تاريخ انتشار: 13 ارديبهشت 1398 ساعت 21:39:36
ظریف: اجازه نمی‌دهیم آمریکا تنگه هرمز را ناامن کند / خواهان افزایش تنش با آمریکا نیستیم / اینکه جان بولتون به جنگ با ایران فرا می‌خواند مسئله جدیدی نیست؛ او سال ۲۰۱۵ نیز گفته بود «برای نرسیدن ایران به بمب هسته‌ای، باید ایران را با بمب هسته‌ای زد»

وزیر امور خارجه گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که تنگه هرمز را برای ما ناامن کند ، ایران این اجازه را نخواهد داد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که تنگه هرمز را برای ما (ایران) ناامن کند ایران این اجازه را نخواهد داد.

ظریف تاکید کرد: اینکه جان بولتون به جنگ با ایران فرا می‌خواند مساله جدیدی نیست؛ سخن از جنگ در سال ۲۰۱۵ نیز مطرح شد، زمانی که جان بولتن در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز نوشت برای نرسیدن ایران به بمب هسته‌ای باید ایران را با بمب هسته‌ای زد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: اکنون کدام کشور در امور داخلی لیبی و سودان دخالت می‌کند؟ کدام کشورهای عرصه را بر قطر تنگ کردند؟ کدام کشور کودتا در ترکیه را طرح ریزی کرد؟ به حقایقی که در این کشورها رخ می‌دهد توجه کنید، آیا این ایران است که در این کشورها مداخله می‌کند؟ ایران خواهان افزایش تنش با آمریکا نیست.

ظریف گفت: ما این موضوع را به طور شفاف اعلام کرده ایم که هیچ نفعی در افزایش تنش نداریم. ما به طور شفاف اعلام کرده ایم که خلیج فارس و تنگه هرمز خط حیاتی ما هستند و ما برای زندگی خود به آنها وابسته هستیم. ما خواهان آن هستیم که آنها امن و آزاد برای دریانوردی تمامی کشورها و از جمله ایران باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که آمریکا هفت تریلیون دلار در منطقه ما هزینه کرده است. او منطقه ما را نابود کرد. خون بسیاری از آمریکایی‌ها به گردن وی است. این به خاطر آن است که آمریکایی‌ها بدون هیچ دلیل و هدفی در این منطقه کشته شدند.

  تعداد بازديدها: 1961
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83195
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.