تاريخ انتشار: 13 ارديبهشت 1398 ساعت 00:12:43
داد مردم از گرانی بلند است

گفتم: آقاجون آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی امروز با اشاره به گرانی لجام گسیخته از وضعیت اسفبار معیشت مردم ابراز شرمندگی کردند.
گفت: اما در ادامه آیت الله مکارم شیرازی گفتند دولت از یک سو و ملت از سوی دیگر در گرانی نقش دارند و آیت الله نوری همدانی گفتند عده‌ای با بی‌مدیریتی می‌خواهند مردم را نسبت به نظام ، روحانیت و انقلاب بدبین کنند.
گفتم: آیت الله مکارم شیرازی ضمن وحشتناک خواندن شرایط از رئیس قوه قضائیه خواستند آستین بالا زده و با دو مسئله قاچاق و سوء استفاده‌های کلان برخورد کنند آیت‌الله نوری همدانی نیز تاکید کردند مردم بدانند حوزه علمیه و مراجع بیش از همه نسبت به وضع اقتصادی آنها نگران هستند و به مسئولان تذکر می‌دهند.
گفت: اینکه آیات عظام هم مشقت و گرفتاری مردم را باعث شرمساری می دانند امیدوار کننده است اما اینکه همچنان مایل به ذکر دلایل گسترش فقر و به بیان علمای اقتصاد ضریب فلاکت نیستند باید همچنان نگران بود.
گفتم: اما آیت الله مکارم شیرازی به دولت و مردم اشاره کردند و آیت الله نوری همدانی از تذکر علما به دولت نام بردند و خواستار برخورد قوه قضاییه شدند.
گفت: حتما مردم ایران که امام رحمه الله علیه آنان را بهتر از امت رسول الله (ص) می دانستند در حوزه رفتار اجتماعی و دولت منتخب اکثریت این مردم در کم و کیف تصمیمات اجرایی بی تقصیر نبوده و نیستند.
اما آیات عظام هم نباید فراموش کنند که مردم قربانی اصلی به فرمایش آیت الله مکارم شیرازی وضعیت اقتصادی شرم آور و قوه مجریه بر خلاف سایر کشورها تنها یکی از عوامل اجرایی متاثر از مراکز و نهادهای پر تعداد دارای قدرت هدفگذاری ، راهبرد آفرین و سیاست گذاری است مانند اقدام دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام جدید که در کنار شورای نگهبان قانونی اساسی وارد حوزه قانون گذاری شده است.

گفتم: یعنی رئیس جمهور منتخب مردم، رئیس شوراهای تصمیم گیر و سیاست گذار مانند شورای امنیت ملی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی ، شورای عالی فضای مجازی ، شورای عالی تبلیغات و ...... نیست؟
گفت: رییس جمهور مسئول بخش پاسخگوی قوه مجریه و صرفا رئیس جلسات اصلی شوراهای مذکور است در حالیکه در انتخاب اعضا نقش نداشته و از رای برابر با یکایک اعضا نیز برخوردار است.
گفتم: شاهد بودیم که با تولید یک خبر غیر مستند (شایعه) توسط دو خبرگزاری عمومی غیر دولتی در کمتر از چند ساعت میلیونها خودرو به سمت پمپ های بنزین هجوم برده که علی رغم تکذیب مکرر خبر توسط مقامات مسئول تا رییس مجلس صف بنزین گیری متاسفانه تا ظهر دیروز همچنان ادامه داشت، وضعیت اسفباری که بر شرمساری مورد تاکید حضرت آیت الله مکارم می افزاید.
گفت: آقاجون برای همراهی با فرمایش آیات عظام باید به چند نکته اشاره کرد.
- اولا چنانچه در مطالب قبل اشاره شد تا مسئولیت و مسئولیت پذیری هر فرد و دستگاهی در قبال تصمیمات مشخص نشود انتظار بهبود شرایط حتما منطقی و قابل دسترس نخواهد بود
- ثانیا چنانجه آیت الله مکارم فرمودند منتظریم برخورد قوه قضاییه با مقامات دو خبرگزاری مذکور را به جرم بحران سازی عمومی تا اغتشاش مشاهده کنیم منتظریم تا به فرمایش آیت الله نوری همدانی تذکر صریح و بی پرده آیات عظام و روحانیت معظم را در برخورد با این دروغ پردازی شاهد باشیم
- ثالثا بجاست برای دفاع از حقوق مردمی بهتر از امت رسول خدا (ص) ضمن دعوت از بانیان حرکات و اقدامات خودجوش کفن پوشان به سمت دفاتر صاحبان دو خبرگزاری بحران ساز حرکت کنند.
- رابعا قوه قضاییه می تواند مستقلا همانطور که بین نوشته خانم بازیگر و اقدام به قتل روحانی مرحوم در همدان عنصر اثرگذاری معنوی در جرم را کشف کند حتما می تواند بابت تلف ساختن دهها میلیون ساعت از وقت مردم کشور و هزینه های تحمیلی به دولت و کشور نسبت به برخورد فوری و قاطع با دورغ پردازان در خبرگزاری های مذکور را نیز در دستور کار این قوه قرار دهد تا توصیه آیات عظام به قوه قضاییه نیز بی اثر تلقی نشده باشد.

  تعداد بازديدها: 3027
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83186
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.