تاريخ انتشار: 13 بهمن 1397 ساعت 09:44:28
بیش از ۱۳۰ آیه قرآن با فاطمه زهرا(س) مستقیما در ارتباط است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که بیش از ۱۳۰ آیه در قرآن با فاطمه زهرا(س) مستقیم در ارتباط است، گفت: زن در اسلام یعنی حضرت فاطمه ای(س) که جایگاه رفیعی در همه عرصه ها دارد.

به گزارش خبرگزار  «حوزه»  از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی، شامگاه جمعه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به نکاتی  پیرامون مناسبت های این ایام، اظهار داشت: سرچشمه انقلاب، قیام عاشورا بود.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) به بلندای عالم در جهان اثر گذاشت، افزود: بانویی به این کم سن و سالی به چنین مقام رفیعی دست پیدا کند، شگفت انگیز است؛ حضرت در 18 سالگی به مقاماتی دست یافت که مردهای بزرگی به آن دست نیافتند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: بانوی 18 ساله در عصری که زن در جامعه جاهلی از کمترین ارزش برخوردار بود، این بانو در محضر پیامبر اسلام(ص)  در پرتو تعالیم اسلامی سرآمد زنان عالم شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: بیش از 130 آیه در قرآن کریم با فاطمه زهرا(س) مستقیم در ارتباط است، آیه قرآن در شان فردی نازل شود چیز کمی نیست به یک معنا قرآن برای اهل بیت (ع) است اما 130 آیه شگفت آور است.

آیت الله اعرافی با بیان این که بیش از 500 روایت در منابع شیعه و سنی پیرامون حضرت زهرا(س) به تعریف و توصیف پرداخته اند، اظهار کرد: همان زمانی که حضرت در مکتب پیامبر(ص) تعلیم داده شد صدها زن در کنار ایشان حضور داشتند اما فردی که در بین همه مانند خورشید می درخشد فاطمه زهرا(س) است.

وی به ویژگی های حضرت زهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: صدها قصه و داستان در متون تاریخی غیر از آنچه که در روایات است از حضرت زهرا(س) نقل شده؛ ما پیروان مکتبی هستیم که چهره های پیشین این چنین افرادی هستند که باید به آنان افتخار کرد.

عضو شورای عالی انقلاب‌فرهنگی با اشاره به خطبه فدکیه، تصریح کرد: مثل و مانند این خطبه در جهان پیدا نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: زن در اسلام یعنی حضرت فاطمه ای(س) که جایگاه رفیعی در همه عرصه ها دارد، همچنین عبادت حضرت دارای مقامی رفیع  است.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: رابطه حضرت زهرا(س) با همسر و فرزندان بسیار عالی بود، آسیب های متعددی که خانواده ها را فرو رویخته با برگشت و عمل به سیره فاطمه(س) همه آنان برطرف خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه به چهلمین ساگرد پیروزی انقلاب اشاره و عنوان کرد: هر ساله همه دشمنان می گویند که امسال سال پایانی انقلاب است، اما به کوری چشم دشمنان هر ساله جشن این انقلاب با شکوه تر برگزار خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، مردمی بودن را نخستین ویژگی انقلاب اسلامی بر شمرد و ادامه داد: با وجود اینکه برخی مسئولان خطاهایی کرده اند، اما نور انقلاب همچنان تاینده است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی برای نخستین بار اسرائیل را در چهار گوشه ای محدود کرده است، گفت: انقلاب اسلامی، پیام اسلام و معارف اهل بیت(ع) را در جهان منتشر کرد و به شکل طبیعی در 100 کشور معارف اسلامی بومی شده است.

  تعداد بازديدها: 1725
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82485
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.