تاريخ انتشار: 12 آذر 1397 ساعت 21:32:21
دعوا بر سر حرفی که زده نشده است!

سایت امتداد نوشت: روز گذشته اظهاراتی از پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. بر اساس آنچه ادعا شده، سلحشوری در  مناظره‌ای که بین او و فرشته روح افزا توسط بسیج دانشجویی دانشگاه  شهید بهشتی برگزار شد، گفته است که "همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌ها درد می‌کند نتیجه‌ی چادر سر کردن است." این اظهارات موجب واکنش‌های بسیاری شد و جریان خاصی که از نطق‌های پیش از دستور و عملکرد این نماینده‌ی مجلس عصبانی بودند، حملات خود را به سلحشوری آغاز کردند.

فارغ از اکانت‌های توییتری وابسته به جریانی که خود را ارزشی و یا اصول‌گرا می‌خواند سایت مشرق نیز در این خصوص چون همیشه سردمدار حمله به این نماینده مجلس بود. البته کمی پس از حمله‌های این جریان خاص که همیشه انتقاد خود را انتقاد همه مردم می‌خوانند، بعضی از دانشجویان بسیجی حاضر در آن جلسه واقعیت را منتشر کرده و نوشتند که سخنان سلحشوری تحریف شده بود. یکی از این افراد محمد جواد خیراندیش است که در توییتر خود ضمن انتقاد از بخشی از اظهارات سلحشوری نوشته است: "مناظره سرکارخانم ها #پروانه_سلحشوری و فرشته روح افزا در دانشگاه ما برگزار شد و بنده خودم داخل سالن بودم، خانم سلحشوری گفتند چه خوبه که حجاب‌های اسلامی متنوع داشته باشیم که جوان‌ها بتونند راحت استفاده کنند که اذیت نشن بعد از خودشون مثال زدند اما رسانه چی پخش میکنه نمی دونم؟!"

وی در توییتی دیگر نیز نوشت: "اینکه سعی دارند حجاب را اختیاری کنند درست اما ربطی به این ماجرا نداره و اینکه ایشون حرفی با این مضمون گفتند که چادر روی سر من سنگینی میکنه، نه چنین حرفی نزدند." محمد امین عبدوس؛ دیگر دانشجوی بسیجی حاضر در این مراسم نیز نوشت: "هو الحق میدانی! دلت میگرد از بازی های کثیف رسانه‌ای سیاسی! از اینکه برای تخریب به تقطیع و تحریف جملات روی میاوردند! دیروز در  بسیج دانشجویی میزبان سلحشوری بودیم. در این مناظره خانم پروانه سلحشوری با اشاره به حجاب خانم روح افزا گفتند کمه من سال‌ها پیش همانند ایشان رو می‌گرفتم که باعث آرتروز شد و اکنون از چادر آستین دار که راحت تر است استفاده میکنم. حال پناه میبرم به خدا از تهمت ها و جوسازی های کاذب رسانه‌ای! عده‌ای گفتند فلانی ضد حجاب است و باید چادرش را بردارد! عده‌ای گفتند اگر چادر اذیتت می‌کند برو در غرب زندگی کن! و عده‌ای گفتند ۳۰۰ گرم چادر چه ربطی به آرتروز دارد! و عده‌ای تهمت که آیا تو مسلمانی؟!"

و البته خود پروانه سلحشوری نیز در این بار گفته است که "شیطنت یک رسانه جنجال آفرین شد. من از قبل درد دست و گردن داشتم و تشدید درد دست و گردنم ربطی به وزن چادر نداشت، متاسفانه حرف‌هایم را تقطیع شده منتشر کردند و بسیار ناراحتم ." و البته چون همیشه، دلواپسان حمله‌کننده، که با بهانه‌ و بی‌بهانه‌ اصلاح‌طلبان و نمایندگان فراکسیون امید و کلا مخالفان سیاسی خود را مورد حمله و نقد قرار می‌دهند، نه تحقیقی درباره اصل ماجرا کردند و نه توجهی به آنچه که دانشجویان بسیجی برگزار کننده‌ی مراسم در توییترشان نوشتند، داشتند.

آنها فقط وظیفه خود می‌دانستند که به سلحشوری تندترین حمله‌ها را کنند و کردند و حتی امروز نیز با روشن شدن اصل ماجرا، سایت مشرق هیچ تلاشی برای تصحیح آنچه نوشته بود نکرد.  کمااینکه همین سایت چند وقت پیش نیز توییتی را از یک اکانت نامعلوم علیه معاون اول رئیس جمهور منتشر کرد و پس از تکذیب و آبروریزی آن را حذف کرد، هرچند همان کذب باعث بوجود آمدن شایعات و دروغ‌های بی‌شماری علیه اسحاق جهانگیری شد. ظاهرا در این عرصه ساختگی رسانه‌ای، رسالت حرفه‌ای و صداقت جای خود را به خالی کردن عقده‌هایی داده که از عدم توان حذف برخی مخالفان، ناتوانشان کرده است.

  تعداد بازديدها: 1616
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81934
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.