تاريخ انتشار: 09 تير 1398 ساعت 23:17:18
شایسته ... سالاری

گفتم: آقاجون بنابر اخبار رسانه های آمریکایی باراك و ميشل اوباما طی دو سال گذشته بالغ بر صد میلیون دلار درآمد داشتند.
گفت: مانند بیل و هیلاری کلینتون که در ۲۰۱۵ در جمع پر درآمد ترین زوج های آمریکایی قرار داشتند.
گفتم: کتاب خاطرات میشل اوباما تحت عنوان Becoming با فروش ۷۵۰ هزار نسخه در اولین روز توزیع و تیراژ ۱۰میلیون نسخه ظرف یکسال در مرز پر فروش ترین کتاب های تاریخ آمریکاست کتابی که درآمد مستقیم ۶۰ میلیون دلاری را برای میشل به همراه داشت.
گفت: نکته جالب توجه اینکه در برهوت وضعیت چاپ و نشر کتاب در کشورمان اما شاهدیم که همزمان حدود ۲۰ ناشر ایرانی در حال ترجمه ، چاپ و توزیع کتاب becoming میشل هستند این در حالی است که یکی از ناشران داخلی اخیرا چاپ هفدهم خود را در بازار توزیع کرد.
گفتم: بارک اوباما نیز اخیرا قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون دلار با شرکت Netflix (تاسیس۱۹۹۸) با بیش از ۷۵ میلیون مشترک در ۱۹۰ کشور تولید کننده فیلم و سریال های پر بیننده مانند خانه پوشالی منعقد کرد.
گفت: بخشی از مقامات آمریکایی مانند روسای جمهور و غیره پس از دوران مسئولیت به ارائه مشاوره ، سخنرانی در مراکز علمی و پژوهشی و تالیف کتاب و مقاله اقدام می کنند.
افرادی مانند بیل و هیلاری کلینتون ، اوباما یا بوش برای ارائه یک جلسه سخنرانی و پاسخ به سوالات دو ساعته بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار دریافت می کنند.  

گفتم: یعنی از نگاه مراکز علمی و پژوهشی انتشار سخنرانی کلینتون ، بوش ، اوباما و امثالهم در موضوعات یا شرایط خاص برای مخاطبین مراکز مذکور می تواند حامل بیش از صدها میلیون دلار ارزش افزوده باشد.
گفت: بله بسیاری از مقامات کشورهای پیشرفته و توسعه یافته با تفاوت در عدد دریافتی دقیقا به همین امور اشتغال می یابند.
گفتم: چرا مقامات کشور ما پس از فراغت از دوران ریاست و مسئولیت چنین رویکردی برای ادامه زندگی ندارند؟
گفت: موضوع شرایط ریاست بر موقعیت های مدیریتی کشورمان قدری متفاوت است.
- اولا بسیاری از مقامات کشورمان جز با بیماری لاعلاج و مرگ از حوزه ریاست و مدیریت فارغ نمی شوند.
- ثانیا بسیاری از روسا در دوران ریاست هم چیزی برای گفتن و توانی برای ارائه ندارند.
- ثالثا افراد در کشورهای توسعه یافته پس از کسب توانمندی علمی و طی مراحل لازم به حوزه ریاست وارد و در موقعیت مدیریت قرار می گیرند در حالیکه بسیاری از مدیران کشورمان در دوران ریاست و حتی پس از بازنشستگی به اخذ مدارک عالی اقدام و به عناوین Hیت الله ، حجت الاسلام ، دکتر و استاد دانشگاهی می رسند.
- رابعا مقامات کشورهای توسعه یافته پس از دوران ریاست توسط بخش خصوصی بکارگیری و تامین مالی می شوند در حالی که مدیران عالی کشورمان پس از ریاست جایی جز عضویت انتسابی در شوراها ، کمیته ها و کمیسیون های شبه دولتی و خصولتی بدون کمترین بهره و کارایی ندارند.

گفتم: مدیران ما نیز می توانند پس از دوران ریاست با توجه به توان علمی و سوابق تجربی به فعالیت های عالی پژوهشی و تالیف خاطرات تحلیلی اقدام کنند.
گفت: آقاجون اولا فعالیت علمی و پژوهشی نیازمند توانمندی علمی است که با طی مدارج عالی همزمان با روزهای مدیریت اجرایی سازگاری ندارد ثانیا انتشار سوابق مدیریتی کشورمان متاسفانه غالبا توسط دیگران و تحت عنوان افشاگری منتشر می شود. ثالثا محروم آیت الله هاشمی هم بخاطر نوشتن خاطرات در حدی بسیار گسترده و سازماندهی شده مورد هجمه های فراوان قرار گرفت.

  تعداد بازديدها: 3949
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83683
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.