تاريخ انتشار: 07 تير 1398 ساعت 17:24:46
عفُّوا تَعِفُّ نِساؤُكُم

گفتم: آقاجون ‏حجت الاسلام مرتضوی رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به برکنار ۶۰ قاضی فاسد طی سال گذشته به قضات توصیه کرد
- قضات باید مواظب بانوان وکیل باشند برخی از آنها با ناز کردن سعی می‌کنند که قاضی را جلب رفتارهای خود کنند که باید مواظب بود و خوشبختانه قضات ما هوشیار و مقاوم هستند.
گفت: مرتضوی واقعا می توانست با ادبیاتی در شان بانوان توصیه کند.
گفتم: استفاده حجت الاسلام مرتضوی رییس دیوان عالی کشور از این ادبیات حتما به قصد توهین و تحقیر بانوان نیست.
گفت: اولا آنچه از مرتضوی نقل شده مورد اصلاح و تکذیب قرار نگرفته همین بیان غیر اخلاقی است.                                                        ثانیا ایکاش امثال مرتضوی یک روزی متوجه می شدند که اگر هرزه گردی و مفسده خواهی ، زیاده طلبی و تکبر قضات فاسد برکنار شده و شناسایی نشده نبوده و نباشد قطعا شاهد وقوع بسیاری از مفاسد واقع در قوه قضاییه نخواهیم بود.
گفتم: سلامت و عقلانیت قضایی با توحه به تجربه بشری دو رکن اساسی پیشرفت ، گشایش و پویای اجتماعی و اقتصادی در تمامی کشورهاست، لذا بسیار مناسب است امثال ریاست دیوان عالی بجای توصیه های سیاسی و مخدوش کننده شان و منزلت مادر ، همسر و دختران مقامات قضایی اندکی تامل داشته و به رابطه عمق فجایع و مفاسد بی نظیر تاریخی مالی و اقتصادی  کشورمان و ناکارآمدی و عدم سلامت مدیران قضایی بیندیشند.
گفت: آقاجون ضمن تاکید به نکاتی که اشاره کردید با فرض اینکه بانوان وکیل بدلیل ترس از برخوردهای احتمالی بعدی یا حجب و حیا قادر نیستند علیه تبعیض جنسیتی رییس دیوان عالی کشور راسا طرح شکایت کنند.
- شاید خدا بخواهد و از این پس شاهد این قبیل ادبیات برخی مقامات قضایی نباشیم،                                                                              _ مبنای قضاوت در اسلام اخلاق و عدالت است، امام صادق علیه السلام فرمودند وعِفُّوا تَعِفُّ نِساؤُكُم (پاكدامن باشيد تا زنانتان پاكدامن باشند)

  تعداد بازديدها: 4414
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83670
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.