تاريخ انتشار: 06 خرداد 1398 ساعت 00:39:11
تیتر BBC و کیهان

گفتم: آقاجون تیتر اصلی امروز کیهان  به نقل از سناتور دموکرات مورفی نوشته ترامپ از ایران تهدید ساخته تا به ریاض سلاح بفروشد.
گفت: ایکاش طی شش سال گذشته فقط یک بار تیتر اصلی کیهان که از بودجه عمومی ارتزاق می کند به انعکاس سخنان و مواضع رییس جمهور منتخب مردم ایرات یا دولت کشورمان اختصاص می یافت.
گفتم: در عین حال کیهان به نقل از سناتور دموکرات آمریکایی به نکته کلیدی اشاره کرده است که شاید مکمل بیان رهبری است که فرمودند جنگ نخواهد شد.
گفت: سناتور مورفی دقیقا به بخشی از سخنان رییس جمهور ترامپ و پمپئو وزیر خارجه آمریکا اشاره کرده است پمپئو طی روز گذشته در کنگره اظهار کرد آقای ترامپ تنش‌ها با ایران را یک وضعیت اضطراری اعلام کرده و با استناد به قانون وضعیت اضطراری بدون نیاز به اخذ مجوز از کنگره قرارداد فروش سلاح به مبلغ ۸ میلیارد دلار را تائید کرده است.
گفتم: اختصاص تیتر اصلی کیهان به بریده یک جمله کوتاه از سخنرانی مورفی سناتور آمریکایی به مثابه تبعیت از اصل هدف وسیله را توجیه می کند ماکیاولی نیست؟
گفت: متاسفانه روزنامه وابسته به موسسه عمومی غیر دولتی کیهان همواره در چارچوب ماکیاولی تیتر سازی می کند اما جالب توجه اینکه تیتر انتخابی امروز کیهان دقیقا تیتر دیروز BBC برای انعکاس خبر ارائه گزارش پمپئو به کنگره آمریکا است.
گفتم: یعنی کیهان و BBC برای توضیح اقدام خبیثانه و شاید بسیار هوشمندانه رییس جمهور ترامپ در افزایش منافع و مصالح مردم آمریکا به تیتر مشترک رسیدند؟
گفت: البته نمی توان گفت کیهان و BBC به تیتر مشترک رسیدند بلکه کیهان در سیر تکاملی فهم شرایط بسیار پیچیده سیاست بین الملل در دولت رییس جمهور ترامپ علی الظاهر باید به تیتر BBC رسیده باشد.
گفتم: افزایش فروش تسلیحات به معنای تعمیق ناپایداری و تشدید استقرار درخواستی نیروی نظامی آمریکا است آیا نمی توانستیم یا نمی توانیم مانع از اجرای موفق گام به گام راهبرد ایران هراسی آمریکا در منطقه باشیم؟

گفت: متاسفانه هیچ یک از اقدامات و موضع گیری های ما اولا در چارچوب نفی راهبرد آمریکایی ایران هراسی نبوده و نیست.
- ثانیا تیتر سازی کیهان بعنوان یکی از ارگان های رسمی حکومتی متاسفانه بیانگر تمایل به تشدید ایران هراسی در منطقه و گریز کشورها به تشدید آمریکا پذیری است.

گفتم: علی رغم موفقیت کامل راهبرد آمریکایی ایران هراسی در منطقه آیا به ایجاد و بکارگیری راهکارهای اجرایی ایجاد تمایل هر چند بطی(کند و آهسته) کشورهای جنوبی خلیج فارس به سمت ایران پذیری امیدوار بود؟
گفت: قبل از تصور تلاش برای کمرنگ سازی ایران هراسی و ایجاد جریانی هر چند بطی به سمت ایران پذیری در کشورهای منطقه باید تلاش کنیم تا ایران پذیری برجامی اتحادیه اروپا بیش از این به مرز نابودی سوق داده نشود.
- باید تلاش کنیم که ایران پذیری برجامی اروپا مجددا با ایران هراسی ذیل قطعنامه های فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل مورد علاقه مثلث شیطانی ترامپ ، نتانیاهو و سلمان جایگزین نگردد.

گفتم: یعنی شکست برجام که تنها با اعلام خروج ایران واقع می گردد به منزله بازگشت به موقعیت ایران هراسی جهانی است؟
گفت: آقاجون اعلام خروج ایران از برجام که به شدت مورد اهتمام و پیگیری مثلث شیطانی ترامپ ، نتانیاهو و سلمان و البته جریان فکری کیهان هم هست به منزله بازگشت قطعی قطعنامه های فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران خواهد بود قطعنامه هایی که به صراحت ایران را عامل تهدید صلح و امنیت جهانی معرفی  و مستحق مجازات جهانی می داند.
- لذا امروز بجای نسخه پیچی برای رهایی از دام ایران هراسی آمریکایی - اسرائیلی در منطقه که به شدت گرفتارش شدیم باید در فکر ممانعت از بازگشت ایران هراسی به اروپا باشیم. - ایران هراسی که امروزه و به مدد فهم برجامی در تقابل با خواست مثلث شیطانی و دنباله داخلی آنها با همکاری توام با اراده برای همراهی اروپا و جهان جایگزین شده است.

  تعداد بازديدها: 2897
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83428
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.