تاريخ انتشار: 17 تير 1398 ساعت 23:44:20
دادگاه علنی غیر قابل انتشار

گفتم: آقاجون براساس حکم دادگاه علنی غیر قابل انتشار دکتر محمدرضا خاتمی مبنی بر دوسال حبس تعزیری ظهر از طریق سامانه ثنا ابلاغ شد.
گفت: اینکه خاتمی بعنوان یکی از عناصر قدرت که زمانی به ریاست دفتر برادرش یا نایب رییسی مجلس تکیه داشت به دو سال حبس تعزیری یا دو دهه حبس خانگی محکوم می شد حتما برای بسیاری از مردم اهمیت چندانی نداشته و حرف و سخنی هم مطرح نیست.
گفتم: اما دکتر علی مطهری در یادداشت کوتاهی نوشته مگر هر توهینی به مقامات باید با محکومیت زندان توام باشد؟ یا هر انکار کننده سلامت انتخابات راهی زندان شود؟
گفت: خوشبختانه هنوز اتهام تبانی ترامپ رهبر فعلی آمریکا و پوتین رهبر روسیه مبنی بر دخالت روسیه در موفقیت انتخاباتی رهبر آمریکا در جریان و خاتمه نیافته است بی آنکه کسی بدلیل ایراد اتهام و ابهام یا به قول قوانین کشورمان نشر اکاذیب ، تبلیغات علیه نظام و توهین به مقامات راهی دادگاه و زندان شده باشد.
گفتم: بهرحال دکتر خاتمی در مصاحبه با یک شبکه غیر رسمی تلویحا مدعی اثبات ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ شده بود و براساس کیفر خواست دادستان در دادگاه حاضر و بطور علنی مورد محاکمه قرار گرفت.
گفت: خبر احضار دکتر خاتمی به دادگاه به جرم ایراد اتهام و نشر اکاذیب در مورد سلامت انتخابات ۸۸ برای بسیاری از مردم و دوستداران و حتی انقلاب ، نظام و منتقدین روند برخورد با جریان ۸۸ موجب خوشحالی بود چرا که محاکمه علنی فرصتی بود تا صحت ادعای عمومی مبنی بر سلامت انتخابات اثبات و منتقدین نیز شادمان از اینکه امکانی برای طرح ادعا و ارائه مستندات تقلب انتخاباتی فراهم خواهد شد.
گفتم: طرفین طی چند جلسه با طرح دیدگاه ها و ارائه مستندات به قضاوت دادگاه رسیده و قاضی نیز حکم به محکومیت دکتر خاتمی را صادر کرد.
گفت: آقاجون بدون حکم قاضی شعبه هم نتایج انتخابات ۸۸ تایید شده و تمام شده بود.
*حکم دادگاه له یا علیه ادعای دکتر خاتمی و دادستان نیز امروز فاقد کمترین ارزش و اثرگذاری حقوقی و اجتماعی در تغییر شرایط انتخابات ۸۸ است.
*برگزاری علنی دادگاه می توانست آحاد مردم را بی هیچ تعبیر و تفسیر اضافه در  موقعیت استماع ادعای طرفین ، مشاهده مستندات و قضاوت در مورد مطالب مطرح شده قرار دهد.
*فرصتی که با اعلام غیر رسمی برگزاری غیر علنی دادگاه توسط قاضی شعبه به سادگی از دست رفت تا ابهام مذکور برای دهه های بعد نیز چون دملی چرکین و قابل تفسیر در بستر اجتماعی بماند.

  تعداد بازديدها: 4210
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83763
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.