تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1398 ساعت 19:40:55
از بیانیه دولت ایران درباره تعهدات برجامی متاسفیم/ تهران از هر گونه اقدام تهاجمی خودداری کند

آلمان با ابراز تاسف از بیانیه دولت ایران درباره تعهدات برجامی این کشور خواستار خودداری تهران از هر گونه اقدام تهاجمی شد.

به گزارش فارس، آلمان ضمن ابراز تاسف از بیانیه امروز دولت ایران در زمینه پایان دو تعهد برجامی این کشور و دادن مهلت ۶۰ روزه به طرف‌های باقیمانده در این توافق برای عمل به تعهداتشان از تهران خواست تا هیچ اقدام تهاجمی صورت ندهد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

این شورا به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود بویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی فرصت داد و تاکید کرد: «در هر زمان که خواسته‌های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد».

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران هم در اظهاراتی با اشاره به تصمیم ایران مبنی بر توقف برخی تعهدات خود ذیل برجام گفت: طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی، امروز از طرف من ۵ نامه به سران ۵ کشور باقی‌مانده در برجام ارسال شد.

ساعتی بعد از این تحولات در ایران، مقام‌های دیگر کشورهای عضو برجام به توقف بخشی از تعهدات برجامی توسط ایران واکنش نشان دادند.

  تعداد بازديدها: 1272
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83236
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.