تاريخ انتشار: 09 اسفند 1397 ساعت 22:47:52
امید کاربران ایرانی ios نا امید می‌شود؟ / اپل شرکت‌های ایرانی را محدود کرد / نگاهی به آنچه طی ۲۴ ساعت اخیر رخ داده است

محدودیت های اپل برای کاربران ایرانی به عنوان یک برند شناخته شده دنیای فناوری که اصالت آمریکایی دارد، موضوعی جدید نیست. اما به نظر می رسد روند محدودیت های اپل برای کاربران ایرانی طی 24 ساعت اخیر تشدید شده و منفی تر از همیشه پیش می رود تا حدی که بسیاری از اپ های ایرانی محبوب، دچار اختلال و توقف شده اند.

به گزارش انتخاب، از مدت ها پیش، کاربران ایرانی اپل نگرانی هایی در خصوص وضعیت خود داشتند، این نگرانی ها عمدتا به چگونگی دسترسی به روزرسانی ها و البته دانلود نرم افزارها مرتبط بود. از ماه های پایانی سال 2018 تا کنون کاربران ios  به شکل محسوسی، محدودیت هایی را در خصوص دسترسی به اپ استور، به روزرسانی برنامه ها و البته دانلود اپ ها تجربه کردند اما اکنون برخی برنامه ها کاملا مختل شده اند.

محبوبیت اپل در ایران

شاید نگاهی به آمارها بتواند بهتر روشن کند که اپل تا چه حد در ایران سرشناس و مهم است. سهم بازار اندرویدی ها در ایران بسیار بیشتر از کاربرن ios  است. این موضوع اخیرا و با توجه به افزایش خیره کننده قیمت تلفن های همراه کامللا محسوس است و حتی برخی کاربران اندرویدی نیز از خرید برندهای سرشناس کره ای مثل سامسونگ به سمت برندهای چینی مثل شیائومی و هواوی متمایل شده اند. اما این به معنای عدم محبوبیت آیفون در ایران است؟ پاسخ قطعا منفی است.

اگرچه سهم بازار آیفون در ایران متوسط رو به پایین است، اما این برند کاربرانی وفادار در ایران دارد که اغلب از یک یا چند محصول اپل استفاده می کنند و به ندرت به سمت گوشی های اندرویدی کوچ می کنند.

تغییرات ناگهانی  رخ نداده است

بسیار غیر منطقی است اگر بگوییم که تغییرات اپل در ایران ناگهانی رخ داده است، نگاهی به بازه زمانی 5 سال اخیر نشان می دهد کاربران ios  در ایران بارها با مشکل عدم دسترسی به اپ ها، نگرانی برای تحریم ها و مشکلاتی در خدمات فروش و پس از فروش رو به رو بوده اند. این مشکلات حتی کاهی به بخش های سخت افزاری مرتبط می شده است. علت این که اکنون و طی 24 ساعت اخیر محدودیت های اپل به شدت بین ایرانیان پررنگ شده، محدودیت یکی از سرویس های خدمات تاکسی پر مخاطب در ایران است.

اگرچه کاربران ios  فعلا می توانند از این سرویس در نسخه وب استفاده کنند، اما با توجه به پرمخاطب بودن این سرویس در ایران فقدان نسخه ios  بیشتر پررنگ است. اما مسئله مهم این است که بسیاری از اپ های ایرانی از مدت ها پیش نگران تحریم و محدودیت اپ های خود بودند و حتی برخی از آن ها صرفا نسخه تحت وب یا اندرویدی را منتشر کرده اند و از خیر نسخه ios  گذشته اند.

تکلیف کاربران ایرانی ios  چیست؟

شاید بتوان آینده اپل در ایران را به شدت مبهم ارزیابی کرد. این روزها که جهان بر مدار اپ ها و نرم افزارها می چرخد، نمی توان از کاربران ایرانی انتظار داشت به روزرسانی، دانلود یا کاربرد اپ ها را فراموش کنند و دل خود را به دوربین یا برنامه های داخلی گوشی خود خوش کنند.

شاید رایج ترین واکنش در این شرایط دلزدگی و حتی تغییر برند گوشی باشد، اما وضعیت برای کاربران وفادار و وابسته اپل بسیار دشوار خواهد بود. اگرچه تا این لحظه اپل در هیچ وبسایت یا وبلاگ خبری واکنشی به ماجرای محدودیت ها نشان نداده و این حرکت را با چراغ خاموش پیش برده است، اما انتظار می رود با ادامه این روند و اعتراض کاربران ایرانی شاهد واکنش هایی از سوی مدیران اپل باشیم.

هشدار به آیفونی ها 

 در پایان توصیه گروه آی تی و فناوری انتخاب به کاربران ایرانی این است که به هیچ عنوان از نسخه های غیررسمی، نامعتبر و ناشناخته اپ های مورد علاقه خود استفاده نکنند. در شرایط محدودیت، بسیاری از هکرها و افراد سودجو با ارائه نسخه های نامعتیر و مشکل ساز، سعی خواهند کرد به گوشی کاربران نفوذ کنند.

برخی از سودجویان نیز با ارسال پیام به شما پیشنهاد می دهند با پرداخت مبالغی به سرویس های خارج از کشور برای دسترسی به برنامه های اپل متصل شوید که این موضوع نیز جعلی است و صرفا با هدف دستیابی به شماره کارت، رمز دوم و اطلاعات بانکی شما انجام می شود. 

  تعداد بازديدها: 1424
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82745
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.