تاريخ انتشار: 19 تير 1398 ساعت 23:27:54
امارات پرچم شکست در یمن را بالا برد

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله در واکنش به تصمیم امارات برای خروج نیروهای خود از یمن اعلام کرد: بهترین تصمیم برای متجاوزان عقب نشینی از کشور مااست.
رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله در «دولت نجات ملی یمن» در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: از کشورهای متجاوز می‌خواهیم نیروها و عناصر خود را از یمن خارج کنند، زیرا ملت ما تسلیم تجاوز، محاصره و فضای پرواز ممنوع نمی‌شود.وی با اشاره به تصمیم امارات برای خروج نیروهای خود از یمن و برگشت موضع «ابوظبی» در این خصوص تصریح کرد: عقب نشینی از یمن بهترین تصمیمی است که می‌توانستند در این برهه اتخاذ کنند.
الحوثی نوشت: کشورهای متجاوز به یمن در طول پنج سال گذشته کشور ما را به عرصه آزمایش سلاح‌های آمریکایی و اروپایی تبدیل کردند و در این سال‌ها جنایات ضد انسانی آنها به دنیا ثابت شد.
یک مقام بلندپایه اماراتی روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را از یمن خارج می‌کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام اماراتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: امارات براساس یک طرح از پیش برنامه‌ریزی شده، نیروهایش را از یمن خارج خواهد کرد.به گفته این مقام، ابوظبی برنامه خود را از راهبرد نظامی به راهبردی که اولویت نخست آن صلح است، تغییر می‌دهد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده‌اند.
هم‌اکنون با خروج بدون دستاورد عناصر اماراتی از یمن، عربستان تنها هدف توان موشکی و پهپادی یمن خواهد شد که این مساله بیش از پیش آل‌سعود را به دردسر می‌اندازد.
انصارالله: سودانی‌ها خود را از سلطه عربستان نجات دهند
"عبدالوهاب المحبشی" عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: ملت سودان باید خود و کشورشان را از سیطره مزدوران و نوکران عربستان و امارات آزاد کنند.وی افزود: تحولاتی در سودان اتفاق افتاد ولی رژیم تغییری نکرد بلکه تسلط و سیطره عربستان و امارات بر این کشور بیشتر و عمیق‌تر از دوره "عمر البشیر" شد.
وی اضافه کرد: انقلاب سودان تا زمانی که نظامیان این کشور برای عربستان نوکری و مزدوری کنند ناقص است و به پیروزی نرسیده است. مردم سودان از ملت‌هایی است که بیشترین آسیب‌ها را از دخالت‌های عربستان دیده و ملت باید به انقلاب و مبارزه تا پیروزی بر مزدوران عربستان و خارج شدن از سیطره آل‌سعود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه ملت‌های یمن و سودان با هم دشمنی ندارند، افزود: متاسفانه پس از کودتا نیز اعزام مزدوران سودانی به یمن ادامه یافت ولی آمار دقیقی درباره این مزدوران و شمار کشته‌های آنها وجود ندارد.
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: حمیدتی معاون رئیس شورای نظامی سودان با افتخار اعلام کرد که 30 هزار مزدور این کشور در کنار نظامیان سعودی و اماراتی در جنگ یمن حضور دارند.المحبشی افزود: عمر البشیر از حامیان اخوان المسلمین بود و روابط خوبی با اخوان المسلمین یمن داشت و خود را با آنها در یک سنگر می‌دانست و هنگامی که اخوان یمن تصمیم به مزدوری برای عربستان گرفت، واسطه مزدوری و نزدیکی وی به ائتلاف سعودی - آمریکایی شدند.
وی بیان کرد: اخوان المسلمین یمن نسخه‌ای تقلبی بود که به یمن و اخوان المسلمین خیانت کرد و با عربستان و امارات در مقابل قطر، ترکیه و اخوان المسلمین قرار گرفت. عمر البشیر نیز پس از اینکه مورد پیگرد قرار گرفت برای جلب رضایت آمریکا به ائتلاف متجاوزان به یمن پیوست.
وی افزود: طولانی شدن مدت حکومت نیز به تقویت گرایش و حس مزدوری در وی منجر شد و پس از اینکه به محور مقاومت پشت کرد تصمیمات احمقانه و ذلیلانه‌ای گرفت.
عضو شورای سیاسی انصارالله بیان کرد: اعزام مزدوران از سودان به یمن ادامه دارد زیرا تغییری در نظام سودان روی نداده است و تنها تفاوت البشیر با دیگران این بود که وی ابتدا با آل‌سعود دشمن بود ولی در پایان به آغوش سعودی‌ها پناه برد.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1026
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83782
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.