تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1398 ساعت 13:47:28
جنگ جهانی سوم ؟!

گفتم: آقاجون خبرگزاری فارس تحت عنوان از شایعه تا واقعیت شیطنت ضدانقلاب نوشت: برخی کانال‌های تلگرامی از جمله کانال ضدانقلاب سحام نیوز مصاحبه‌ سردار حاجی زاده فرمانده نيروی هوا فضای سپاه پاسداران در هفت سال قبل با شبکه العالم را با تیتر جنگ با آمریکا به جنگ جهانی سوم تبدیل می شود را منتشر کرد.
گفت: اینکه چرا کانال تلگرامی سحام نیوز بدون ذکر تاریخ نسبت به انتشار مجدد مصاحبه هفت سال قبل سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه با شبکه رسمی و برون مرزی العالم باز نشر داده است طبیعتا باید پاسخگوی مخاطبین باشد اما تاثیری در مضمون سخنان حاجی زاده ندارد.
گفتم: اینکه حاجی زاده بعنوان مقام عالی رتبه نظامی و سیاسی در مصاحبه با شبکه برون مرزی رسمی کشور از تبدیل درگیری احتمالی ایران و آمریکا به جنگ جهانی سوم تعبیر می کند قابل تامل و حتما نقد جدی است.
گفت: تعریف علم سیاست و مطالعات امور دفاعی با دو مصداق جنگ جهانی اول و دوم ساختار جنگ جهانی را با توجه به تعدد طرفین درگیر ، گستره ی منطقه درگیری ، هدف جهان گشایی و ... تعریف می گردد که قابل تعمیم به تهاجم آمریکا و متحدین به عراق یا افغانستات و تهاجم فرضی آمریکا به ایران بدلیل فقدان عوامل و عناصر مذکور نیست.
گفتم: اشکال استفاده از چنین تعابیری برای توضیح ابعاد سنگین ناشی از وقوع تهاجم فرضی آمریکا علیه ایران چیست؟
گفت: آقاجون تعریف و تعبیر غلط مسئله قطعا به دریافت پاسخ های ناکارآمد ، منحرف کننده و غلط منجر می شود.
*امید به تبدیل فوری درگیری دو طرف به منازعه دو گروه متحد و محور در مناطق مختلف جهان عنصر پنهان تشوبق به اصرار بر رویارویی است.
*باور به ایجاد هزینه جدی جهانی ناشی از درگیری آمریکا با ایران یعنی تشدید امید به عقب نشینی طرف مقابل
*باور به تبدیل درگیر دو کشور به جنگ جهانی یعنی اطمینان از بروز نگرانی شدید جهانی و تلاش کشورها برای میانجیگری
*علی رغم تفاوتهای جدی و ماهوی شرایط ایران با سایر بازیگران معاصری که به دلایل مختلف در رویارویی با آمریکا قرار داشتند و تغییر دیدگاه سردار حاجی زاده که به بهانه گذشت زمان به درستی نادیده گرفته شد ، مقامات سطوح مختلف سیاسی و نظامی باید در تحلیل شرایط از کوچک و بزرگ نمایی خود و طرف مقابل بعنوان آسیب پذیری جدی به شدت پرهیز نمایند.

  تعداد بازديدها: 2883
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83324
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.