تاريخ انتشار: 10 مهر 1398 ساعت 23:57:17
ناجا: صدور برگ عبور موقت برای زائران فاقد گذرنامه از امروز

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، گفت: به زوار اربعین که درخواست صدور گذرنامه خود را به دفاتر "پلیس +10" می دهند برگ عبور موقت به طور جایگزین داده می شود تا از زیارت جا نمانند.

به گزارش ایسنا، سردار محسن فتحی زاده در برنامه رادیویی درخصوص اربعین امسال، افزود: عبور از مرزهای قانونی کشور در هر شرایطی نیازمند داشتن گذرنامه است و به هیچ وجه فردی نمی تواند بدون داشتن گذرنامه از کشور خارج و یا وارد شود.

وی تصریح کرد: برآوردها نشانگر افزایش تقاضای سفر اربعین است و از ابتدای محرم تاکنون میزان تقاضا برای سفر به عتبات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چندبرابری داشته است.

وی افزود: امسال تقاضا برای صدور گذرنامه، نوگذرنامه و تمدید آن، افزایش داشته به طوری که شاهد حجم زیادی از مراجعه کنندگان به دفاتر "پلیس+۱۰" برای صدور گذرنامه هستیم.

سردار فتحی زاده افزود: افرادی که درخواست گذرنامه دارند و ممکن است با توجه به حجم تقاضای بالا، صدور گذرنامه زمان بر شود و احیانا نتوانند به زیارت عتبات برسند برایشان گذرنامه زیارتی موقت صادر می کنیم تا امکان سفر زیارتی اربعین را داشته باشند و سپس گذرنامه اصلی را تحویل آنان می دهیم.

سردار فتحی زاده افزود: زائران می توانند پس از ثبت نام و در نوبت قرارگرفتن برای صدور یا تمدید گذرنامه با دریافت برگ تردد موقت به عراق سفر کنند، طراحی برگ تردد اربعین انجام شده و از امروز توزیع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین ناجا هم مطابق برآوردها، ظرفیت های خود را افزایش داده و در راستای تسهیل تردد زائران، تمهیدات لازم را پیش بینی و به منظور تسهیل در خدمات دهی به زوار اربعین، با هماهنگی مراجع ذیربط امسال، طرح "صدور گذرنامه زیارتی موقت" را اجرایی و عملیاتی کرده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه گذرنامه زیارتی موقت صرفا برای ایام اربعین است و تا پایان ماه صفر اعتبار دارد، گفت: مطابق تمهیدات پیش بینی شده از سوی پلیس، بابت صدور گذرنامه زیارتی موقت هزینه ای از زوار دریافت نمی شود و این خدمات صرفا به صورت رایگان توسط پلیس ارائه می شود.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا با تأکید بر اینکه زائران به هیچ وجه بدون داشتن گذرنامه یا برگ عبور موقت جایگزین به نقاط مرزی مراجعه نکنند، گفت: زواری که آمادگی سفر دارند، حرکت را به زمان اوج راهپیمایی موکول نکنند و بدانند امسال شرایط متفاوت است و حجم تقاضای سفر بالاست.

وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته ناجا، اظهار کرد: حقیقتا مردم ایران، به قدرشناس بودن به خصوص به خادمان خویش معروف هستند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار جوان از خانواده‌های مردم عزیز، پرسنل کادر نیروی انتظامی هستند، گفت: بیش از 150 هزار نفر نیز از سربازان ناجا از نقاط صفر مرزی گرفته تا عمق شهرها، روستاها و جاده ها به ملت عزیز در سراسر کشور خدمت رسانی می کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا اظهار کرد: همیشه از بابت اینکه خداوند توفیقی داده تا نسبت به مردم عزیز خدمتگزاری کنیم، شکرگزاریم اما شرمنده لطف و قدرشناسی مردم هستیم به خصوص در ایام هفته ناجا که این میزان قدرشناسی و لطف مردم چند برابر می شود.

سردار فتحی زاده با اشاره به گستردگی مأموریت های ناجا در اقصی نقاط کشور در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران از نظر میزان حوادث رانندگی در مقایسه با دیگر کشورها، گفت: نسبت به خیلی از کشورها جایگاه مطلوبی داریم اما نسبت به برخی دیگر، بایستی جایگاه بهتری کسب کنیم هرچند با توجه به شاخص ها ارزیابی های متفاوتی می توان از این موضوع داشت.

وی ادامه داد: به هرحال حتی یک نفر فوتی هم در تصادفات زیاد است، چه برسد به اینکه بگوییم مثلا سالی 16 هزار فوتی در جاده ها داریم در هر حال باید تمام تلاش توسط همه دستگاه ها صورت گیرد تا بتوان این آمار را به صفر رساند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به تشکیل "پلیس گمرک"، اظهار داشت: با استقرار این پلیس، نیروی انتظامی اهتمام ویژه ای دارد تا بحث قاچاق کالا به خوبی کنترل و مدیریت شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا "پلیس هوشمند، امین مردم"، افزود: با توجه به اینکه هوشمندسازی، مهارت افزایی و تخصصی شدن پلیس کمک می کند تا وقوع جرم تا حد چشمگیری کاهش یابد، نیروی انتظامی تمام همت خود را برای این موضوع به کار گرفته است.

سردار فتحی زاده در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به برخی از آمارها که حکایت از ورود سالانه حدود 25 تا 30 میلیارد دلار کالای قاچاق به داخل کشور دارد و پلیس از این موضوع آگاه است، گفت: تاکنون ناجا در گمرک مستقر نبوده ولی اخیرا مجوزهایی برای استقرار نیروی انتظامی در گمرک کشور صادر شده تا از ابتدای ورود کالا کنترل و نظارت پلیس نیز روی این موضوع صورت گیرد.

وی تأکید کرد: اصل مهم این است که مسئولان مربوطه متوجه قاچاق بودن کالاها از مبادی ورودی شوند، چراکه متأسفانه قاچاقچیان با سوء استفاده و به کار بردن ترفندهایی سعی در قاچاق کالا می کنند و بعد از مدتی دیگر کالاها وارد کشور می شود و در چرخه توزیع قرار می گیرد و قاچاق بودن کالا زمانی محرز می شود که دیگر خیلی دیر شده است که با استقرار پلیس ان شاء الله دیگر این امر صورت نخواهد پذیرفت.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در پاسخ به سئوال دیگری درخصوص اینکه مردم به چه میزان از حل مشکلات خود توسط پلیس اطمینان داشته و بدون نگرانی به این نیرو مراجعه کنند، گفت: ناجا همواره از مردم می خواهد در همه جا ناظر باشند و با نظارت کارها را دنبال کنند تا اگر رفتار ناشایست یا مشکلی را مشاهده کردند به پلیس گزارش دهند.براساس گزارش سایت پلیس، این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: نیروی انتظامی از اولین سازمان هایی است که چندین درگاه ارتباطی مستقیم با مردم دارد مانند: پلیس 110 و سامانه 197 و .. که مردم می توانند به راحتی با استفاده از این سامانه ها انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را در زمینه های مختلف مطرح کنند.

  تعداد بازديدها: 2631
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84255
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.