تاريخ انتشار: 17 تير 1398 ساعت 23:35:35
برای دانش تحریم شدیم نه برای سلاح/ دشمن می‌داند که سلاح هسته‌ای نمی‌سازیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانش را محور اقتدار یک ملت عنوان کرد و گفت: ملت‌های عقب‌مانده در علم وابسته می‌شوند، قطع وابستگی بدون استقلال علمی ممکن نیست.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر حسین سلامی عصر امروز در افتتاحیه بیست و چهارمین دوره طرح ولایت دانشجویی در حرم مطهر با بیان اینکه افتخاری است در جمع دانشجویان مؤمن انقلابی هستم، گفت: جوانانی که بیرق پیشرفت علمی را بر دوش گرفته‌اند، برای وسعت دادن قدرت تفکر و نوآوری در تلاش هستند و یک مجاهدت علمی را برای دستیابی به استقلال حقیقی دنبال می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ریشه اصلی رشد و بالندگی و عظمت هر کشوری به بزرگی مساحت ذهن، وسعت اندیشه‌ها و عظمت دامنه ذهن‌ها است، شاید بر حسب شاخص‌های ظاهری وسعت جغرافیایی و میزان ثروت یک جامعه بخش‌هایی از بزرگی را به‌خود اختصاص دهند اما بزرگی واقعی در عظمت قلب‌ها و ذهن‌ها است.

وی افزود: انسان‌ها درجه شکوه یک جامعه، ملت و تمدن را تعیین می‌کنند، تجربه نیز نشان داده بسیاری از کشورها ثروتمند هستند، اما در دستگاه مختصات نظام بین‌الملل موقعیت بسیار ضعیف و غیرقابل اعتنایی دارند و بعضی کشورها نیز کم‌ثروت‌تر هستند اما به برکت وجود انسان‌های اندیشمند بزرگ هستند.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه شما ریشه‌های شجره طیبه علم، دانش و حکمت جامعه ایرانی هستید، اظهار کرد: اصل انقلاب برای نجات بشریت از جاهلیت مدرن است، تجربه و واقعیت‌ها نشان می‌دهد پیشرفت‌های شگفت‌انگیز بشر بدون تکیه بر حکمت، ضامن سعادت بشر نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تفاوتی بین جهل مدرن و جاهلیت اولیه وجود دارد، بیان کرد: در جهل مدرن جهان در مسیر پیشرفت شگفت‌انگیز با سرعت بالا است، زمان تولید علوم کوتاه هستند اما بشر به سعادت نمی‌رسد، چرا که حکمت فرمانده پیشرفت علمی نیست و عامل نابودی بشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در علوم فیزیک اتفاق می‌افتد اما بسیاری از آن‌ها در اختیار ایجاد ظرفیت برای انهدام بشر قرار می‌گیرد، از این پیشرفت‌ها بمب‌های میکروبی ساخته می‌شود و آنفولانزاهای مختلف تولید می‌شود به همین جهت بشر به انقلابی عظیم نیاز دارد.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه نقشه علمی جامعه انسانیت با ترکیب علم و حکمت موفق می‌شود، اظهار کرد: اگر این دو با هم ترکیب شود جاهلیت مدرن از بین می‌رود و بشر سعادتمند می‌شود، اگر بر علوم تجربی، علم وحیانی حاکم شود همه پیشرفت‌ها برای عدالت و کرامت انسان به‌کار گرفته می‌شود و انقلاب ما نیز برای این آمده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی را عاملی برای بازکردن زنجیرهای انسان امروزی معرفی و عنوان کرد: نبرد بر سر این است که نظام ما آمده راه سعادت بشر را نمایان کند، جنگ حال حاضر جنگی است عقیده‌ای تا نظام و نظریه به مدل تبدیل شود، هرگاه یک نظریه به مدل تبدیل و اثبات شود، در سطح جهان گسترش می‌یابد و چون نظریه‌های انقلاب که برای تحقق عدالت، کرامت انسان، حاکمیت بخشی به ارزش‌های الهی و توام‌سازی آن با پیشرفت و امنیت همراه است، موفق خواهد بود.

