تاريخ انتشار: 21 بهمن 1397 ساعت 12:17:10
چرا فیسبوک روی نسل نوجوان سرمایه گذاری می کند؟ / مروری بر امیدهای بلند مدت مارک زاکربرگ

فیسبوک اخیرا تیم ویژه مسنجر کودکان خود را بازسازی کرده و از سرویس هایی جدید برای نوجوانان نیز پرده برداری کرده است. اما پرسش این است که چرا فیسبوک تا این حد روی نسل نوجوان سرمایه گذاری و برنامه ریزی می کند؟

به گزارش انتخاب، مدیرعامل فیسبوک؛ مارک زاکربرگ به شدت به نسل کودک و نوجوان حساس است و برای این نسل برنامه ریزی می کند اما چرا؟

شاید برای پاسخ این پرسش بیش از هر چیزی باید به نسلی نگاه کنیم که نوجوانی و جوانی خود را با فیسبوک گذراندند، نسلی که از سال 2004تا کنون از این شبکه اجتماعی استفاده کرده اند و اکنون دیگر در سنین پایین نیستند.

بر همین اساس است که زاکربرگ به فکر افتاده تا برای نسل بعدی نیز جذاب باشد.این شرکت بیش از 100 کارمند را به طور خاص در ساخت محصولات و ویژگی های مخصوص نوجوانان به خدمت گرفته است.

این تیم در اواخر هفته گذشته اعلام کرد که پروژه های متعددی برای نوجوانان دارد. برای مثال برنامه ای به نام LOL . فراموش نکنیم که فیسبوک علی رغم همه مخالفت ها همچنان در حال توسعه مسنجر کودکان است.البته LOL هم موفق نشد چندان محبوبیتی کسب کند اما فیسبوک از آن به عوان یک پروژ آزمایشی یاد کرد.

به گفته یکی از سخنگویان فیسبوک، تیم نوجوانان این شرکت برنامه های آزمایشی متعددی خواهد داشت و از هیچ فرصتی برای جذب نوجوانان دست نمی کشد.  این سخنگوی فیسبوک تاکید کرد:"تیم نوجوانان برای ترتیب بندی اولویت های کسب و کار ، از جمله افزایش سرمایه گذاری در مسنجر کودکان فعالیت می کند".

افزون بر این ها، بسیاری معتقدند که فیسبوک ارتباطات خود را با نوجوانان از دست داده است به همین دلیل است که این شرکت بیش از 100 کارمند را متمرکز بر این قشر سنی استخدام کرده است.

فیسبوک هفته گذشته خبر از طرحی داد که بر اساس آن در هر ماه  ، تا 20 دلار برای استفاده از برنامه های گوشی کاربران پرداخت می کند. ین موضوع نوجوانان را هم شامل می شود و فیسبوک آن را "تحقیقات بازار" نامیده است.تیم نوجوانان فیسبوک در اوایل سال 2016 ایجاد شد و هدف فیسبوک ایجاد محصولات متمرکز برای نوجوانان بود، از آن زمان تا کنون نیز برنامه های فیسبوک برای نوجوانان ادامه دار بوده است.

  تعداد بازديدها: 1520
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82583
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.