تاريخ انتشار: 23 ارديبهشت 1398 ساعت 01:31:30
صدای ناهمگونی

گفتم: آقاجون پس از اینکه طی سه روز گذشته هجوم داخلی به معاون سیاسی وزارتخارجه کشورمان را شاهد بودیم دیروز سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرت افغانستان نیز وارد میدان شد و خطاب به وزارتخارجه ایران اظهار کرد.
*ضمن تشکر از علما ، ائمه جمعه و جماعات ، فرهیختگان و مردم ایران در حمایت از افغانهای مقیم کشورمان، موضع وزارتخارجه اخیر ایران را نسنجیده ، تحریک کننده و در تضاد با تعهدات بین‌المللی ایران اعلام کرد.
گفت: نکته جالب اینکه حتی یک نفر از تمامی مهاجمین داخلی علیه معاونت سیاسی وزارتخارجه و سخنگوی کمیسیون ملی نظارت بر برجام طی روز گذشته و امروز در برابر تندی و بازخواست وزیر مهاجرت افغانستان علیه وزارتخارجه ایران مطلبی نگفته و ننوشتند.
*شاید شرایط فعلی کشور در برخورد با فشار ناشی از تندی و اقتدارگرایی آمریکا را مناسب پاسخگویی به گستاخی وزیر افغان علیه وزارتخارجه و ایران نمی دانند.

گفتم: شاید اگر نام عراقچی مهمترین معاونت وزارتخارجه و سخنگوی کمیته ملی نظارت بر اجرای برجام کشورمان نشان از ملیت پدرش بود ایشان هم امروز بجای تحمل هجمه همزمان داخلی و خارجی می توانست شاهد حمایت و تقدیر باشد و به رسم وزیر افغانستانی و بجای ادای توضیح چندباره در خصوص مطالبش از بسیاری تریبون داران رسمی و غیر رسمی کشورمان بابت حمایتشان تشکر می کرد.
گفت: فارغ از اهمیت هجمه داخلی علیه سخنگوی کمیته ملی نظارت بر اجرای برجام و معاون سیاسی وزارتخارجه باید به لحن طلبکارانه و توهین آمیز سید حسن عالم بلخی وزیر مهاجرت افغانستان در  نسنجیده خواندن مواضع وزارتخارجه ایران و گوشزد کردن تعهدات بین المللی کشورمان در برابر مهاجرین توجه کرد.
گفتم: علاوه بر موضوع مذکور طی روز گذشته ابلاغ ممانعت از انتشار روزنامه صدا هم خبر ساز بود.
گفت: صفحه بندی و تیتر انتخابی روزنامه صدا که شامل تصویر حرکت ناوگان و یگان پروازی آمریکا با عنوان دو راهی جنگ و صلح است را دلیل توقف انتشار اعلام کردند.
*چنانکه برخی جریانات سیاسی و رسانه ها نیز تیتر مذکور را همصدایی با ترامپ و دال بر خیانت و عاملیت دست اندرکاران صدا با دشمن اعلام کردند.

گفتم: فارغ از موج آفرینی علیه روزنامه صدا اقدام این روزنامه در صفحه بندی و تیتر انتخابی در شرایط فعلی کشور را صحیح می دانید؟
گفت: همزمان با اعلام تصمیم افزایش فشار علیه ایران توسط رییس جمهور ترامپ بعنوان بالاترین مقام ایالات متحده آمریکا شاهد اقدامات پر تعداد اقشار مختلف آمریکا علیه تصمیم ، اقدام و شخصیت ترامپ هستیم.
گفتم: بله همگان شاهدیم که ؛
*طی روزهای گذشته دهها و شاید صدها مقاله و مصاحبه علیه تصمیم ترامپ بالاترین مقام سیاسی ، اجرایی و نظامی ایالات متحده آمریکا منتشر و پخش می شود.
*تعدادی از سناتورها و نمایندگان آمریکا در پی طرح سناتور یودال در صدد تهیه و تصویب طرحی برای محدود سازی اختیارات رییس جمهور ترامپ بعنوان فرمانده کل قوای مسلح در اعلام فرمان جنگ علیه ایران هستند.
*سناتور کریس مورفی نیز رسما از مردم ایالات آمریکا خواست تا با اعمال فشار به سناتور های ایالات خود خواستار محدود سازی ترامپ فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا باشند.
*سناتورهای دمکرات از مردم ایالات متحده خواستند با شرکت در کمپین ده میلیون امضا زمینه استیضاح رییس جمهور ترامپ در کنگره را پیگیری و فراهم کنند.
گفت: همه اقدامات مذکور علیه تصمیم ، اقدام و شخصیت ترامپ یعنی بالاترین و قدرتمندترین مقام اجرایی ، سیاسی و نظامی ایالات متحده آمریکا در جریان است بی آنکه کسی را به خیانت متهم و روزنامه و شبکه تلویزیونی را تعطیل و متوقف کنند.

  تعداد بازديدها: 3180
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83278
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.