تاريخ انتشار: 22 تير 1398 ساعت 21:11:42
گفت و گو بین اعضای خانواده به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کرد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: براساس مطالعات علمی انجام شده گفت و گوی بین اعضای خانواده ها از ۲ ساعت در شبانه روز ۲۰ سال گذشته اینک به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در جلسه بررسی طرح ملی گفت و گوی خانواده در سنندج اظهار داشت: براساس این مطالعات در گذشته در طول شبانه روز یک هزار و ۵۰۰ کلمه گفت و گو بین اعضای خانواده رد و بدل می شد که این میزان اکنون به ۴۰۰ کلمه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این کاهش گفت و گو استفاده غیرمعمول از فضای مجازی است، افزود: شبکه های اجتماعی ظرفیت خوبی برای افزایش دانش و هدایت افراد هستند اما استفاده غیرمعمول از آن می تواند تهدید باشد و جای روابط میان اعضای خانواده را بگیرد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر افزایش مهارت های ارتباطی اعضای خانواده اضافه کرد: باید برنامه های مشخص و منسجم و جریان همسوی ملی برای بحث گفت و گو در حوزه خانواده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده به انسجام اجتماعی جامعه کمک می‌کند، یادآور شد: رویکرد معاونت زنان و خانواده در دولت دوازدهم توجه به شرایط خانواده ایرانی و انجام برنامه های مشخص برای حفظ انسجام و جلوگیری از آسیب هایی است که می تواند خانواده را درگیر کند.

ابتکار اجرای طرح گفت وگوی ملی خانواده را از جمله سیاست های دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده اعلام کرد و گفت: در این طرح مهارت های ارتباطی بین خانواده ها مورد توجه جدی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در قالب این طرح مسأله خشونت، ناسازگاری، افسردگی، بیماری های روانی و موضوع مهارت های ارتباطی داخل خانواده مورد توجه بوده و روی آن کار می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور بررسی مشکلات و مسائل حوزه زنان روز شنبه از طریق فرودگاه شهدای سنندج وارد کردستان شد.

معصومه ابتکار در بدو ورود مورد استقبال استاندار، معاونین استانداری کردستان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه خود به استان کردستان از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان در سنندج بازدید کرد، در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و فقهی (شافعی) حوزه زنان و جلسه طرح ملی گفت و گوی خانواده نیز شرکت کرد.

ابتکار همچنین در این سفر از طرح تأمین خُرد با رویکرد بانکداری پیوندی در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج بازدید می کند و سپس در برنامه زنده گفتمان از صدا و سیمای مرکز کردستان حضور پیدا می‌کند.

پایان بخش برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به کردستان، شرکت در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان خواهد بود.

  تعداد بازديدها: 1120
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83800
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.