تاريخ انتشار: 06 شهريور 1398 ساعت 22:55:57
دلنگرانی با نتانیاهو

گفتم: آقاجون دیدار اردوغان و پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه در مسکو آغاز شد ضمنا پوتین تایید کرد اواسط ماه سپتامبر در آنکارا با روسای جمهور ترکیه و ایران برای گفت‌وگو درباره سوریه دیدار خواهد کرد.
گفت: رویارویی روسیه و ترکیه در سوریه با سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه به نقطه اوج رسید تحلیلگران نظامی علی الخصوص در ایران انتظار وقوع فشار همه جانبه و برخورد تند روسیه را داشتند.
اما دو کشور با مذاکره مستمر اینک در صدد دستیابی به روابط راهبردی پایدار هستند چنانکه اخبار مربوط به فروش و استقرار سامانه S400 ، سوخو ۳۵ و آمادگی روسیه برای اعزام فضانوردان ترک به فضا حائز اهمیت است.

گفتم: بر اساس گزارش خبرگزاری ترک طی شش ماه گذشته ایرانی‌ها نسبت به خرید بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی به ارزش بالغ بر دو میلیارد لیر اقدام کردند که نسبت به شش ماه قبل حدود ۵٪ رشد دارد و نسبت به سالهای قبل با رشد سه برابری همراه است.
گفت: بخش مسکن امارات ، گرجستان ، ارمنستان ، آذربایجان ، ترکیه و اخیرا کردستان عراق از مقاصد خروج ارز به قصد سرمایه گذاری و اخذ اقامت ایرانیان در حوزه پیرامونی هستند.
گفتم: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد صرف برکناری یک مدیرعامل خودروسازی و بازداشت او کفایت نمی‌کند و باید ریشه‌های اصلی فساد مشخص شود.
گفت: جای شکرش باقی است که مدعی شناخت ریشه های فساد پذیری بازار خودرو نشد اما تاکید کرد بدهی خودرو سازان به قطعه سازان و بانک‌ها بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان است؟ یعنی حکایت همچنان باقی است.
گفتم: براساس گزارش اوپک صادرات نفت اعضای سازمان اوپک به ۷۱۱ میلیارد دلار رسید.
گفت: سوپر نفتکش آدریان حامل دو میلیون بشکه نفت پس از خروج از جبل الطارق هنوز موفق به عقد قرار داد فروش و پذیرش پهلوگیری از سوی هیچ بندری نشده است از طرفی چین هم خرید نفت از ایران را به سطح ۲۱۶ هزار بشکه در روز افزایش داد.
گفتم: براساس اظهار مسئولین طی ۴ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل مراجعین نزاع به پزشکی قانونی کشور با افزایش ۴٪ همراه بود.
گفت: رئیس سازمان امور مالیاتی تهران از اینکه علی رغم تلاش انجام شده کمتر از ۳ هزار پزشک در سامانه سازمان امور مالیاتی تهران ثبت نام کردند اظهار نگرانی کرد.
گفتم: دولت آلمان طی ۶ ماه گذشته ۷۹۱.۸ میلیارد یورو درآمد و ۷۴۶.۵ میلیارد یورو هزینه و ۴۵ میلیارد یورو مازاد بودجه دارد.
گفت: بله براساس آمار اداره فدرال دولت فدرال ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ، دولتهای ایالتی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ، بیمه‌های اجتماعی ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و شهرداری‌ها ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو مازاد بودجه داشته‌اند.
گفتم: نوشتند افزایش مالیات‌ با ۲.۸٪ سهم ناچیزی در تولید مازاد بودجه آلمان دارد از سوی دیگر هزینه‌های دولت در ۶ ماه نخست سال جاری ۴.۳٪ افزایش داشته است همچنین بیشترین افزایش با ۱۰.۶٪ با سرمایه‌گذاری در عرصه توسعه بوده است.
گفت: معاون نخست‌وزیر شبه جزیره کریمه گفت با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران این کشور می‌تواند از طریق بنادر این کریمه به انتقال نفت خود بپردازد.
گفتم: آناتولی به نقل از منابع کشورمان نوشته مطابق نتایج نظرسنجی‌های مراکز حاکمیتی ۹۱٪ مردم ایران تصور فساد از مسئولان کشورشان دارند.
گفت: آقاجون نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از احتمال گفتگو یا دیدار احتمالی ترامپ با روحانی به شدت اظهار نگرانی کرده است.

  تعداد بازديدها: 3822
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84072
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.