وی رشد انقلاب اسلامی را عامل محدودیت قدرت قدرت‌های سیطره جو در منطقه دانست و اظهار کرد: رسالت ما این است که امت نمونه و درخشانی باشیم تا زندگی ما تجلی‌گاه ارزش‌های متعالی الهی در جامعه انسانی باشد.

سردار سرلشکر سلامی ادامه داد: ما برای تحقق رسالت بزرگ انقلاب مسیر سختی را طی کرده‌ایم، در ابتدای انقلاب مانند کودکی بودیم که با قدرتی درگیر شده، سلطه‌جویان می‌خواستند انقلاب در آغاز کودکی محو شود و نتواند در جغرافیای سیاسی و اعتقادی جهان تغییر ایجاد کند، چرا که انقلاب پیام‌آور تغییر بزرگ در زمین بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی را حامل ارزش‌های انسانی دانست و یادآور شد: ما درگیر جنگ جهانی شده‌ایم و این در حالی است که فاقد قدرت بودیم، به یاد آوریم زمانی که مستضعفینی به‌ظاهر بر روی زمین بودیم اما خدا به ما نصرت داد ما را بر دشمنان پیروز کرد و این پدیده‌ای شگفت‌انگیز بود که یک ملت در آغاز یک تغییر سیاسی جدید از همه قدرت‌های مسلط جدا شود و اراده خود را بر آن‌ها تحمیل کند.

وی انقلاب را نویسنده تاریخ جدیدی در جهان دانست و تاکید کرد: ما در انقلاب اسلامی از ساختن تاریخ سخن می‌گوییم، با انقلاب اسلامی نظریه‌های جدیدی صورت گرفت که طبق آن غلبه قدرت به‌ظاهر ضعیف بر قدرت قوی امکان‌پذیر است، اما این را بدانید دفاع مقدس پایان جنگ تحمیلی و پایان جنگ انقلاب با سلطه‌جویان نبود.

سردار سرلشکر سلامی عنوان کرد: دفاع مقدس مقطعی از جنگ بود که در آن مواجهه نظامی میدان اصلی بود، پایان دفاع مقدس پایان جنگ نبود، تغییر یک وضعیت بود، چرا که انقلاب به تدریج در حال تولید قدرت است و این واقعی‌ترین داستان تمام تاریخ بشر است که برای جنگیدن باید تولید قدرت داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران ساختن قدرت را بخش اصلی جنگ ما عنوان و خاطرنشان کرد: چرا در موضوع هسته‌ای تهدید و محدودسازی وجود دارد؟ در سیستم‌های سلاح چرا پیشرفت‌های علوم مورد غضب واقع شد؟ دلیل آن که دشمن ما را تحریم کرد این بود که ما برای دانش تحریم شدیم نه برای سلاح، دشمن می‌داند که سلاح هسته‌ای نمی‌سازیم رهبر انقلاب هم بارها اعلام کرده‌اند در اسلام سلاح هسته‌ای معنا ندارد، زیرا در منطق اسلام احیای انسان مانند احیای بشر است، اما دشمن از قدرت ما می‌ترسد.

وی دانش را محور اقتدار یک ملت عنوان و تصریح کرد: ملت‌های عقب‌مانده در علم وابسته می‌شوند، قطع وابستگی بدون استقلال علمی ممکن نیست ما برای بزرگ شدن باید عالم شویم به همین جهت دشمن که دانشمندان ما را کوردلانه در خیابان‌ها ترور می‌کند، امروز به نقطه‌ای رسیدیم که دشمن باید هدف‌های خود را کاهش دهد و از اهداف خود کوتاه بیاید و ناامید شود و عامل ناامیدکننده دشمن جوانان ما هستند.

سردار سرلشکر سلامی ادامه داد: امروز آمریکا گرفتار فقدان در استراتژی است و نمی‌تواند تغییر ایجاد کنند، چرا که تکیه‌گاه‌های منطقه‌ای آمریکا متزلزل شده‌اند.

  تعداد بازديدها: 1836
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83762
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.