تاريخ انتشار: 21 خرداد 1398 ساعت 23:31:38
آزادی نزار جاسوس

گفتم: آقاجون میشل عون رییس جمهور لبنان گفت از زمان دستگیری نزار زاکا مذاکراتی برای تبادل او با رییس جمهور ایران انجام شد . نزار پیش از آنکه یک آمریکایی باشد یک شهروند لبنانی است . نباید او را تنها گذاشت ژنرال ابراهیم مدیرکل اداره امنیت لبنان را برای هماهنگی به تهران اعزام کردم.
گفت: مقام قضایی دیروز آزادی زاکا را تکذیب و تاکید کرد زکا طبق روال قانونی باید باقی مانده محکومیت خود را در زندان اوین باشد..
گفتم: اما امروز خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد نزار که در ۲۰۱۵ توسط اطلاعات سپاه به جرم جاسوسی برای امریکا دستگیر شده بود صرفا بنابر درخواست سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از مقام رهبری آزاد و به حزب الله لبنان تحویل شد.
- فارس به نقل از منبع آگاه تاکید کرد برای آزادی نزال درخواست رییس جمهور یا هیچ سطحی از مقامات لبنان از رییس جمهور و مقامات ایران مطرح نیست.
گفت: زمانی مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر دوران جنگ در توضیح تقدیم استعفا که با مخالفت و دلجویی امام (ره) همراه بود نوشته بود چه نخست وزیری است که بدون اطلاعش یک نهاد به تشخیص خود راسا به سایر کشورها نیرو و تجهیزات نظامی اعزام می کند اتباع سایر کشورها را به جرم جاسوسی دستگیر و پس از شکل گیری آشفتگی روابط خارجی به صلاحدید خود آزاد می کند.
گفتم: بهرحال شاید مهم این است که یکی از عوامل بروز سردی بین دولت ایران و رییس جمهور متمایل به ایرانِ لبنان با آزادی نزار مرتفع شد.
گفت: واقعیت این است که دستگیری نزار زاکا در تهران فرصت بی نظیری را برای پوشش خبری و ایجاد انحراف افکار عمومی دو کشور لبنان و عربستان از فاجعه بازداشت حریری نخست وزیر لبنان در عربستان را فراهم کرد.
گفتم: اصرار عجیب و حیرت انگیز منبع موثق خبرگزاری فارس به عدم ارتباط آزادی نزار زاکا به تبادل نظر و گفتگوی رییس جمهور دو کشور ایران و لبنان به چه معنا است؟ آیا تاکید عملی و رسمی بر روابط خاص و غیر سیاسی مستقیم بخش نظامی خارج از مدیریت و نظارت دولت ایران با گروه های نظامی سایر کشورها مانند حزب الله در لبنان نیست؟
گفت: متاسفانه اقدام سپاه آن طور که خبرگزاری فارس به نقل از منبع موثق اصرار به انتشارش دارد دقیقا یکی از اتهامات تبلیغی محور آمریکا ، اسراییل و عربستان تحت عنوان گسترش گروه های شبه نظامی ضد دولت های قانونی علیه ایران است که طبیعتا نباید توسط نهادهای رسمی غیر دولتی ایران تایید و تشدید گردد.
گفتم: بهرحال فارغ از موضوع مذکور که باید توسط مقامات و مراکز بالا دستی سپاه مورد نقد و بررسی قرار گرفته و متذکر گردند آزادی یا تبادل گروگان ها از ابزار مبادله ، امتیازات متقابل بین دولت هاست چنانکه طی هفته های گذشته نیز توسط دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با هدف ایجاد زمینه آزادی تعدادی از ایرانیان متهم به شکستن تحریم های آمریکایی مطرح و پیگیری گردید.
گفت: آقاجون موضوع آزادی تعدادی از ایرانیان متهم به شکست تحریم آمریکا طبیعتا منتفی است چرا که به نقل از خبرگزاری فارس ، منبع موثق برای آزادی نزار حتی برای رییس جمهور ایران نیز نقشی قائل نبوده و اقدام سپاه در آزادی جاسوس آمریکا را صرفا پاسخ به خواست دبیر کل حزب الله لبنان قلمداد می کند.
-اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نیز برخلاف دیروز گفت کسانی که حداقل یک سوم مجازات خود را سپری و در دوران مجازات حسن رفتار داشته باشند با موافقت قاضی می‌توان حکم به آزادی مشروط صادر کرد . دادگاه ما امروز در اقدامی غیر سیاسی با آزادی مشروط آقای نزار زاکا موافقت کرد و تحویل نمایندگان کشور لبنان خواهد شد.
-امیدوارم که خبر خبرگزاری فارس به نقل از منبع موثق توسط سپاه تکذیب و در برابر آزادی جاسوس آمریکایی ، چنانکه دکتر ظریف پیگیری می کردند متقابلا آزادی ایرانیان متهم به تلاش برای شکستن تحریم های ضد ایرانی آمریکا را شاهد باشیم.

  تعداد بازديدها: 3701
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83562
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.