تاريخ انتشار: 09 دي 1397 ساعت 23:39:16
روایت یک دانشجو از ماجرای تصادف خودروی تندر ۹۰ با دانشجویان معترض دانشگاه آزاد: خودرویی که با دانشجویان برخورد کرده متعلق به رییس دانشگاه آزاد نبود/دو دانشجو دچار مصدومیت جزئی شدند


یکی از دانشجویان در مورد جزئیات تحصن امروز گفت: دانشجویان معترض در محل بلوک‌ها روی زمین نشسته بودند و خودروی L۹۰ سعی داشت از میان دانشجویان عبور کند که دانشجویان مانع تردد این خودرو شدند. راننده خودرو با به صدا در آوردن بوق و افزایش سرعت سعی داشت دانشجویان را وادار به بلند شدن از مسیر کند. با حرکت خودرو و برخورد آن با برخی دانشجویان، چند نفر از بچه‌ها در حالی که جیغ می‌کشیدند، خودرو را دنبال کردند.یکی دیگر از دانشجویان با بیان اینکه خودرویی که با دانشجویان برخورد کرده متعلق به رییس دانشگاه آزاد نبوده، گفت: در جریان این برخورد دو دانشجو دچار مصدومیت جزئی شدند.

عصر امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه در دومین روز از تجمع دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، یک خودرو که گفته می‌شد حامل یکی از مسئولان دانشگاه بوده با یکی دو دانشجو برخورد کرده و منجر به مصدومیت آنها شده است، این در حالیست که برخی دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا این موضوع که خودرو حامل یکی از مسئولان دانشگاه آزاد بوده را تایید نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، پس از تجمع روز گذشته تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات در اعتراض به حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان این واحد دانشگاهی، صبح امروز نیز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در محوطه واحد آموزشی خود تجمع دوباره‌ای را برگزار کردند.

در ادامه برگزاری این تجمع، عصر امروز دانشجویان با نشستن روی زمین و در مسیر حرکت اتوبوس‌های دانشگاه، مانع از حرکت آنها شدند.

در فیلمی که در فضای مجازی پس از این تجمع منتشر شده خودرویی سفیدرنگ که برخی مدعی بودند حامل رییس دانشگاه آزاد اسلامی است، در حال حرکت به سمت یکی از ساختمان‌های اداری دانشگاه را نشان می‌دهد که با ممانعت تعدادی از دانشجویان برای ادامه مسیر روبرو می‌شود. در ادامه این فیلم، خودرو با ادامه حرکت خود باعث مصدومیت تعدادی از دانشجویان می‌شود. این در حالیست که برخی دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا این موضوع را که خودرو حامل یکی از مسئولان دانشگاه بوده است را تایید نمی‌کنند.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر آن که حاضر نشدن مسئولان روز گذشته در جمع دانشجویان و عدم عذرخواهی آنها، دانشجویان را بیشتر عصبانی کرده است افزود: این که گفته می‌شود وسیله نقلیه حامل رییس دانشگاه آزاد با دانشجویان برخورد کرده، با توجه به مدل ماشین رییس دانشگاه، نمی‌تواند صحت داشته باشد.

وی با بیان این که برخی مشکلات از دیروز پیش آمده و آن هم این که تجمع دانشجویان به مسائل سیاسی ربط پیدا کرده است، گفت: امروز برخی را دیدم که کارت دانشجویی دانشجویان را گرفته و با آنها صبحت می‌کردند. این در حالی است که دیروز افرادی به صورت هدایت شده در جمع دانشجویان شعارهای غیر مرتبط می‌دادند.

وی ادامه داد: امروز جمعیت کمتری از دانشجویان معترض در دانشگاه حاضر شدند.

این دانشجو افزود: مطالبات دانشجویان ساده است و به این خاطر تحصن خود را در سکوت برگزار کرده‌اند تا مطالبات آنها به مسائل سیاسی ارتباط داده نشود.

وی در رابطه با حاشیه‌های امروز این دانشگاه توضیح داد: امروز عده‌ کمتری از دانشجویان در محل بلوک آموزشی تحصن کرده و مانع از عبور و مرور ماشین ها شده‌اند در حالی که برخی از دانشجویان اسامی ده نفر را که مورد تایید همگان نیست به آنها نشان داده و مدعی شدند این افراد قرار است به نمایندگی دانشجویان با مسئولان صبحت کنند.

وی با اشاره به این که شورای صنفی این دانشگاه از سال ۸۸ تاکنون تشکیل نشده است، گفت: برخی از دانشجویان در محل ساختمان علوم انسانی منتظر حاضر شدن مسعودی رئیس علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان بودند در حالی که حراست دانشگاه مدام آمدن این مسئول را به تعویق می انداخت.

این دانشجو اظهار کرد: همچنین گفته می‌شود که جلسات متعددی در دانشگاه برپا می‌شود اما ما از نتیجه آنها اطلاعی نداریم. شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که دانشجویان ماشین حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور را در هنگام برگشت از جلسات متوقف کرده و وی با پای پیاده از دانشگاه خارج شده‌ است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور عصر امروز در جمع دانشجویان معترض دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات حضور پیدا کرد و ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در حادثه واژگونی اتوبوس گفت: از وقوع حادثه احساس وظیفه کردم که در این مسئله ورود کنم و به بررسی این موضوع بپردازم که آیا حادثه به صورت طبیعی و معمولی بوده و یا افرادی در این زمینه قصور داشته‌اند.

