تاريخ انتشار: 18 دي 1397 ساعت 22:59:13
واکنش کنایه‌آمیز روزنامه «العربی الجدید» به عادی‌سازی روابط اعراب با سوریه پس از خروج آمریکا: برادران ما فقط برای عرض تبریک به ایران، به دمشق می‌روند!

ميشيل كيلو در العربی الجدید نوشت: به محض اینکه دونالد ترامپ در تاریخ 15 دسامبر از خروج نیروهای آمریکا از سوریه خبر داد و به نوعی به شکست در برابر ایران، به دلیل سیاستهای اوباما اذعان کرد، برخی سران کشورهای عربی، دلیل شتاب خود به سمت نظام سوریه را بازپس گیری دمشق از تهران دانستند؛ تهرانی که در سوریه و یمن پیروز شده است، در حالی که اعراب خلیج فارس در معرکه سوریه شکست خورده اند و در مورد یمن نیز در طول سه سال، نتوانستند محاصره تعز را در هم بکشنند، با اینکه بارها اعلام کردند که اولویت ائتلاف اسلامی رفع محاصره تعز است. این در حالی است که از یک سال پیش، نیروهای ائتلاف موفق به تصرف الحدیده و جلوگیری از کمک رسانی به حوثی ها هم نشدند!

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: باور نمی کنیم که رئیس جمهور سودان و همتایان عرب او به سمت سوریه می روند تا این کشور را از دست ایران خارج کنند؛ آن هم در شرایطی که رئیس جمهور قدرتمند ترین قوای نظامی تاریخ، اعلام عقب نشینی از سوریه کرده و تلاش برای باز پس گیری این کشور عربی را عبث و بی نتیجه دانسته است.

نیازی به یادآوری تلاشهای برخی دولتهای بزرگ، برای پایان دادن به سیطره ایران بر سوریه نیست؛ همانطور که رئیس جمهور سابق فرانسه، نیکولا سارکوزی تصور می کرد که می تواند چنین کند، اما تلاشش با شکست مواجه شد، به این دلیل که از طبیعت خاصّ روابط ایران و اسد، غافل ماند؛ همان مساله مهمی که این روزها عربها توجهی به آن ندارند.

برادران ما به دمشق بازمی گردند و پیروزی نظام سوریه به کمک ایران و عقب نشینی آمریکا از آن را اعلام می کنند؛ در حالی که تهران نقش اعراب در شکست انقلابهای آزادی خواهانه را می داند و احتمال می دهد که این حرکت برخی کشورهای عربی، در واقع تلاشی برای نزدیکی به ایران و عرض پیام تبریک به آن باشد!

  تعداد بازديدها: 1321
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82278
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.