تاريخ انتشار: 06 تير 1398 ساعت 23:09:01
عقلانیت در تهران و لندن

گفتم: آقاجون سفارت انگلیس بنابر دستور وزیر خارجه این کشور باید در برخورد با رسانه ها لحن کاملا مثبت و بدون اشاره به موضوع خانم زاغری داشته باشد.
گفت: در شرایطی که آمریکا در تلاش برای جلب نظر مثبت انگلیس متحد دائمی و سنتی ایالات متحده در موضوعات مرتبط با ایران است لذا ترجیح انگلیس به همسویی با اتحادیه اروپایی بجای همراهی با آمریکا در موضوعاتی مانند برجام ، مسائل منطقه و سرنگونی پهپاد آمریکایی قابل تامل است.
گفتم: اخیرا تعدادی انگشت شمار با تجمع در برابر سفارت ایران در لندن و طرح موضوع خانم زاغری تیتر سازی و تلاش کردند تا با جلب توجه نمایندگان ، احزاب ، رسانه ها و وزارت خارجه این کشور را به اتخاذ مواضع علیه ایران ترغیب کنند.
گفت: متاسفانه متقابلا در همین ایام جریانی هم تلاش کرد تا به بهانه مسائل میهمانی سفارت انگلیس ضمن ایجاد تجمع و التهاب در مقابل سفارت به فضا سازی منفی تبلیغی و سیاسی علیه این کشور اقدام کند.
گفتم: اقدام همزمان و متقابل تخریبی مقابل سفارت دو کشور علی الخصوص در روزهای بسیار پر فشار موضع گیری های تند معطوف به برخورد نظامی مستقیم بین ایران و جبهه آمریکایی که نیازمند متحدین امریکا و افزایش حامیان کشورمان هستیم به جد قابل تامل است.
- جالب توجه اینکه برجام از معدود موضوعاتی بین المللی است که آمریکا در راهبرد انتخابی تاکنون و علی رغم تلاش بسیار قادر به همراه سازی اتحادیه اروپا و علی الخصوص انگلیس نشده است لذا هر تلاشی برای سوق دادن اروپا و علی الخصوص انگلیس و فرانسه به سمت همراهی با مواضع خصمانه آمریکا نوعی از بازی مستقیم در چارچوب منافع و مصالح آمریکا نیست؟
گفت: واقعا نکته بسیار قابل تاملی است که باید توسط دستگاه های امنیتی و قضایی به طور جدی پیگیری گردد.
- باید مراجع ذی ربط توضیح دهند این چه جریانی است که همزمان با اعلام خبر موفقیت پیگیری حقوقی ده ساله بانک ملت و موافقت خزانه داری انگلیس با نقض تحریم این بانک و پرداخت ۱.۶ میلیارد دلار خسارت به بانک ملت ایران قادر است با دو بهانه کاملا متفاوت مشکلات شرایط زندان خانم زاغری و مسائل میهمانی سفارت در تهران همزمان تجمع تخریبی مقابل سفارت دو کشور در تهران و لندن را سازماندهی و مدیریت کند؟
- اقدام تخریبی متقابل مقابل سفارت دو کشور که مانند ادوار قبل می توانست به بروز و تشدید اختلاف و البته ترغیب انگلیس و اروپا به همراهی با مواضع افراطی متکی بر ادبیات نظامی آمریکایی منجر گردد.

گفتم: علی الظاهر انتخاب تروئیکای اتحادیه اروپا در همراهی با روسیه و چین در دوری از مواضع ضد ایرانی مثلث شیطانی آمریکا -اسرائیل - عربستان با حفظ و تلاش برای پویایی برجام به کام بسیاری خوشایند نیست؟
گفت: آقاجون در اینکه انگلیس ، فرانسه و آلمان مانند روسیه و چین مصالح و منافع خود را پیگیری می کنند تردیدی نیست اما اینکه منافع و مصالح امروزشان می تواند در چارچوب منافع و مصالح ایران و دفع شرارت مثلث شیطانی قابل بهره برداری باشد از اهمیت ویژه برخوردار است.
- امروز درک متانت دیپلماتیک در کنار استحکام اقتدار دفاعی ضرورت کشورمان است لذا ضمن تاکید بر اهمیت آگاهی بخشی عمومی باید با هر اقدام خواسته و ناخواسته همسو و همراه با نیات یا اقدام دشمن که بدنبال تخریب شرایط دوری کشورها از همراهی جبهه ضد ایرانی آمریکا است توسط دستگاه های ذی ربط برخورد جدی انجام گیرد.

  تعداد بازديدها: 4031
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83664
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.