تاريخ انتشار: 19 تير 1398 ساعت 23:30:40
یکی بر سر شاخ، بُن می‌برید!


با بررسی صفحات، مطالب و تیترهای بغض‌آلود برخی رسانه‌های مکتوب در کنار تهاجم حساب‌شده علیه ارکان اجرائی نظام، بهتر می‌توان دریافت که بعضی‌ها گوئی دشمن‌ کینه‌توز را به‌کلی فراموش کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا از هر ابزاری برای انتقام‌جوئی، کینه‌ورزی و سیاه‌نمائی علیه ارکان دولت و به‌ویژه نیروهای خط‌مقدم آن ازجمله وزارت نفت سوءاستفاده کنند و حتی آن را توجیه نمایند.
به‌راستی کشوری که در معرض تحریم حداکثری قرار دارد و دشمنانش برای به صفر رساندن صادرات نفتی آن شبانه‌روز به شرارت سرگرمند، آیا رسانه‌ها و شبکه رسمی تلویزیونی آن کشور باید به ابزار سیاسی – تبلیغاتی جناحی تبدیل شوند و به خودیها گل بزنند؟ متاسفانه شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی در یک برنامه زنده با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای به افشای شیوه‌های مقابله وزارت نفت با تحریم نفتی ایران پرداخت که شایسته ریشه‌یابی و تحقیق درباره عوامل ماجراست. اقدام بدتر، توجیه عملکرد خطاکارانه سیمای جمهوری اسلامی بود که اعلام کرد این مطالب قبلاً در خارج از کشور منتشر شده بود و موضوع پنهان و محرمانه‌ای نبود.
این عذر بدتر از گناه است و باید پرسید که مگر تمامی آنچه در خارج از کشور و حتی در داخل کشور قبلاً بیان شده، قابل پخش تلویزیونی است و آیا اساساً چنین توجیه غیرمنطقی چه اندازه مبتنی بر منافع ملی و مصالح کشور است؟ با نگاهی به فهرست طولانی سیاه‌نمائی‌ها و سمپاشی‌های رسانه‌های معاند و دشمن، هر فرد عاقل و مسئولیت‌پذیری به این جمع‌بندی می‌رسد که میان عملکرد ما و دشمنان ملت باید تفاوت جدی، عینی و محسوسی باشد و مبادا نیروهای خودی به عناصر نفوذی و یا نادان فرصتی بدهند که تریبونهای نظام را به ابزاری برای پیاده کردن سیاست‌های آشکار و پنهان دشمن تبدیل کنند.
در این جنگ نفتی – اقتصادی که دشمن به راه انداخته، دولت و مشخصاً مجموعه خدوم، کاردان و کارآمد وزارت نفت بیشترین بار مسئولیت را برعهده دارند و لازم است ضمن قدرشناسی از تمامی دست‌اندرکاران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که در خطوط مقدم جبهه جنگ تمام‌عیار نفتی – اقتصادی به‌صورت شبانه‌روزی در تلاشند، به یاری آنها بشتابیم.
چرا برخی رسانه‌ها به خود اجازه می‌دهند با جعل خبر، ایراد اتهامات ناجوانمردانه، تحریف اخبار و افشای اطلاعات طبقه‌بندی‌ شده، به این ملت از پشت خنجر بزنند و مصالح ملی و منافع کشور را پایمال کنند و بر باد دهند؟ نباید اجازه دهیم برخی به هربهانه‌ای در صدد خسته‌کردن و مشغول‌ساختن تیم عملیاتی وزارت نفت و شخص وزیر نفت برآیند و در این دوران تحریم و فشار حداکثری، فکر و توان و ظرفیت عملیاتی نفت را به مسائل فرعی و حاشیه‌ای منحرف کنند که دقیقاً همدستی ناجوانمردانه با دشمنان ملت است.
اکنون ایران به‌طور ناخواسته درگیر یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار است که دشمن تلاش می‌کند نشانه‌ها و عوارض آن همچون زلزله‌ای مهیب در تمامی کشور احساس شود و پس‌لرزه‌هایش در زندگی و بر سر سفره تمامی آحاد ملت و به‌ویژه طبقات محروم جامعه تاثیرگذار باشد. در شرایطی که دشمن در انتظار شورش در جامعه بود که به یاری خدا و با همت مسئولان و هوشمندی این ملت غیرتمند و فرهیخته، دشمن راه به جائی نبرد، باید پرسید ایجاد بی‌اعتمادی، تردید و نومیدی بر اثر القائات برخی عناصر، چگونه قابل تحمل و توجیه است؟
جا دارد مسئولان ارشد نظام به تناسب جایگاه و نفوذ کلامشان به این عناصر هشدار دهند که دست از اینهمه سیاه‌نمائی و جوسازی بردارند و خود را مصداق «یکی بر سر شاخ، بُن می‌برید» نسازند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1110
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83783
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.