تاريخ انتشار: 13 خرداد 1398 ساعت 01:28:10
بازی دو سر باخت پمپئو

گفتم: آقاجون ولی نصر مشاور سابق اوباما و رییس دانشکده مطالعات بین الملل جان هاپکینز اظهار کرد پمپئو موضع فشار حداکثری علیه ایران را روی میز گذاشت و سپس از روی میز برداشت.
گفت: بله پمپئو وزیر خارجه ترامپ و گوینده شرایط دوازده گانه برای آغاز مذاکره با ایران امروز اظهار کرد آمریکا آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است.
گفتم: پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد فعالیت و گزارش های مثبت آژانس بین المللی اتمی در خصوص ایران را به دقت دنبال می‌کنیم و ساز و کار مستقل خود برای ارزیابی اینکه در ایران چه اتفاقی در جریان است را نیز داریم.
گفت: پایبندی هوشمندانه ایران به برجام و بیرون بودن از ذیل قطعنامه های فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل باعث گردید تا آمریکا علی رغم تمام تلاش و اعمال فشار انجام شده برای برخورد با ایران نتواند حتی یک کشور را برای برخورد با ایران همراه کند شرایطی که در احساس شکست زود هنگام دولت ترامپ قطعا موثر و کارآمد بوده است.
- البته نباید فراموش کرد که ایستادگی یکپارچه ملت ایران در برابر تندخویی تکراری دولت آمریکا کلید و اساس سربلندی کشورمان بوده و خواهد بود.
- چنانکه امروز سرلشگر باقری رییس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به طرح معامله قرن ترامپ و مواضع جدید پمپئو به شکلی عبرت آموز و عزتمندانه همدل از زبان هم سخن گفتند.

گفتم: پمپئو مدعی شد جهان باید بداند که ما به دقت پایبندی ایران به مفاد برجام را رصد می‌کنیم.
گفت: مبارک ایرانیان باد که اظهار امروز پمپئو به معنای الزام آمریکا برای بازگشت به برجام و پذیرش شروط و حقوق مسلم ایران در برجام می باشد.
گفتم: پمپئو وزیر خارجه تندخوی آمریکا پس از اطمینان از ناکامی تهدید علیه کشورمان و به اغماء رفتن طرح معامله بزرگ قرن نیز مجددا اظهار کرد آماده است بدون هرگونه پیش‌شرطی با ایران گفت‌وگو کند.
گفت: وندی شرمن کارشناس ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا در مورد پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط پمپئو گفته عکس یادگاری با کره شمالی برای ترامپ خوب از آب درنیامد الان ظاهرا دنبال عکس یادگاری با ایران است.
- واقعیت این است که آمریکا از دوران کارتر و ریگان تا اوباما و امروز ترامپ همواره آماده مذاکره مستقیم و بدون پیش شرط با ایران بوده است درخواستی که از سوی ایران به پذیرش شروط سیاسی و اقتصادی کشورمان مشروط شده است.

گفتم: رییس جمهور ترامپ هم که پنجشنبه در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می کرد گفت من حتی می خواهم با ایران راه بیایم ایران در پی مذاکره است و اگر آنها بخواهند با ما گفت و گو کنند من برای مذاکره حاضرم.
گفت: آقاجون اینکه به فرمایش رییس جمهور روحانی ترامپ گام به گام از مواضع خود عقب نشینی کرده است را حتما باید موفقیت کشورمان بدانیم اما می توانیم با حفظ و تقویت انسجام و همدلی ملی گام های جدی تری را برای عبور از سطح فعلی روابط و مدیریت فضای داخلی آمریکا در چارچوب منافع ایران برداریم.

  تعداد بازديدها: 3070
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83492
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.