تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1398 ساعت 19:31:51
هرگونه تحرک احتمالی دشمنان پاسخی پشیمان کننده خواهد داشت

ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با حمایت از تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای تاکید کرد: به دشمنان هشدار می دهیم هرگونه تحرک احتمالی آن‌ها با پاسخ پشیمان کننده ملت و فرزندان انقلابی آن‌ها در نیروهای مسلح مواجه خواهند شد.

به گزارش فارس، ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای از اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران در کاهش دادن به تعهدات هسته ای خود در قالب توافقنامه برجام قاطعانه حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: پس از سالها مذاکره و گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و طرف های غربی، برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در ۲۳ تیرماه ۹۴ به امضای جمهوری اسلامی ایران و ۶ قدرت جهانی (چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان) رسید و بر اساس آن طرف های جمهوری اسلامی ایران متعهد شدند که ضمن برداشتن همه قطعنامه های ظالمانه سازمان ملل علیه ایران، تمامی تحریم های هسته ای را لغو کنند.

طی سالهای گذشته از اجرای برجام، جمهوری اسلامی همواره نشان داده است به همه تعهدات خود پایبند بوده که نتایج بازرسی ها و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران گواهی بر این ادعاست.

اما در طرف مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهور بی خرد ایالات متحده آمریکا سال گذشته و درست در چنین روزی (۱۸ اردیبهشت ۹۷) در اقدامی یکجانبه و بر خلاف تمام تعهدات بین المللی از برجام خارج و تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرد. پس از آن اتحادیه اروپا با اتلاف وقت برای جلوگیری از خروج از برجام، وعده داد که به تعهدات برجامی خود متعهد می ماند و در قالب ساز و کار جدید مالی با جمهوری اسلامی ایران به همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری ادامه خواهد داد. لیکن اکنون و پس از یکسال از آن وعده‌ها عملا از سوی طرف های اروپایی اقدام موثری صورت نگرفته و این حقیقت بارها در بیان مسئولان کشور تکرار شده است. این در حالی است که نظام حاکم بر ایالات متحده آمریکا که سالهاست رو به زوال است در سالگرد خروج از برجام و در اقدامی نابخردانه تحریم های دیگری به تحریم های گذشته خود علیه ایران افزوده است. در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران در تصمیمی بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت «کاهش تعهدات هسته‌ای» خود در چارچوب برجام، عملیاتی کرده و مصمم است با اقتدار کامل و برای حراست از حقوق حقه ملت ایران اقدامات مقتضی در این زمینه را انجام دهد.

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت و پشتیبانی از این تصمیم، به ملت شریف و انقلابی ایران اطمینان می دهد که با تکیه بر اقتدار نظام و توان داخلی، تقویت و استحکام درونی قدرت و توجه بیش از پیش به اقتصادی مقاومتی از این گردنه سخت نیز عبور خواهیم کرد و بار دیگر دشمن را در دستیابی به اهداف ظالمانه ناکام خواهیم ساخت.

در پایان ضمن تاکید بر حفظ هوشیاری آحاد جامعه در مقابل عملیات روانی دشمن، آمادگی کامل و مقتدرانه نیروهای مسلح برای حفاظت از کیان جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده و به دشمنان هشدار می دهیم هرگونه تحرک احتمالی آنها با پاسخ پشیمان کننده ملت و فرزندان انقلابی آنها در نیروهای مسلح مواجه خواهند شد.

  تعداد بازديدها: 1349
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83235
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.