تاريخ انتشار: 20 خرداد 1398 ساعت 21:12:13
شمارش معکوس برای پایان نتانیاهو آغاز شده است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار مقاله‌ای نوشت: شمارش معکوس برای پایان عصر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آغاز شده است.
در این مقاله که به قلم «یوسی فیرتر» نوشته شده، آمده است: نتانیاهو قرار بود دوشنبه پنجمین کابینه خود را معرفی کند و قرار بود همزمان با کابینه پنجم نتانیاهو، قانون حقوق شخصی نیز با دو هدف نجات وی از محاکمه و وارد کردن ضربه‌ای به دستگاه قضائی تصویب شود.
ولی وی چهارشنبه گذشته دریافت که انتخابات 17 سپتامبر (شهریور) و تشکیل کابینه در ماه نوامبر (آبان) دیگر نمی‌تواند برای او مصونیت ایجاد کند و کنست را بر دادگاه عالی مسلط کند زیرا دادخواست موجود او را به گذشته خواهد سپرد.
به نوشته وی، نتانیاهو 9 اوریل با غرور ناشی از پیروزی در انتخابات وارد کنست شد ولی روز گذشته با خواری و ذلت پا در کنست گذاشت.
این تحلیلگر صهیونیست نوشت: نتانیاهو سومین نامزد نخست وزیری است که نمی‌تواند تشکیل کابینه دهد و پیش از وی نیز شیمون پرز در سال 1990 (69ش) و تزیپی لیونی در سال 2008 (87ش) چنین ناکامی را تجربه کرده بودند.
درادامه این مقاله آمده است: وی آین آمادگی را داشت که همه چیز را قربانی کند و تنها دلیل جلو انداختن انتخابات نیز باقی ماندن درراس حکومت بود و نجات از اتهام‌ها بود.
اکثریت نمایندگان کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی به دنبال پایان مهلت قانونی نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید، بامداد روز پنج شنبه نهم خرداد رای به انحلال پارلمان و برگزاری دوباره انتخابات سراسری در هفتم ماه سپتامبر (26 شهریورماه) دادند.
حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات بیستم فروردین گذشته موفق شد 35 کرسی کنست را از آن خود کند ولی ائتلاف رقیب با نام «آبی- سفید» نیز تعدادی نزدیک به این رقم را از کرسی‌های پارلمان کسب کرد.
با این حال، 66 نماینده از مجموع 120 نماینده پارلمان جدید رژیم صهیونیستی ترجیح دادند نتانیاهو را برای تشکیل کابینه جدید معرفی کنند. نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی خود کافی بود که نظر مساعد حزب دست راستی «اسرائیل خانه ما» را که دارای پنج کرسی پارلمان است، جلب می‌کرد.
برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، مجموعاً 42 روز به نتانیاهو فرصت داده شد که هیات دولت را تشکیل دهد که گام نخست و فرصت 28 روزه برای مذاکره با احزاب و تشکیل کابینه، ناکام ماند و همین امر موجب تمدید 14 روز دیگر شد.
نتانیاهو «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی دولت سابقش را که پنج کرسی در انتخابات 20 فروردین به دست آورد، متهم کرد که تلاش می‌کند، کابینه ائتلافی تشکیل نشود.
نتانیاهو برای تشکیل کابینه باید 65 کرسی را با خود همراه می‌کرد؛ امری که نخست وزیررژیم صهیونیستی از فروردین ماه گذشته در آن ناکام ماند
پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید، نمایندگان کنست 6 خردادماه با 65 رای موافق در مقابل 43 رای مخالف و 6 رای ممتنع به انحلال پارلمان رای دادند.
براساس رای کنست رژیم صهیونیستی قرار است که انتخابات پارلمانی دیگری روز 17 سپتامبر (26 شهریورماه) برگزار شود.
خبر فساد نتانیاهو در ماه‌های اخیر در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است. پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده 1000»، «2000»، «3000» و «4000» معروف شده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم 12 بار به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر پرونده‌های مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنهاست.نتانیاهو در پرونده موسوم به 1000، متهم است که حدود 300 هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه‌داران یهودی دریافت کرده است.
در پرونده 2000 نیز نخست‌وزیر رژیم جعلی اسرائیل، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» صاحب امتیاز روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود و روزنامه خصوصی «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت ازسوی دولت زیر فشار قرار گیرد.
پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به پرونده 3000 برمی گردد که مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال 1395 جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نتانیاهو را زیر تیغ انتقادات شدید قرار دادند.
پرونده موسوم به 4000 نیز به مساله زد و بند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت بزک که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری «واللا» است، باز می‌گردد که براساس گزارش دادستانی رژیم صهیونیستی، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است.
نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاوول الویچ» مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست‌وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1016
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83548
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.