وی ادامه داد، متعاقب این موضوع رئیس قوه قضائیه نیز بر نظارت و پیگیری این موضوع تاکید کرده و اقداماتی در این زمینه انجام داده است. امروز به شخصه در جمع شما حضور پیدا کردم تا به نظارت بر این موضوع بپردازم.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به تجمع روز گذشته دانشجویان تاکید کرد: این حوادث باید با متانت و آرامش بررسی شوند. قطعا اگر کسی در این زمینه قصور داشته باشد، طبق مقررات با وی برخورد می‌شود و مطمئن باشید من از کسانی که سلامت خود را از دست داده‌اند و هم‌اکنون در بیمارستان هستند، دفاع خواهم کرد.

منتظری خطاب به دانشجویان معترض اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، باید آرامش خود را حفظ کنید و مطمئن باشید که از حقوق جانباختگان و مصدومان حمایت می‌کنیم و مقصر این حادثه تلخ را پیدا می‌کنیم.

دادستان کل کشور افزود: برای پیگیری اعتراضات، یک یا دو نفر را به نمایندگی خود انتخاب کنید و این افراد را رابط میان خود و ما قرار دهید.

حجت‌الاسلام منتظری در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان مبنی بر تشکیل شورای صنفی گفت: برای چنین حادثه‌ای شورای صنفی تشکیل نمی‌دهم.

یکی از دانشجویان نیز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حواشی تجمع امروز عصر دانشجویان واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: این موضوع که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خودروی L۹۰ بوده شایعه است. این ماشین به احتمال زیاد و با توجه به آن که دانشجویان اجازه تردد با ماشین‌های شخصی خود را در دانشگاه ندارند، حامل یکی از کارمندان دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: این خودرو سعی داشت از محل بلوک‌های آموزشی، مسیر دانشگاه را بپیماید که دانشجویان تحصن کننده در مسیر، مانع حرکت آن شدند. این کارمند دانشگاه با دانشجویان بگو مگو کرده و سرانجام سعی کرد از میان آنها عبور کند که در این حین با دانشجویان برخورد کرده و صدای جیغ و فریاد وحشتناکی به گوش ما رسید.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان به دلیل خشمگین بودن خود اندکی در اتفاق پیش آمده اغراق کرده‌اند، افزود: بعد از این اتفاق دانشجویان با اورژانس تماس گرفتند و دو دانشجوی مصدوم برای مداوا به داخل آمبولانس هدایت شدند.

یک دانشجوی دیگر نیز در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جزئیات تحصن امروز گفت: دانشجویان معترض در محل بلوک‌ها روی زمین نشسته بودند و خودروی L۹۰ سعی داشت از میان دانشجویان عبور کند که دانشجویان مانع تردد این خودرو شدند. راننده خودرو با به صدا در آوردن بوق و افزایش سرعت سعی داشت دانشجویان را وادار به بلند شدن از مسیر کند. با حرکت خودرو و برخورد آن با برخی دانشجویان، چند نفر از بچه‌ها در حالی که جیغ می‌کشیدند، خودرو را دنبال کردند.

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در محل برخورد ماشین با دانشجویان نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خودرویی که با دانشجویان برخورد کرده متعلق به رییس دانشگاه آزاد نبوده، گفت: در جریان این برخورد دو دانشجو دچار مصدومیت جزئی شدند.

این شاهد عینی با اشاره به تجمع صبح امروز دانشجویان گفت: تعدادی از دانشجویان حوالی ساعت ۱۰ صبح در محوطه میدان دانش واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد جمع شده بودند و تعدادی دیگر نیز از صبح با نشستن در مسیر حرکت اتوبوس‌ها و ماشین‌ها به سمت دانشکده‌ها، راه عبور آنها را سد کرده بودند؛ علاوه بر مسیر حرکت ماشین‌ها در داخل دانشگاه، دانشجویان یکی از مسیرهای بیرون از دانشگاه‌ را هم که از روستایی به نام "مرادآباد" می‌گذرد را بسته‌اند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد درباره شایعه‌ی انتساب خودرویی که با دانشجویان برخورد کرد به رییس دانشگاه آزاد، گفت: همان زمانی که دانشجویان به تذکر این ماشین برای بلند شدن از سر راه توجه نکردند و ماشین به دو تن از آن‌ها برخورد کرد، این شایعه منتشر شد که این خودرو متعلق به طهرانچی است این در حالیست که هیچ کدام از سرنشینان به دکتر طهرانچی شباهت نداشتند. این احتمال وجود دارد که خودرو متعلق به یکی از کارمندان دانشگاه بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در جمع دانشجویان واحد علوم و تحقیقات حضور یافت و با آنان گفت‌وگو کرد.

وی که پیاده به سمت محل حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در حرکت بود، با دانشجویان حاضر در طول مسیر دیدار و با آنان گفت‌وگو کرد.

دانشجویانی که برای ادای احترام و گرامیداشت یاد همکلاسی‌های خود در محل حادثه واژگونی اتوبوس حضور داشتند، ضمن صحبت با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات خود را با وی مطرح کردند.

طهرانچی ضمن دلجویی از دانشجویان و ابراز همدردی با آنها، پس از دریافت پیشنهادات و انتقادات دانشجویان، به صورت تک تک و موردی به سؤالات آنها پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، ظهر روز سه شنبه چهارم دی‌ماه اتوبوس حامل دانشجویان در محوطه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به دلیل نقص فنی واژگون شد که بر اثر این حادثه تاکنون ۱۰ کشته و ۲۸تن مصدوم شده‌اند.

  تعداد بازديدها: 1668
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82193
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.