزود: تعدادی از سؤالات در خصوص پولشویی بود و من اعلام کردم که حرف‌هایم در این خصوص کاملاً واضح است و برخی از حرف‌هایی که در صبحت من وجود نداشت از سوی برخی افراد دیگر مطرح شده ا ست.

وزیر امور خارجه گفت:‌من به عنوان فردی که همواره از نظام جمهوری دفاع کرده‌ام و همه جا واقعیت‌ها را گفته‌ام اعلام می‌کنم که این واقعیت که پولشویی در ایران به مانند همه کشورها وجود دارد به معنای همراهی ما نیست. مهم آن است که با پولشویی برخورد لازم صورت گیرد.

ظریف افزود: پولشویی از سوی گروه‌های مواد مخدری و فسادهای موجود در کشور صورت می‌گیرد ضمن اینکه افرادی که فرار مالیاتی دارند هم در مسیر پولشویی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است که با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی داده شده است بتوانیم جلوی رخنه این کار را بگیریم.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: البته گروه‌هایی ممکن است منافعی داشته باشند و به دنبال فضاسازی علیه این کار باشند.

  تعداد بازديدها: 2385
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81916
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.