تاريخ انتشار: 28 مرداد 1398 ساعت 00:33:44
از مجمع یزدی تا کاخ حوزه لاریجانی

گفتم: آقاجون براساس اظهار روابط عمومی جامعه مدرسین متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده سندیّت ندارد و صرفاً محتوایی مورد تأیید است که در پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشر شود.
گفت: اینکه اظهارات شیخ یزدی در چارچوب پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین نیست مسئولیتی را متوجه جامعه و رسانه ها نمی کند ضمنا یزدی هنوز متن اظهارات مذکور را تکدیب نکرده است.
گفتم: براساس خبر منتشر شده آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های سراسر کشور  و عضو فقهای شورای نگهبان یکشنبه هفته گذشته در دیدار مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با انتقاد از آیت‌الله صادق لاریجانی‌ رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد.
*فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود چه رسد که نجف بروید رییس دفتری که ۱۰ سال جای مهمی را اداره کرده دستگیر می شود بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه کاخ ساختند! ... از کجا آوردی ساختی؟
گفت: مدرسی به نقل از یزدی نوشته خطاب به رئیس جمهور گفت نمی توانید بروید و ضمن انتقاد از یکی از علمای قم گفت در برابر مرجع شدن وی خواهد ایستاد و تابلو دفترش را پایین می کشم معلوم نیست یزدی کجا می رود یزدی مکرر فراموش می کند توسط مردم مسلمان ایران کنار گذاشته شده است.
گفتم: تعدادی از روحانیون هم با ابراز تاسف از اظهارات تند آیت الله یزدی اعلام کردند از تندی یزدی اطمینان پیدا کردیم که آیت الله علوی بروجردی در بحث مرجعیت مورد اقبال مردم قرار خواهند گرفت.
گفت: یکی از روزنامه نگاران نوشته ماجرای حمله یزدی به کاخ‌سازی صادق لاریجانی زمانی جالبتر می‌شود که بدانید دفتر یزدی رئیس جامعه مدرسین در خیابان معلم دقیقا مقابل حوزه علمیه لاریجانی قرار دارد ، یعنی خشت خشت این کاخ حوزه مقابل چشم و سکوت شیخ یزدی بالا رفته است.
گفتم: علی رغم وجود صدها حوزه و مدرسه علمیه چرا برخی همچنان متمایل به حوزه سازی هستند؟
گفت: بنابر قوانین جاری حوزه ها هم علی رغم فراغت از قوانین و ضوابط وزارت علوم عملا قادر به اعطای مدارک تحصیلی لیسانس تا دکتری هستند کافی نیست؟
گفتم: مخالفت یزدی با مرجعیت اخیرا در مورد مشابه دیگر تکرار داشت این سنت حوزه ها در انتخاب مراجع تقلید در  شیعه است؟
گفت: اولا براساس نص تمامی رساله های عملیه ، مردم با شهادت دو عالم می توانند به مرجع رجوع کنند بنابراین موضوع احراز و رجوع مردم به مراجع عملا خارج از صلاحیت و مسئولیت جامعه مدرسین یا هر تشکل سیاسی دیگری قرار دارد.
*ثانیا پس ار رحلت مرحوم آیت الله اراکی بسیاری از تشکلهای سیاسی مانند جامعه مدرسین به دلایلی قائل به ضرورت حذف آیت الله العظمی سیستانی از دایره مرجعیت شیعه بودند ، تیری که خوشبختانه به سنگ خورد.

گفتم: رسانه ها از پاسخ شديداللحن آملی لاریجانی به محمد یزدی هم خبر رسانی کردند.
گفت: آقاجون به نقل از لاریجانی نوشتند مگر ساختمان هایی که حضرتعالی از آنها استفاده می کنید از ارث پدرتان ساخته شده ؟
*متاسفانه شما خودتان را در جایگاهی می بینید که نه تنها مرجع تعیین کنید بلکه به مراجع بزرگواری که شاید شاگرد آنها هم محسوب نمی شوید امر و نهی کنید
*احساس می کنم بازیهای صدا و سیما و برخی نهاد های دیگر به نقطه ای رسیده است که سکوت در مقابل آن جایز نیست.
*آیا جز با صدای بلند و داد و قال به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن کار دیگری هم کرده‌اید؟
*سخنان غیر دقیق  غیر مستدل و حتی نامربوط شما در شورای نگهبان برای اعضاء روشن است اگر سکوت می کنند و چیزی نمی گویند حرمت پیرمردی شما را پاس می دارند.
????آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می کنند همین کار را برای آقای شریفی قائم مقام شهردار اسبق تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و ... کرده اند و فساد آنها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده اند؟
*ساختمان مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان که با لطایف الحیل از دست مسئولین آن وقت درآوردید و به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان محل کار خود قرار دادید.

  تعداد بازديدها: 4133
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84040
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.