تاريخ انتشار: 20 ارديبهشت 1398 ساعت 20:09:21
طرح سناتورهای آمریکایی برای جلوگیری از تقابل نظامی آمریکا با ایران

سناتور تام یودال طی پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر دلایلش برای ارائه این طرح ضدجنگ را چنین توضیح داد: «شکست‌های دیپلماتیک ترامپ، ما را به مسیری هدایت می‌کند که به جنگ با ایران ختم خواهد شد. همان شیوه‌ای که برای عراق استفاده شد، اکنون قرار است در مورد ایران اجرا شود.»

به گزارش تسنیم؛ تعدادی از نمایندگان سنای آمریکا طرحی را ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب آن دولت ترامپ اجازه نخواهد داشت با ایران وارد جنگ شود.

تعدادی از سناتورهای آمریکایی به رهبری «تام یودال» نماینده ایالت نیومکزیکو و «کریس مورفی» نماینده ایالت کنتیکات طرحی را برای ارائه به سنا آماده کرده‌اند که در صورت تصویب آن دولت ترامپ اجازه نخواهد داشت [بدون مجوز کنگره] با ایران وارد جنگ شود.

سناتور تام یودال طی پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر دلایلش برای ارائه این طرح ضدجنگ را چنین توضیح داد: «شکست‌های دیپلماتیک ترامپ، ما را به مسیری هدایت می‌کند که به جنگ با ایران ختم خواهد شد. همان شیوه‌ای که برای عراق استفاده شد، اکنون قرار است در مورد ایران اجرا شود. ما باید این مصوبه دوحزبی را به تصویب برسانیم تا از  بروز یک جنگ نافرجام دیگر در خاورمیانه جلوگیری کنیم.»

سناتور کریس مورفی نیز در پیامی توئیتری خطاب به شهروندان آمریکایی گفت: «با نمایندگان ایالت خود در سنا تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به این طرح که از طرف سناتور یودال، من و دیگران ارائه شده، رأی مثبت بدهند تا مانعی برای جنگ با ایران ایجاد شود.»

هفته گذشته «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که به ایران‌ستیزی و جنگ‌طلبی شهرت دارد، اعلام کرد آمریکا در حال استقرار گروه ضربت ناو یواس‌اس آبراهام لینکلن و یک گروه از بمب‌افکن‌ها در منطقه زیر نظر فرماندهی مرکزی است تا یک پیام روشن و شفاف را برای ایران ارسال کند که هرگونه حمله به منافع آمریکا و متحدانش با یک نیروی سخت و بی‌رحمانه روبه‌رو خواهد شد.

  تعداد بازديدها: 918
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83254
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.