تاريخ انتشار: 11 خرداد 1398 ساعت 22:24:18
آمریکا خوب می‌داند که جنگ با ایران به مرزهای ایران محدود نمی‌شود

حزب الله لبنان موشک‌های نقطه زن دقیقی دارد که در صورت وقوع جنگ، این موشک‌ها می‌توانند چهره منطقه را تغییر دهند.

"سید حسن نصرالله" دبیر کل جنبش حزب الله لبنان با هشدار به کشورهای عربی منطقه و ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد هر گونه جنگی علیه ایران کل منطقه را در آتش خواهد سوزاند.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان دیشب خود به مناسبت روز قدس، گفت: "آمریکا خوب می‌داند در صورت وقوع جنگ در منطقه، درگیری به مرزهای ایران محدود نخواهد شد."

او افزود: در صورت وقوع جنگ کل منطقه خواهد سوخت و نیروهای آمریکایی و منافعشان در منطقه نابود خواهد شد."

نصرالله با اشاره به اینکه آمریکا و متحدانش به خوبی از قدرت ایران در منطقه آگاه هستند احتمال وقوع جنگ را دور از ذهن توصیف کرد اما به عربستان و اسراییل هشدار داد که اگر جنگی علیه ایران در منطقه درگیرد، تل آویو و ریاض بهای آن را خواهند پرداخت.

نصرالله تهدید کرد: "حزب الله لبنان موشک‌های نقطه زن دقیقی دارد که در صورت وقوع جنگ، این موشک‌ها می‌توانند چهره منطقه را تغییر دهند."

او همچنین  در مورد اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ایران به دنبال مذاکره با واشنگتن است، اظهار کرد: "ترامپ پیش از آنکه تماسی از ایران دریافت کند انتظار بسیاری خواهد کشید."

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: "ترامپ به خوبی می‌داند در صورت وقوع جنگ در خاورمیانه، بهای هر بشکه نفت به ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار خواهد رسید. همچنین از تبعات جنگ در خاورمیانه، شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خواهد بود. ایران هرگز آغازگر جنگ نخواهد بود و آمریکا باید همه جوانب را بسنجد. ترامپ از تبعات جنگ با ایران به خوبی اطلاع دارد."

 

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد: "به فرض محال دولت آمریکا علیه ایران اعلان جنگ کرد و حتی توانست این کشور را شکست دهد، در این صورت ترامپ چگونه خواهد توانست میلیون‌ها دلار از کشور‌های عرب خلیج فارس به جیب بزند. اولویت ترامپ جنگ اقتصادی با ایران، چین، ونزوئلا و کره شمالی است. ترامپ بار‌ها تاکید کرده است جنگ با ایران اقتصادی خواهد بود از همین رو اعزام نیرو نظامی به خاورمیانه را تکذیب می‌کند."

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: "دلیل دیگر اینکه جنگی با ایران رخ نخواهد داد، همین اجلاس‌های مکه است. دو دلیل برای این اجلاس‌ها وجود دارد، اول اینکه عربستان سعودی دید که هیچ راه حلی در برابر موشک‌های یمن ندارد. آن‌ها دیدند در برابر دستاورد‌های یمنی‌ها شکست نصیبشان شده است. از این رو، بیانیه‌های این اجلاس، علیه ایران و جنبش انصارالله یمن بود. دلیل دوم هم این است که رژیم حاکم برعربستان سعودی یقین دارد که جنگ، بین آمریکا و ایران نخواهد بود و ترامپ برای جنگ نیابتی به منطقه نخواهد آمد."

  تعداد بازديدها: 1598
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83476
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.