تاريخ انتشار: 20 تير 1398 ساعت 23:58:06
مبهم گویی قضایی

گفتم: آقاجون تلویزیون به مناسبت ۱۸تیر سالروز اتفاقی که رهبری به جنایت وحشیانه از آن یاد کرد طی نشستی با حضور زاکانی مسئول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و ارتباط تلفنی سردار فرهاد نظری فرمانده انتظامی وقت تهران بزرگ پخش نمود.
گفت: بله مدیریت سیاسی صدا و سیما همچنان تلاش کرد چهره ی به فرمایش رهبری جنایت وحشیانه را که با نام یا زهرا و یاحسین علیه دانشجویان سازماندهی شده بود را تطهیر و دولت قبل و رییس جمهور وقت آقای خاتمی را که توسط رهبری برای بررسی واقعه ماموریت داشتند مقصر واقعه معرفی کنند.
گفتم: سردار نظری با بیان بغض آلود اینکه در سن ۲۹ سالگی و سوابقی مملو از ایثارگری و جانبازی قربانی حادثه کوی دانشگاه بود به مکتوم ماندن نقش دیگران در شکل گیری و ادامه فاجعه اشاره کرد که با اظهارات زاکانی نماینده پیشین مجلس و فرمانده وقت بسیج دانشگاه تهران تکمیل گردید.
گفت: اتفاقا آقای تاجزاده معاونت سیاسی وقت وزارت کشور و برخی دیگر از مقامات وقت از طریق برخی کانال های تلگرامی مطالب متفاوتی از عوامل بروز فاجعه ۱۸ تیر گفتند که طبیعتا در نقطه مقابل مطالب برنامه صدا و سیما قرار دارد.
گفتم: واقعا چرا پس از بیشت سال و با حضور تمامی افراد شاهد واقعه باید همچنان شاهد نشر توضیحات متناقض در خصوص چرایی و عوامل جنایت وحشیانه مذکور باشیم؟
گفت: اینکه سردار فرهاد نظری فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران و تاجزاده معاون سیاسی وقت وزارت کشور پس از ۲۰ سال و در منظر تمام افرادی که شاهد روزهای تلخ تیر ۷۸ بودند به این معنا است که چیزی تمام نشده است یا به تعبیر بهتر دستگاه متولی و مسئول که به قوه قضاییه و دادگاه می شناسیم هرگز قادر به انجام وظایف و مسئولیت های ابتدایی خود نبوده است لذا امروز و پس از بیست سال همه عوامل و عناصر حاضر در صحنه جنایت وحشیانه خود را مظلوم و طلبکار یک ناداوری بزرگ می دانند.
گفتم: قوه قضاییه در برابر وقوع جنایت وحشیانه علیه دانشجویان دانشگاه تهران غافلگیر نشده بود؟
گفت: جنایت وحشیانه علیه دانشجویان پیامد تعلل ، خلسه ، بی تفاوتی و عدالت گریزی ذاتی قوه قضاییه بود ویژگی های ذاتی که در حوادث سال های منتهی به ۱۸تیر۷۸ مانند قتل های زنجیره ای و شکنجه وحشیانه متهمین و مرگ مشکوک سعید امامی شاهد بودیم.
گفتم: قوه قضاییه با تغییرات مدیریتی موفق به عبور از بی حسی و عدالت گریزی نشده است؟
گفت: وقایع سال های ۷۷-۷۵ در ریاست یزدی و جنایت وحشیانه کوی در ریاست مرحوم شاهرودی واقع شد چنانکه بسیاری از وقایع تلخ سیاسی و اجتماعی به دوران ریاست لاریجانی و امروز بی تفاوتی قوه قضاییه در برخورد با ادعای تقلب ۸ میلیونی آراء انتخاباتی به ریاست رییسی گره خورده است.
گفتم: یعنی دادگاه دکتر محمد رضا خاتمی که با صدور حکم حبس دو ساله تعزیری خاتمی خاتمه یافت تمام نشده است؟
گفت: وقتی تلویزیون به خود حق می دهد پس از بیست سال به تطهیر عوامل موثر حتی غیر مقصر شکل گیری واقعه تلخی بپردازد که به صراحت توسط رهبری با ذکر نام نیروی انتظامی و لباس شخصی های با شعار یازهرا و یاحسین به جنایت وحشیانه توصیف شد اقدام کند حتما دیگران بی بهره از صدا و سیما هم با اتکا بر ابزارهای ممکن چنین خواهند کرد.
گفتم: یعنی دکتر محمدرضا خاتمی نایب رییس مجلس ششم نیز در برخورد با حکم و شکل برگزاری غیر علنی دادگاه علنی چنین خواهد کرد؟
گفت: آقاجون خاتمی از فردای صدور حکم دادگاه علنی غیر قابل انتشار با ارسال متن ۳۲۴ صفحه ای لایحه دفاعیه برای سران سه قوه و وعده به انتشار عمومی عملا چنین اقدامی را آغاز کرد.
*بنابراین به لطف تصمیم دادگاه محمدرضا خاتمی یک پرونده جدید پرابهام در خصوص مهمترین مسئله سیاسی - اجتماعی تاریخ پس از انقلاب اسلامی را به پرونده های مبهم و ماندگار تاریخ معاصر ایران افزوده شد.
*علی الظاهر قوه قضاییه یک تنه مایل به مبهم سازی تاریخ سیاسی - اجتماعی ایران بوده و هر تلاشی برای رفع این معضل ابهام ساز بلااثر خواهد بود شاید به همین دلیل باشد که این روزها و پس از حدود پنجاه سال خاطرات اسدالله علم وزیر دربار پهلوی از پر تکرار ترین مطالب انتشار یافته در کانال های تلگرامی شده است.

  تعداد بازديدها: 4045
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83790
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.