تاريخ انتشار: 21 بهمن 1397 ساعت 00:03:14
سرقت اطلاعات بانکی با پیامک قطع یارانه

مدتی است پیامکی از سوی یک شماره ناشناس برای افراد مختلف مبنی بر قطع یارانه افراد ارسال می‌شود. در راستای این پیامک عده‌ای از افراد سودجو شهروندان را به سایت‌های جعلی می‌کشانند و به‌حساب بانکی آنان دستبرد می‌زنند.

به گزارش تسنیم، طی چند روز گذشته پیامک‌هایی مبنی بر ایکه «یارانه شما قطع شد، برای فعالی سازی در لینک yaraneh.com ثبت نام کنید» برای تعدادی از شهروندان از شماره ۳۰۰۰۴۷۴۷۴۷۶۰۲۴ ارسال شد.

در راستای این پیامک عده‌ای از افراد سودجو شهروندان را به سایت‌های جعلی می‌کشانند و به‌حساب بانکی آنان دستبرد می‌زنند.

در پی این اتفاق چند روز گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: سامانه ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaraneh.com جعلی است.

در این اطلاعیه آمده بود: به اطلاع شهروندان گرامی می‌رساند که سامانه ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaraneh.com که اقدام به دریافت اطلاعات هویتی شهروندان از جمله؛ کدملی سرپرستان خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی شامل: شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء کارت و cvv۲ را می‌کند و پیامک‌های ارسالی از شماره ۵۰۰۰۱۴۵ جعلی بوده و هیچگونه ارتباطی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه ندارد.

در این اطلاعیه سازمان هدفمندی آمده است که شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار خود در آن جدا خودداری کنند.

یکی از شهروندان مشمول یارانه نقدی که حساب یارانه‌ای وی در بانک پاسارگاد است صبح امروز پیامکی مبنی بر اینکه «یارانه شما قطع شد، برای فعالی سازی در لینک yaraneh.com ثبت نام کنید» برای تعدادی از شهروندان از شماره ۳۰۰۰۴۷۴۷۴۷۶۰۲۴ دریافت کرد. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از دریافت این پیامک کلاهبری، پیامک دیگری را از پلیس فتا مبنی بر اینکه «هموطن گرامی پیامک ارسالی شماره از ۳۰۰۰۴۷۴۷۴۷۶۰۲۴ به عنوان قطع یارانه شما جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است. در صورت ورود به سایت سریعاً نسبت به تغییر رمز کارت به ویژه رمز دوم اقدام نمایید. پلیس فتا».

هیچ گاه از سوی دولت برای افراد پیامکی با این محتوی ارسال نمی‌شود و اگر یارانه نقدی فردی قطع شده باشد از شما برای وصل شدن دوباره آن مبلغی درخواست نخواهد شد؛ بنابراین در راستای تذکر و هشدار مسئولان شهروندان باید متن پیامک‌هایی که از شماره‌های ناشناس برایشان ارسال می‌شود را پیش از هر اقدامی بررسی کنند.

  تعداد بازديدها: 1103
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82571
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.