تاريخ انتشار: 15 تير 1398 ساعت 21:49:51
کیش و مات آمریکا

گفتم: آقاجون سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد شورای حکام چند روز دیگر بنا به درخواست آمریکا که خواستار نشست فوری این شورا برای بررسی مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای ایران شده بود تشکیل جلسه خواهد داد.
گفت: آمریکا پس از تحمل دو شکست پی در پی در موضوع ایراد اتهام اتمی علیه ایران در نشست سران G20 و نشست محرمانه شورای امنیت سازمان ملل در صدد طرح موضوع در نشست شورای حکام آژانس است.
گفتم: آمریکا طی درخواست ارسالی به آژانس اتمی همچون دو نشست G20 و شورای امنیت سازمان ملل مدعی فعالیت اتمی اخیر ایران برای افزایش سطح عنی سازی ، ذخیره مواد ، جایگزین سازی ماشین های نسل شش بجای ماشین های نس یک و ذخیره آب سنگین خارج از چارچوب برجام می باشد.
گفت: آخرین گزارش آژانس اتمی بر رعایت تمامی ضوابط توسط ایران تاکید داشت چنانکه مسئولین آژانس مجددا ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش بین ایران و آمریکا و تهدید به کاهش سطح پایبندی معطوف به مواد ۲۶ و ۳۶ بر پایبندی ایران به برجام تاکید کردند.
گفتم: آمریکا با خروج از برجام و اعمال یک جانبه تحریم های همه جانبه چه اصراری برای اثبات تعدی و تخطی ایران از برجام در مراکز بین المللی مانند آژانس اتمی یا شورای امنیت سازمان ملل دارد؟
گفت: ایران اولین کشوری است که براساس توافقی خارج از شورای امنیت سازمان ملل موفق به خروج از قطعنامه های عملیاتی ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل شد.
- آمریکا برای بازگرداندن پرونده ایران به شورای امنیت هیچ راهی جز اثبات تخطی ایران از برجام یا ترغیب ایران به انجام اقدام جدید ناقض صلح و امنیت جهانی که البته باید به تایید هر پنج عضو دائم شورای امنیت رسیده باشد ندارد.

گفتم: چرا علی رغم علم به این واقعیت، عده ای با تمام توان در صدد تهییج افکار عمومی و مسئولین به نقض برجام هستند؟ آیا با چنین اقدامی گرفتاری در تله آمریکایی مسلم نیست؟
گفت: آقاجون تلاش برای تحقق خواست و اراده آمریکا مبنی بر اثبات نقض برجام توسط ایران و طبیعتا بازگشت پرونده هسته ای کشورمان به ذیل قطعنامه های فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل از جمله عجایب سیاسی ایران است که طبیعتا باید توسط مراجع ذی صلاح مورد رسیدگی قرار گرفته و به مردم گزارش شود.

  تعداد بازديدها: 4328
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83746
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.