تاريخ انتشار: 27 مرداد 1398 ساعت 22:16:19
قطار انقلاب سودان به ایستگاه آخر رسید+عکس

جماران، هزاران شهروند سودانی برای شرکت در جشن انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان از شهرهای مختلف به ویژه از شهر«عطبره» خود را به خارطوم پایتخت این کشور  رساندند.

ائتلاف نیروهای «آزادی و تغییر» سودان گروه اصلی مخالفان حکومت نظامی سودان و شورای نظامی این کشور روز شنبه توافقی برای تقسیم قدرت امضاء کردند.

توافق به دست آمده زمینه را برای استقرار دولت انتقالی در سودان فراهم می کند. این توافق که به دنبال ماه ها اعتراض عمومی در سودان به دست آمده «تاریخی» توصیف شده است.

«محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای نظامی حاکم بر سودان و «احمد الربعی» نماینده مخالفان این توافق را روز شنبه در خارطوم امضاء کردند.

نمایندگان و هیات های عالی رتبه چند کشور در مراسم امضای این توافق شرکت کردند.

توافق امضاء شده مکمل توافقی است که پیش از این در روز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) به امضاء رسیده بود. بنا به توافق صورت گرفته شورایی ۱۱ نفره متشکل از شش غیرنظامی و پنج نظامی برای اداره امور سودان تشکیل می شود.

بر اساس این توافقنامه مرحله انتقالی این کشور 39  ماه ادامه یافته و قدرت میان طرفین تقسیم می شود و این مرحله با برگزاری انتخابات به پایان می رسد.

انتظار می رود امضای توافق جدید به نزدیک به هشت ماه اعتراض در سودان پایان دهد. جنبش اعتراضی سودان موفق شده بود روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) به ۳۰ سال حکومت «عمر البشیر» رئیس جمهوری این کشور پایان دهد.

تظاهرکنندگان سودانی پس از سرنگونی عمر البشیر به فرماندهان عضو شورای نظامی این کشور که اداره امور را در دست داشت معترض بودند.

شورای نظامی سودان و «اتحاد نیروهای آزادی و تغییر» (اصلی ترین گروه مخالف حکومت) چند ماه بر سر جزئیات توافق به دست آمده مذاکره کردند.

«آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی و «سالوا کر»، رئیس جمهور سودان جنوبی از جمله مهمانان خارجی حاضر در مراسم امضای توافق روز شنبه بودند.همچنین نمایندگانی از کشورهای عربی، اتحادیه اروپا، آمریکا و اتحادیه آفریقا مشارکت کردند.

مکان: خارطوم، سودان

منبع: خبرگزاری فرانسه

  تعداد بازديدها: 1288
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84029
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.