تاريخ انتشار: 14 ارديبهشت 1398 ساعت 23:27:16
اعتقاد قضایی مشترک

گفتم: آقاجون چرا خبرگزاری فارس با استناد به نظر گروهی از کاربران، خانم مهناز افشار بازیگر سینمای ایران را از مقصران قتل روحانی همدانی معرفی کرد.
گفت: فارس به نقل از یکی از دوستان قاتل روحانی همدانی مدعی است قاتل با مطالعه توئیت انتقادی خانم افشار در مورد فیلم یک روحانی مازندرانی که زنان ایرانی را به ازدواج با نیروی‌های عراقی (که برای کمک رسانی به سیل زدگان در جنوب هستند) تشویق می کند نسبت به قتل روحانی همدانی اقدام کرده است.
گفتم: یعنی خانم افشار نسبت به تولید و پخش فیلم روحانی مازندرانی در فضای مجازی اقدام کرده است؟
گفت: فارس مدعی است چون خانم افشار از نفوذ و محبوبیت بالای اجتماعی برخوردار و بالغ بر هفت میلیون دنبال کننده دارد لذا انتشار نقد اینستاگرامی نامبرده چنین تبعاتی داشته است .
گفتم: یعنی قبل از خانم افشار هیچ فرد حقیقی و حقوقی دیگری فیلم سخنرانی روحانی مازندرانی را منتشر یا مورد نقد و اعتراض قرار نداده بود؟
گفت: چرا با سرچ ساده تعداد دفعات بالای انتشار و اعتراض به فیلم قبل از استفاده خانم افشار مشخص می شود.
گفتم: پس چرا صرفا خانم افشار مورد خطاب و احضار قرار گرفته است؟
گفت: موضوعی است که باید خبرگزاری فارس و مقامات قضایی ذی ربط پاسخگو باشند.
گفتم: مقام قضایی اظهار کرده که یکی از دوستان قاتل مدعی است قاتل قبلا به مطالعه نقد اعتراضی خانم افشار اشاره کرده است.
گفت: روحانی فیلم اهل و ساکن مازندران و روحانی مقتول مانند صدها روحانی دیگر اهل همدان است.
گفتم: شاید مقامات انتظامی و قضایی به مدارک قابل اتکایی در اثبات انگیزه جرم دست یافتند؟
گفت: بنابر اظهارات صریح دادستان ، رییس دادگستری و فرمانده ناجای استان همدان، هنوز در مورد انگیزه قتل قادر به اظهار نظر نیستند.
گفتم: برخی انتشار تصاویر مسلح ضارب در صفحات اینستاگرام شب قبل از قتل را دال بر اعلام انگیزه اجتماعی یا سیاسی قتل ضارب می دانند.
گفت: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان تاکید کرد این فرد تا هنگام وقوع قتل هیچگونه تصویری مبنی بر برنامه‌ریزی و قصد قتل بر روی صفحه اینستاگرام خود بارگذاری نکرده بود که مورد پیگیری ناجا قرار گیرد بلکه پس از قتل روحانی همدانی ، تصاویر مذکور متنی مبنی بر پذیرش مسئولیت قتل در صفحه اینستاگرام ضارب بارگذاری شده است.
گفتم: بهرحال برخی مقامات، رسانه ها یا مردم خانم افشار را بدلیل درج دیدگاه انتقادی و اعتراضی نسبت به محتوای فیلم منتسب به روحانی مازندرانی بعنوان عامل معنوی تشویق به قتل مقصر می دانند.
گفت: آقاجون استدلال مذکور دقیقا تکرار منطق آمریکا در انتساب مسئولیت کشته های آمریکایی در عراق و سایر نقاط جهان به ایران است، وجه غیر معقولی که در اعلام سپاه بعنوان تروریسم نیز مورد استناد وزارتخارجه آمریکا قرار گرفته است. آمریکا مدعی است چون نیروهای مقابل آمریکا متاثر از ارزش ها و باورهای ایران هستند پس ایران مسئول و باید پاسخگو باشد در حالی که ما معتقدیم مقابله با نیروهای آمریکایی در جهان نتیجه سیاست ها و عملکرد آمریکایی است نه آگاهی بخشی که ایران مسئولیت اخلاقی خود می داند.

  تعداد بازديدها: 3439
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83203
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.