تاريخ انتشار: 17 خرداد 1398 ساعت 00:42:57
تکیه بر جای ...

گفتم: آقاجون کدخدایی عضو حقوق دان ، قائم مقام جنتی دبیر و سخنگوی شورای نگهبان و رییس دفتر جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در یاداشتی توییتی نوشت موضع جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین همواره موضع مردم سالارانه و منطقی و براساس اصول و قواعد شناخته شده بین المللی است، این است اینکه مردم فلسطین تصمیم‌گیر نهایی حاکمیت بر سرزمین خود باشند و سرنوشت آنان پای صندوق رأی تعیین شود.
گفت: طبیعی است هر کس که مایل باشد باید بتواند براساس احکام دین ، قانون اساسی و به قول کدخدایی اصول مردم سالاری و قواعد بین المللی نظرات و دیدگاه خود را بیان و در معرض اطلاع دیگران قرار دهد.
گفتم: اما نویسنده روزنامه به صرف انتخاب تیتر دو راهی جنگ یا صلح مورد برخورد قضایی قرار گرفته ، روزنامه تعطیل و البته در لیالی قدر با لطف و عنایت رییس جدید قوه قضایی شامل منع پیگرد شد.
گفت: اینکه در مقوله ازادی بیان همه یکسان نبوده و نخواهند بود بحثی نیست اما اینکه کدخدایی بعنوان سخنگوی شورای نگهبان مانند برخی سلبریتی های محبوب مردم در هر موردی بخواهد اظهار نظر کند محل تامل است.
گفتم: حالا که کدخدایی مایل به تکرار نام است می توانست جمله رهبری در سخنرانی حرم امام را به نقل از معظم له تکرار کند اما حال که مایل بود جمله را به خود نسبت دهد باید پاسخگوی سوالات بسیاری نیز باشد.
گفت: بله در کشورهای مقید و متعهد به حفظ و حراست از حقوق معنوی به کار کدخدایی در نقل بدون ارجاع به گوینده اصلی را سرقت ادبی یا علمی گفته و مرتکب سرقت قابل پیگرد و مجازات قضایی است اما بی توجهی به مالکیت معنوی در کشورمان پیگرد قضایی را حتی اگر سرقت بیان رهبری باشد را منتفی می کند.
گفتم: اما کدخدایی مدعی بیان جمله مذکور باید توضیح دهد که اگر به فرض مردم فلسطین شامل مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان به رسمیت استقرار رژیم صهیونیستی رای دهند تکلیف چیست؟
- آیا جمهوری اسلامی رای مردم را محترم شمرده و سفارت ایران در تل آویو  را بازگشایی و میزبان خوبی برای سفارت اسراییل در ایران خواهد بود؟
- آیا ما چهل سال در برابر بخشی از جهان به سرکردگی آمریکا ایستاده و فشارهای بسیاری را متحمل شدیم فقط برای اینکه مردم فلسطین بتوانند برای یک بار پای صندوق رای رفته و آزادانه ماهیت حکومت را انتخاب کنند؟
گفت: نکته دوم اینکه موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران طی حداقل چهار دهه نابودی اسراییل بوده است چنانکه حضرت امام به صراحت و مکرر از ضرورت نابودی و محو اسراییل گفتند تا جایی که مقام معظم رهبری نیز حتی بشارت زمان حدودی نابودی اسراییل تا حدود ۱۴۲۰ را وعده فرمودند که طبیعتا در مغایرت با عرف و قواعد مورد اشاره کدخدایی است قواعدی که طی چهار دهه زمینه محکومیت ایران در عرصه بین المللی را فراهم کرده است.
گفتم: بهتر نیست کدخدایی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس حتی یک روز را در خدمت جنگ و دفاع از کشور نبود و البته به ادعای خودش پس از فارغ التحصیلی و بازگشت از انگلیس فقط چند کتاب خاطرات در مورد جنگ خوانده امروز نیز بی خیال دفاع مقدس ، فلسطین و مدافعان حرم فقط در مورد اعلام وضعیت قوانین در دست بررسی شورای نگهبان توئیت نویسی کند؟
گفت: آقاجون پس از اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران بسیاری خود را به جای رهبر و مقامات ارشد حکومت دیده بساط سخنرانی و پاسخ به پرسش افراد بی ربط گسترده شد.
- حجت الاسلام زم ریاست وقت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هم با برپایی نشستی از هنرمندان همکار با حوزه چنین کرد تا به فهم خود پاسخگوی ابهامات اهل هنر باشد برای درک فضای نشست همین بس که یکی از هنرمندان مخملباف بود، یکی شهید آوینی بود، یکی پلنگی ، قادری و مجیدی ، حاتمی کیا و ...بسیاری دیگر بودند.
- حجت الاسلام زم که اخیرا به نام پسرش روح الله زم بیشتر شناخته می شود پس از کلی گویی بی ارزش. در برابر سیل سوالات تند و گزنده هنرمندان مستأصل شده بود با عصبانیت فریاد کرد که مگر من گفتم بجنگید و صلح کنید شما فکر کردید چون ریش ندارم باید جای جانشین امان خمینی آقای هاشمی پاسخگو باشم که هنرمندان پاسخ دادند مجبور نیستید با قرار گرفتن روی منبر بزرگان خود را بزرگ بپندارید.
حضرت حافظ علیه الرحمه چه زیبا فرمود :
تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی

  تعداد بازديدها: 3660
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83520
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.