تاريخ انتشار: 17 شهريور 1398 ساعت 19:26:32
گام ارزشمند حجت الاسلام رئیسی

گفتم: آقاجون رئیسی رئیس قوه قضاییه طی ابلاغ ویژه در خصوص احکام صادره در برخی پرونده های اخیر دستور دادند ضمن اجرای قرار منع تعقیب به سرعت تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه انجام شود.
گفت: حجه الاسلام مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه طی روزهای گذشته از دستور رئیسی ریاست قوه مبنی بر پیگیری با هماهنگی کمیسیون قضایی مجلس در مورد اصلاح تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری در مورد انتخاب وکلای متهمین سیاسی اشاره فرمودند که اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
گفتم: اجرای دستورات ابلاغی مذکور حتما مایه امیدواری و خوشحالی نخبگان و آحاد مردم خواهد بود.
گفت: اگر حجه الاسلام رییسی ریاست قوه قضاییه بتواند راهبرد قوه قضاییه را از اجرای قانون به دفاع تام از حقوق مردم تغییر داده و همه قوانین ، ضوابط و رویه ها را به نفع حقوق عمومی و فردی هموطنان تفسیر و به رای بگذارد قطعا گام بسیار بلندی را در مسیر تحقق عملی جامعه مبتنی بر محوریت حقوق شهروندی برداشته و آحاد مردم را بیش از همیشه در دسترسی به آرامش و اعتماد اجتماعی پایدار رهنمون خواهد کرد.
گفتم: لاریجانی ریاست قبلی قوه هم موافق تبصره ماده ۴۸ نبود اما در عین حال خود را موظف به اجرای قانون می دانست چنانکه مصدق معاون جدید حقوقی قوه تبصره مذکور را مایه ننگ قوه قضاییه اعلام کرد.
گفت: ریاست قوه برای برخورد با قوانینی از این دست که ناقض حقوق اساسی آحاد مردم هستند قطعا می تواند راسا به توقف و ارجاع به مجلس دستور دهند رئیس قوه قضاییه می تواند مواردی از این دست را به رییس جمهور بعنوان مجری قانون اساسی ارجاع و درخواست توقف اجرا دهند و در نهایت رییس قوه می توانند از رهبری بعنوان بالاترین مقام حاکمیت کسب تکلیف یا دستور حکومتی اخذ نماید.
گفتم: همانطور که لاریجانی ریاست قوه قضاییه طی سال گذشته در مکاتبه با رهبری برای برخورد ویژه با بخشی از تخلفات از اختیارات ویژه برخوردار گردید.
گفت: بنابراین رییسی در اولین گام در صدد اصلاح از طریق مجلس است که در صورت کسب موفقیت به گامهای بعد نیازی نخواهد بود.
گفتم: رییسی در پاسخ به درخواستهای متعدد گروههای مختلف اجتماعی در مورد احکام صادره ی اخیر نیز به درستی به دادگستری تهران دستور بررسی مجدد و صدور رای منصفاته دادند.
گفت: آقاجون فارغ از نتیجه که حتما مثبت خواهد بود اقدام سریع رئیسی در موارد مذکور قطعا ارزشمند و قابل تقدیر است امیدوارم حجه الاسلام رئیسی با تمرکز بر رفع مشکلات عدیده قضایی و پرهیز جدی از حواشی نوید بخش تحقق عدالت و آرامش پایدار اجتماعی برای آحاد مردم ایران باشند.

  تعداد بازديدها: 4423
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84122
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.