تاريخ انتشار: 01 خرداد 1398 ساعت 00:35:16
هیجان سازی و پوچ گرایی

گفتم: آقاجون به نقل از یک نماینده مجلس نوشتند جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان پس از اصلاح و رفع ابهامات در کمیسیون قضایی تصویب و جهت بررسی به صحن علنی مجلس ارسال شد.
گفت: علی رغم اینکه سال هاست قوانین پر طمطراقی از جنس از کجا آورده ای با محوریت قوه قضائیه در حال اجراست و هیچ منع و محدودیتی هم برای ورود و پیگیری پرونده تخلفات مالی ، اداری ، سیاسی ، امنیتی و ... هر سطحی از مسئولین به لحاظ قانونی دیده نمی شود چه ضرورتی به خبرسازی و جنجال آفرینی تحت عنوان مذکور که جز تشویش اذهان عمومی و بدبین سازی علیه چند هزار مدیر و مسئول عالی رتبه  کشور خاصیتی ندارد وجود دارد؟
گفتم: علی رغم اهمیت حفظ آرامش و امنیت شغلی و روانی مدیریتی نمی توان وجود تخلف مالی و غیره در سطح برخی مدیران را انکار و نادیده گرفت.
گفت: آقاجون چنین ابهام و اتهام سازی را در مورد کدام قشر و سطح اجتماعی نمی تواند مطرح گردد؟
- نتیجه و دستاورد جنجال سازی غیر اخلاقی ، غیر مشروع و غیر واقعی مانند حقوق نجومی علیه هزاران مدیر و مسئول کشوری و لشگری با چه دستاوردی همراه شد.
- آیا جنجال سازی مفسده انگیز مذکور دستاوردی جز بی رغبتی افراد شایسته به پذیرش مسئولیت و مدیریت در کشور دارد؟
- آیا دروغ پردازی در مورد حقوق های نجومی که نهایتا به دریافتی ۱۱ مدیر خاتمه یافت چه دستاوردی جز افزایش فرار از شفافیت در قوانین و گردش امور داشت؟
- آیا جنجال سازی غیر اخلاقی مذکور از دیدگاه مردم چیزی جز یک بازی سیاسی برای ایام انتخابات تعبیر شد؟
- آیا نباید سطوح مختلف مقاماتی که در موج سازی غیر اخلاقی و غیر شرعی اتهام سازی حقوق های نجومی علیه هزارها مدیر شاغل دست داشته و موثر بودند را با توجه به نتیجه نزدیک به صفر به جرم تشویش اذهان عمومی ، گسترش عدم اعتماد عمومی و بی رغبتی شایستگان مواخذه و برکنار کرد؟

گفتم: آقاجون نوشتند چرا وزیر صمت برای وزیر اسبق بازنشسته حکم همکاری تحت عنوان نماینده وزیر در حوزه تصمیم گیری صنعت پتروشیمی صادر کرده است؟
گفت: آقاجون وزیر اسبق بازنشسته را به حق، پدر ساخت و توسعه صنعت پتروشیمی کشور می شناسند صنعتی که امروزه از مهمترین مجاری واقعی ورود ارز به کشور است، مقام معظم رهبری هم طی دو سال گذشته در چند نوبت بعنوان یکی از دستاوردهای بزرگ صنعتی ، تولیدی و صادراتی قابل افتخار پس از انقلاب کشور به آن اشاره کردند.
- مشخص نیست آشفتگان از خبر دعوت به همکاری وزیر بازنشسته که سازنده و آبادگر صنعت پتروشیمی ایران است چرا در برابر احکام جابجایی چند فرمانده عالی رتبه نظامی بازنشسته اما به شدت تکراری در روزهای گذشته سکوت می کنند؟ چرا از بکارگیری سایر وزرای همسال در بنیاد مستضعفان ، قوه قضاییه ، مراکز ابر اقتصادی آستان های مقدس ، ارتش و سپاه و ستاد کل و بسیاری از مراکز حکومتی غیر دولتی سخن نمی گویند؟

گفتم: آقاجون به نقل از آیت‌الله سبحانی مرجع معظم تقلید نوشتند هر مملکتی که دارای علم است آباد و هر مملکتی که در آن جهل و نادانی حکومت کند قطعاً عقب افتاده می‌شود.
گفت: آقاجون اداره علمی کشور نیازمند مدیریت و تصمیم گیری براساس اصول و دست آوردهای علمی است در چنین حکومتی صعود نخبگان از مجاری علمی ، پژوهشی (معتبر) و غیر دولتی آغاز  و مدیریت ها را عهده دار می شوند، حکومت علمی به گرامیداشت اندیشمندان و نخبگان اندیشیده و از قبیله گرایی و حلقه های بسته فامیلی و خانوادگی فاصله خواهد گرفت.
- چنانکه آیت الله سبحانی مرجع معظم تقلید فرمودند آباد نبودنمان حتما شاخص بسیار مهمی در فهم این نکته است که هنوز از نخبه گرایی و شایسته سالاری بسیار فاصله داریم و نخبگان باید همچنان در حاشیه و ناظر باشند اشاره آیت الله حتما معنای دیگر آمار تکان دهنده مفهومی است که سال هاست به فرار مغزها می شناسیم.

  تعداد بازديدها: 2792
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83379
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.